Volledige versie bekijken : kleuren transparant maken



jellabi
27 June 2008, 19:31
Ey,

ik had een logo voor een shirt ontworpen en daarvan had ik de achtergrond kleur #CE12F6 maar nu wou ik die transparant maken. Niet wit, maar transparant, zodat de mensen die ze gaan drukken alleen de letters zien. Hoe moet ik dit precies doen? Er is wel spoed bij moet voor maandag ingeleverd worden :shy:

Bij voorbaat heel veel dank, jell

compuchrisje
27 June 2008, 20:35
Achtergrond selecteren en deleten, zo blijven enkel de letters over. De kleine oneffenheden rondom zal je moeten weggummen (weet niet welk prog je gebruikt, dus het tooltje moet je maar even zoeken). Daarna opslaan als png of gif.

Joga
28 June 2008, 12:03
Helemaal correct ^^

jellabi
28 June 2008, 18:17
en hoe selecteer en verwijder ik die achtergrond? Ik heb adobe photoshop 7.0 ;)

Joga
29 June 2008, 12:05
Gewoon de layer verwijderen van je achtergrond is nog eenvoudiger. :)

jellabi
30 June 2008, 18:11
maar dan wordt de achtergrond zwart?

Edit. Ik heb nou de voorkant van het shirt gedaan met dat toverstokje en dan layer via cut en dan layer verwijderen en zo en nou is de voorkant dus gelukt maar die was echt supersimpel kga nu ff met de achterkant proberen ;). Ik zal straks ff opnieuw editen.

Joga
1 July 2008, 10:03
Wat je het beste doet is een nieuw document aanmaken en i.p.v een witte achtergrond kies je voor een transparante. Dan sleep je alles (van je andere document) behalve je achtergrond in je nieuwe doc en opslaan als .png :)