Volledige versie bekijken : op xp wel , op vista niet



milo1970
29 June 2008, 13:12
ik heb een grafische kaart ,een nvidia gforce 9800 gtx
ik heb mn harde schijf verdeeld in twee partities, op de ene heb ik xp pro staan op de andere partitie heb ik vista ultimate 64 bit gezet
als ik xp pro draai (part 1) dan kan ik met men twee schrermen werken alsof het niets is, werk ik met de vista versie (part2) kan ik mn tweede scherm niet aan de praat krijgen,twee schermen vallen dan uit en ik moet rebooten nogthas op de webside van nvidia de laatste nieuwe driver voor vista eropgezet .weet iemand of ik hier een klein dom instellingetje over het hoofd zie, of lukt het niet met vista

carl
29 June 2008, 17:49
Ik dacht dat 64 bit drivers atm niet zo echt stabiel waren, misschien is dat het probleem ?

milo1970
30 June 2008, 12:43
ik begin stilaan te merken dat er met heel vista een probleem is ;-)
maar ik heb hem gekocht omdat we volgend jaar dit hoofdstuk aansnijden op school, verplichte leerstof van brussel uit, anders had ik hem nooit in huis genomen

PeterN
30 June 2008, 13:03
Veel problemen worden ook ten onrechte onder de noemer 'Vista' geplaatst;)

Zorg allesinds dat je de 64 bit driver hebt. Daar waar Vista staat bedoelen ze meestal de 32 bit versie. De 32 bit versie zal niet zomaar werken onder Vista 64 bit.
http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_175.19_whql.html

milo1970
1 July 2008, 12:12
de 64 bit driver van nvidia heb ik ervan begin af op geînstaleerd,zonder enig merkbaar resultaat, toch bedankt voor je hulp Peter :bow:

carl
1 July 2008, 15:12
Het feit dat je geen 2 schermen kan aansluiten ligt absoluut niet aan vista, misschien omdat het de 64bit is, maar op mijn pc met vista kan ik perfect 2 schermen aansluiten ...

Snakey
1 July 2008, 15:20
Gebruik hier zelf Vista 64bit met nvidia en 2 schermen + tv uitgang, als je schermen uitvallen, blijft dit zo, of wordt dit hersteld na 15 seconden? Dan ligt de resolutie die je probeert te gebruiken buiten bereik van de schermen. Gebruik je de windows eigenschappen voor het beeldscherm? Of de nvidia controlpanel?

milo1970
2 July 2008, 14:53
als ik twee schermen probeer te gebruiken vallen ze uit en moet ik de pc terug opstarten,ik heb bijde manieren geprobeerd via nvidia panel en via windows

carl
2 July 2008, 15:16
Heb je al is gedacht dat je voeding misschien niet genoeg stroom levert om de grafische kaart te onderhouden ?

milo1970
2 July 2008, 17:12
ik heb een zaman 600 watt, maar zou het kunnen te maken hebben met de 64 bit versie, mischien had ik beter de 32 bit genomen, of zou er wat kunnen mislopen zijn met het downloaden van vista ( ik bedoel wel een legale download via ma3d)

carl
2 July 2008, 19:38
Ik denk dat als er iets misgegaan is met de download dat hij dan een error zou geven bij installatie ofzo. Het is blijkbaar mogelijk op 64BIT, misschien moet je je drivers eens downgraden ? Of alle updates van microsoft binnenhalen (je moet manueel zoeken naar updates, anders duurt het pokke-lang ;))

dannyma
3 July 2008, 13:50
ook is het mogelijk dat de processor die in je pc is geinstalleerd mischien geen 64 bits aan kan .heb je dat toen niet gevraagd als je de pc hebt gekocht ? wel belangrijk !!! ;).

PeterN
3 July 2008, 14:58
als ik twee schermen probeer te gebruiken vallen ze uit en moet ik de pc terug opstarten,ik heb bijde manieren geprobeerd via nvidia panel en via windows
Dus om te antwoorden op Snakey zijn vraag:
Als je ze instelt voor twee schermen (via windows of nvidia maakt niet uit) krijg je twee zwarte schermen die ook blijven na 15 seconden.

Als je die zwarte schermen hebt, werkt de pc dan wel nog? Dat kan je zien door een sneltoets van bv email of IE in te drukken en te zien als je hd activiteit toont.