Volledige versie bekijken : Macro's



g_man
3 July 2008, 18:46
Zit met het volgende probleem:

Heb een programma waarin je via een 'button' gegevens kan exporteren naar excel. Wanneer je daar op drukt, opent excel en worden de gegevens in kolommen gegoten. Nu wil ik daar een Marco in maken, zodat bepaalde gegevens opgeruimd worden, bepaalde afdrukinstellingen aangenomen worden,...enz.
Dit lukt wel, maar de macro wil opgeslaan worden in die file....en daar wringt het schoentje. Die file wordt niet opgeslagen, daar er geen vaste gegevens inzitten. Excel wordt trouwens ook telkens je op de 'button' drukt opnioeuw geopend, zelfs al is er een andere open.
Wat ik wens is dus de een macro aanmaken die op elke nieuwe 'book' toepasbaar is.
Hopelijk is dit een beetje verstaanbaar...anders vraag je maar.

g_man
3 July 2008, 20:24
Ik weet ondertussen wat het probleem is...
Macro's worden opgeslagen in de Personal.xls file, dewelke by default verborgen is en wanneer je een macro opslaat komt die zichtbaar in c:\documents & settings\default user\application data\microsoft\Excel\XLSTART
...
En daar kan ik nu niet in. C\schijf is write-protected... :(

g_man
3 July 2008, 20:57
Nog een update...

Ben erin geslaagd het default path van de personal.xls file te verplaatsen, waarmee dus de macro op een plaats kan opgeslagen worden die wél door mij toegankelijk is. :)
Deze is dus prima opgelost... :p :lol: :good: