Volledige versie bekijken : Verlaagde downloadsnelheid



scorpio_charly
9 July 2008, 20:49
Sinds enkele dagen komen mijn mails op mijn laptop nog binnen aan maximum 25 kb. Hoewel ik volgens Telenet expressnet ruim 100 mb moet halen. Mijn datalimiet is niet overschreden en ik heb al een systeemherstel en defragmentatie gedaan. Maar nog steeds duurt het downloaden van een rar van 100 mb uren. Ik werk met Vista en met de laatste versie van Office 2007. Het moet aan de instellingen liggen want op mijn oude PC boven komt alles sneller binnen. Kan iemand mij raad geven om dit op te lossen ? Dank bij voorbaat.

powerbooster
13 July 2008, 17:48
Hebt ge het nu over een rar van 100Mb als bijlage in een email? :rolleyes: Dat is onmogelijk.

Die downloadsnelheid van Expressnet is niet 100Mb maar wel 10/100/1000Mbps naar gelang uw ethernetkaart.
Dus in het beste geval kunt ge ongeveer tussen 8000 en 9000 Kbps downloaden oftewel ongeveer 1,2MB per second en ook in de eerste plaats afhankelijk van de downloadserver.
En emails binnenhalen is niet hetzelfde als downloaden van het net.

scorpio_charly
22 July 2008, 16:55
Dank voor de info. Het probleem was van de ene dag op de andere verdwenen. De snelheid van het downloaden was plotseling weer zoals vroeger. De oorzaak ken ik nog altijd niet.

Pilote
22 July 2008, 17:19
Dank voor de info. Het probleem was van de ene dag op de andere verdwenen. De snelheid van het downloaden was plotseling weer zoals vroeger. De oorzaak ken ik nog altijd niet.
Is u draadloos beveilig ?
Zo niet kan het zijn dat u buur man mee aan surfen is of downloaden op u meter.:D