Volledige versie bekijken : sapphire 3870 x2 probleem



arachnox
30 June 2008, 20:25
Ik heb mij een sapphire 3870 x2 gekocht
Als ik deze in mijn computer steek dan werkt hij voor even maar gaat daarna kapot
Ik was bioshock aan het spelen en in het spel begon mijn beeld raar te doen ,daarna allemaal gekleurde lijnen op mijn scherm en toen geen beeld meer
Nu is dit al de tweede keer dat deze kaart kapot gaat
Ik heb een melding gehad van een trojan
Kan het door een virus zijn dat je kaart kapot gaat?
Nu het ik schrik want ik heb de kapotte kaart binnen gedaan en nog 1 bijbesteld zie dat deze 2 weeral kapot gaan
Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn
Mijn pc is qx 6850 extreme proccessor
4 gb dominator 1066 mhz geheugen
maximus formula se moederbord
850 watt thermaltake toughpower voeding
1 raptor hard disk en 3 keer 320 GB S-ATA II Harddisk Samsung SpinPoint T166 in raid 5

Merel
30 June 2008, 23:21
Mogelijke redenen :
1. Made in China ? Geen kwaliteitscontrole
Brute pech (het zou kunnen dat je inderdaad bucht gekocht hebt)
2. Temperatuur loopt veel te hoog op
3. Voedingspanningen niet in orde
4. Het monteren van de kaart veroorzaakt een mechanisch probleem
(kromtrekken, contacten van connectors)




Hardware is ongevoelig voor een virus.

carl
1 July 2008, 11:18
Wel, ik heb een geforce 7600GS liggen met dezelfde symptomen, deze was oververhit geweest, de koelpasta was aangebakken (harde laag) en de GPU begon te smelten. Paarse/groene lijnen en uitvallend beeld, vastlopers, ...
Op deze kaart was veeeeel te veel koelpasta aangebracht, waardoor de warmte werd afgevoerd naar de chip rond de GPU, met alle gevolgen vandien.

arachnox
1 July 2008, 18:30
temperatuur veel te hoog lijkt me straf aangezien ik 5 grote fans heb
hoe kan ik die voeding spanning nakijken ?
Moet je dit kunnen zien met een voeding tester ?

g_man
1 July 2008, 18:54
Moest het aan die voeding liggen zou het erg zijn...
Die grake's hebben last van hoge temperaturen, dat is geweten.
Mss niet de oplossing die je zocht, maar kan je in RMA geen andere kaart krijgen? En dan bedoel ik géén HD3870 X2 meer, een andere. :)

arachnox
1 July 2008, 18:57
Ik had ook al gevraagd voor een andere kaart maar dat mocht niet

carl
1 July 2008, 19:53
Een voedingstester gaat ook onder de naam "multimeter" ;)
Als ze inderdaad te warm worden (wat wel zou kunnen) zal het eerder hieraan liggen. Casefans zijn niet zo een effectieve koeling echter, en soms kunnen ze het koelproces tegenwerken. Mijn graka blijft verdacht koel omdat ie bijna tegen het koelblok van de cpu zit. Mensen die ook een CNPS 9500CU gezien hebben zullen wel begrijpen waarom ;)
Misschien is het opgelost door de koeler te vervangen, maar aangezien de standaard koeler niet zou volstaan noem ik het een productiefout ipv een slechte koeler.