Volledige versie bekijken : nodige hdd voor vista



BlackPuma
7 July 2008, 20:04
hey,

Ik zou een aparte harddisk willen nemen voor mijn ms windows vista home premium.
dit staat er op de website:

Windows Vista Home Premium
Aanbevolen systeemvereisten


40 GB harde schijf met ten minste 15 GB beschikbare ruimteis dat erg als ik een harddisk heb van 32 gb is dit nog steeds goed?
en als ik eventueel miss een partitie neem, is dan een partitie van 15 gb genoeg?

graag een antwoord

mvg

Ben

Baloeke
7 July 2008, 23:19
Wil je Vista gaan installeren? Dit kan met een dual boot aan te maken. Een harde schijf van 40 GB lijkt mij klein. De update's vragen in principe ook al wat plaats. Als je al het volledige eerste service pack (http://www.minatica.be/showthread.php?t=53294) van Vista gaat downloaden heb je vlug plaats te kort. Als je er dan nog programma's gaat bij zetten. Is je harde schijf heel vlug vol. Ik zou toch gaan voor op zijn minst het dubbele.

BlackPuma
8 July 2008, 09:42
je moet er rekening mee houden dat deze harde schijf ENKEL EN ALLEEN bedoeld is voor mijn os.
er komen geen andere programma's op te staan.

Baloeke
8 July 2008, 13:10
Dan zou 32 Gig moeten volstaan

bartsiemons5
8 July 2008, 13:57
je moet er rekening mee houden dat deze harde schijf ENKEL EN ALLEEN bedoeld is voor mijn os.
er komen geen andere programma's op te staan.


zeker en vast als je ziet wat vista inneemt !!!
ik heb hier ook vista en met xp zat ik nooit aan dit schijfruimte 112 waarvan al 44% is opgebruikt alleen alleen! aan vista zelf met alle update's en een paar kleine programmatjes en zonder games enzovoort dus ....

Baloeke
9 July 2008, 00:08
Op mijn c-schijf, Vista, staat voor het ogenblik 35 GIG op. Natuurlijk staan er nog andere programma's op.

mikasjors
9 July 2008, 02:25
Als je de 32 gig alleen voor vista gebruikt zou het moeten lukken. Ik zou echter niet gaan partitioneren op deze schijf. Gewoon 32 gig gebruiken voor je OS en voor je data een andere schijf gebruiken.

g_man
9 July 2008, 07:03
Ik vraag mij af of ze de ruimte voor de swap file bij die ruimte tellen.