Volledige versie bekijken : Opstarttijd



theo2602
29 June 2008, 16:23
Vaak wordt er gesproken over snel of traag opstarten, maar is er eigenlijk een TIJD die moet gehaald worden? Bv. vanaf opstarten tot Windows jengel?
Ben benieuwd. Theo

Iced Dragon
29 June 2008, 16:47
dat dnek ik niet. Enkel zo snel mogelijk :)

Een paar maand terug (maart?) was er in Clickx een artikel over over allerlei procedures die de snelheid konden doen toenemen.

Geregeld eens formatteren en herinstalleren helpt uiteindelijk het meest.

strikerfox
29 June 2008, 18:32
:)dit is afvankelijk wat er allemaal mee opstart met windows.
bij het afsluiten is dat anders,daar kan je een bestandje toevoegen aan je register die je pc volkomen veilig en supersnel afsluit.

Merel
29 June 2008, 20:13
dat dnek ik niet. Enkel zo snel mogelijk :)

Een paar maand terug (maart?) was er in Clickx een artikel over over allerlei procedures die de snelheid konden doen toenemen.

Geregeld eens formatteren en herinstalleren helpt uiteindelijk het meest.Ieder zijn mening. Maar dat is wel het allerlaatste wat ik zou doen !
Format C:\ is een koud kunstje. Maar daarna al die miserie met herinstalleren, "activeren" , de servicepacks en alle updates, en dan alles opnieuw installeren ? Neen dank u ; dat is voor als het echt niet anders meer kan... niet om wat aan snelheid te winnen.

Baloeke
29 June 2008, 20:54
Wat je wel kan doen is een image aanmaken. Bij een herinstallatie, het terug zetten van de imanage, moet men enkele update's binnenhalen. Maak dan een nieuwe image.

strikerfox
29 June 2008, 20:58
inderdaad merel,dat is ook het laatste wat ik zou aanraden, ik heb service pack 2+service+3 van xp op cd staan ingeval van een format,natuurlijk blijft er al je vertouwde programma's te instaleren+ plus de update's,dus dan nog een paar uurtje's werk,
dus maak een back-up na de instalatie van xp op je D:\(tweede partitie) met service pack2+3 er op dat bespaardt héél véél werk en tijd.

ik heb nog altijd een externe back-up staan op usb stick voor als mijn harde schijf het begeeft en deze vernieuw ik iedere week.

theo2602
30 June 2008, 11:13
Allemaal bedankt, het ging helemaal niet over MIJN computer, maar in het algemeen! Mijn vraag was enkel retorisch: bestaat er zo iets als 'normale opstarttijd'
Wat dat herinstalleren betreft, dat is pas gebeurd en ik vind dat zeker niet om als eerste mogelijkheid aan te raden 'Iced Dragon'. ALS dat toch MOET, dan best de draden van je hoofd HD uit trekken, dan wordt je tweede HD automatisch je C:\ en als er dan iets totaal verkeerd loopt schakelt men terug de draden aan. Ook deze methode brengt ENORM VEEL werk mee, maar je bent gerust dat je kunt teruggrijpen als er iets ECHT fout loopt.

Baloeke
30 June 2008, 14:27
Het opstarten van een pc hangt af van pc tot pc.

Volgende factoren spelen hier bij een grote rol.
Je geheugen van de pc (hardware)
Welke programma's starten er mee op (te zien naast het klokje op de taakbalk)
snelkoppelingen op het bureaublad
...Eind vorig jaar heeft een lid zich ook eens laten informeren over de opstarttijd (http://www.minatica.be/showthread.php?t=50696) van de computer. Deze verschillen dus heel sterk .