Volledige versie bekijken : Kan niet scannan met avast



sharpei
29 June 2008, 13:26
Dag iedereen,

Ik heb avast free edition gedownload en geinstalleerd.
Wanneer ik een scan wil doen, doet hij alleen een geheugenscan maar daarna komt er niet meer. M.a.w. avast gaat niet verder naar het volgende scherm waar ik de pc kan scannen.

Weet iemand wat hier de oorzaak van is en wat de oplossing kan zijn ??

M.vr.gr.
Sharpei

Krikkie
29 June 2008, 14:18
Hoe doe je dan je virusscan en waar loopt het juist verkeerd?
Je hebt Avast juist afgehaald of al een tijdje geleden?

Normale werkwijze:

- klik rechtermuisknop op icoontje rechts onderaan en kies "start Avast! antivirus"
- wacht tot de geheugen scan gedaan is en de console opent
- kies wat je wil scannen, stel des gewenst de scandiepte in en druk op de startknop
en scannen maar...

Kan je ook niet scannen door in je verkenner je c-schijf rechts aan te klikken en daar kiezen voor scannen met Avast?

Heb je al geprobeerd Avast opnieuw te installeren en is hij geregistreerd?
Heb je de registratiecode ingegeven in Avastvirusscanner?

Groetjes Krikkie

Mosquitos
29 June 2008, 20:27
Dag iedereen,

Ik heb avast free edition gedownload en geinstalleerd.
Wanneer ik een scan wil doen, doet hij alleen een geheugenscan maar daarna komt er niet meer. M.a.w. avast gaat niet verder naar het volgende scherm waar ik de pc kan scannen.

Weet iemand wat hier de oorzaak van is en wat de oplossing kan zijn ??

M.vr.gr.
Sharpei

Heb je al een license key?

sharpei
29 June 2008, 20:37
Wel, na de geheugenscan opent de console zich niet.
Ik heb avast vandaag geinstalleerd. Had hiervoor avg. Maar vroeger altijd Avast gehad, wel op een andere pc. En de licentie sleutel heb ik al.

Alleen de console opent zich niet. Dus ik kan mijn pc niet scannen, het gaat ook niet zoals hierboven beschreven. Ik heb Avast al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar ook hier hetzelfde resultaat.
Bedankt voor de reacties, tips zijn nog steeds welkom !!!!!

Groetjes sharpei

Mosquitos
29 June 2008, 21:00
Wel, na de geheugenscan opent de console zich niet.
Ik heb avast vandaag geinstalleerd. Had hiervoor avg. Maar vroeger altijd Avast gehad, wel op een andere pc. En de licentie sleutel heb ik al.

Alleen de console opent zich niet. Dus ik kan mijn pc niet scannen, het gaat ook niet zoals hierboven beschreven. Ik heb Avast al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar ook hier hetzelfde resultaat.
Bedankt voor de reacties, tips zijn nog steeds welkom !!!!!

Groetjes sharpei

Je moet denk ik elk jaar wel uw license key verversen...

Krikkie
29 June 2008, 22:33
Ik dacht dat een vervallen licentiecode alleen het update niet meer deed.
Vraag toch maar een nieuwe aan, 't kost je niets.

Na de installatie vraagt Avast om een volledige scan te doen van je systeem bij de eerst volgende opstart, is deze gebeurt?

Heb je het register en je pc grondig opgekuist na het verwijderen van AGV?
Twee virusscanners op één pc kan wel eens voor botsingen zorgen.

Haal de laatste versie van Avast nog eens af, verwijder de oude ook uit je register en installeer hem nog een keer, misschien was er in foutje ingeslopen met het downloaden.

Groetjes Krikkie

Mike
26 August 2008, 11:25
Misschien is mijn vraag een beetje off-topic, maar ik zou hem toch graag willen stellen. :)

Ik gebruik nu sinds een paar dagen Avast Antivirus. Ik moet zeggen dat de free edition in mijn ogen erg compleet oogt.
Ik heb wel al een paar dingetjes gemerkt die ik niet helemaal snap.
Zo is o.a. mijn Firefox iets langzamer geworden, bijv. met het bekijken van Youtube- of Google video's. Komt dit door Avast zijn Webschild? En zo ja, is het aan te raden deze uit te zetten?

Mijn tweede dingetje is dat in het menu van Avast - onder 'Registreren' - een soorte van mate van logging aangegeven kan worden (dat denk ik althans).
De opties zijn namelijk o.a. Noodsituatie, Kritische Fout, Alarm, Opmerking, Info, Debug.
Maar ik snap de functies van deze dingen niet, ik heb geprobeerd wijzer te worden van de help-knop maar dat is helaas niet gelukt.
(Aangezien de manual in het Engels was en er bij bijv. Emergency [noodsituatie] dit stond:

Emergency. Dangerous for the whole computer (security, deleting system files).Dus vandaar dat de help-functie mij ook niet echt hielp)

Ik hoop dat ik mijn "probleem" goed heb uitgelegd,
Alvast bedankt voor de reactie!