Volledige versie bekijken : Tijd niet gesynct windows - ubuntu



carl
7 July 2008, 22:18
Hey,
Ik weet niet of dit eigenlijk bij de andere OS moet, maar het is eigenlijk beide. Ik heb m'n laptop met xp pro en ubuntu hardy, maar telkens in verander van OS moet ik de tijd goed zetten, het gaat om 2 u meer of minder. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen ? Tijdzone verzetten helpt blijkbaar niet.

Merel
7 July 2008, 22:51
http://www.watchingthenet.com/enable-auto-time-synchronization-in-ubuntu-and-kubuntu.html

carl
7 July 2008, 23:07
Maar het probleem is dat windows en linux niet gesynct zijn, ik heb in windows al laten syncen met een server.

Merel
7 July 2008, 23:23
Die kunnen uiteraard niet "rechtstreeks" (onder elkaar) synchroniseren denk ik.

Maar als Ubuntu eveneens wordt gesynct door een timeserver (eventueel dezelfde ?) dan zou men verwachten dat beide systemen (nagenoeg exact) dezelfde systeemtijd kunnen behouden ?

Als je spreekt van twee uren naar méér of naar minder, betekent dit dat "de minuten" juist gebleven zijn en dat er geen trage shifting optreedt ?

carl
7 July 2008, 23:33
Ik vermoed dat het iets met de tijdzone te maken heeft, maar als ik deze in een besturingssysteem instel dan gaat de tijd achteruit of zo, want dat is het in de ander weer te vroeg/te laat. Nu ja, zo een probleem is het niet echt.