Volledige versie bekijken : goede pc voor weinig geld



joren1991
9 July 2008, 21:28
hey,
ik zou graag een goedde laptop hebben voor weinig geld (max 750 €)
ik heb gehoord dat zo'n pc veel goedkoper is als je hem direct van de fabriek koopt maar hoe doe je dat dan. Ga je naar die fabriek ofzo???? HELP!!!!
de pc moet minstens een geheugen hebben van 200 gig en een tamelijk goedde grafische card nvidageforce ofzo.het is voor voornamelijk games te spelen en films te kijken.maar ook voor grote werken te maken (gip,voordrachten enz...) wie kan mij helpen

help help help help help help:shocked::shocked::shocked:

carl
9 July 2008, 21:45
Wel, een goede laptop om games op te spelen voor die prijs vind je gewoon niet. Je kan voor 900 ofzo er een vinden die games redelijk trekt, maar om de nieuwste games op maximum te draaien moet je 3000euro ophoesten of zo als het om een laptop gaat. Bij een desktop is het wel mogelijk om voor 800 euro een goed game pc te hebben, de markt is er nu uiterzt geschikt voor. Ik heb nog nooit gehoord van rechtstreeks aan de fabriek kopen, volgens mij kan dat niet. Je kan wel bij dell kopen, die bieden ook vrij veel kortingen waardoor de laptop vrij goedkoop wordt. Een vaste pc zou ik (laten) samenstellen op maat bij een pc speciaalzaak.

compuchrisje
9 July 2008, 22:25
e pc moet minstens een geheugen hebben van 200 gig
Ik denk dat deze nog niet uitgevonden zijn... je bedoelt waarschijnlijk wel de harde schijf. Bij MSI lopen er soms promoties die heel aantrekkelijk zijn.

joren1991
10 July 2008, 19:42
hey,
ik zou graag een goedde laptop hebben voor weinig geld (max 750 €)
ik heb gehoord dat zo'n pc veel goedkoper is als je hem direct van de fabriek koopt maar hoe doe je dat dan. Ga je naar die fabriek ofzo???? HELP!!!!
de pc moet minstens een geheugen hebben van 200 gig en een tamelijk goedde grafische card nvidageforce ofzo.het is voor voornamelijk games te spelen en films te kijken.maar ook voor grote werken te maken (gip,voordrachten enz...) wie kan mij helpen

help help help help help help:shocked::shocked::shocked:
het moet geen zware games draaien hoor. Countrstrike enzo... en ja ik bedoel MINSTENS 200 GIG harde schijf

-MaT^
10 July 2008, 22:47
help help help help help help:shocked::shocked::shocked:

Rustig Aan.


Ga je naar die fabriek ofzo????

Nee. Als particulier ga je niet naar de fabriek, noch naar de groothandelaar. Zij houden er zich zeker niet mee bezig om 1 exemplaar te verkopen & verkopen in grote aantallen aan groot/kleinhandelaars. (Het zou ook niet eerlijk zijn t.o.v kleinhandelaars ;))

Ik weet dat Asus voor lage prijzen toch vrij goede notebooks kan aanbieden. Voor 750EUR moet je dan ook geen mid-range of high-end notebook verwachten.

Ik kon voor jouw budget de volgende notebook vinden:

Asus F7Z-7S007C

320 GB harde schijf
3 GB DDR2 Ram geheugen
AMD X2 Turion 2.0Ghz processor
ATi RS780G 256Mb videokaart

Goedkoopst is hij te vinden rond de 750 EUR

Toshiba en Asus zullen de vrijwel de enige goedkope bekende merken zijn.
Voor een HP of MSI (uitgezonderd de promoties zoals Computerchrisje vermeldt) tel je al snel wat honderden euros meer.

Als je echt wil gaan "gamen" stel ik voor om te gaan sparen tot je toch rond 1200 - 1300EUR zit, dan kan je al een heel goed systeem aankopen.

& Van wie je dat ook gehoord hebt om aan te kopen bij de fabrikant, zo werkt de IT markt niet.

-Mathias

sykke
10 July 2008, 23:08
hier op deze staan verschillende merken en prijzen:http://www.komplett.be/k/kc.aspx?bn=10011

joren1991
11 July 2008, 17:41
Rustig Aan.



Nee. Als particulier ga je niet naar de fabriek, noch naar de groothandelaar. Zij houden er zich zeker niet mee bezig om 1 exemplaar te verkopen & verkopen in grote aantallen aan groot/kleinhandelaars. (Het zou ook niet eerlijk zijn t.o.v kleinhandelaars ;))

Ik weet dat Asus voor lage prijzen toch vrij goede notebooks kan aanbieden. Voor 750EUR moet je dan ook geen mid-range of high-end notebook verwachten.

Ik kon voor jouw budget de volgende notebook vinden:

Asus F7Z-7S007C

320 GB harde schijf
3 GB DDR2 Ram geheugen
AMD X2 Turion 2.0Ghz processor
ATi RS780G 256Mb videokaart

Goedkoopst is hij te vinden rond de 750 EUR

Toshiba en Asus zullen de vrijwel de enige goedkope bekende merken zijn.
Voor een HP of MSI (uitgezonderd de promoties zoals Computerchrisje vermeldt) tel je al snel wat honderden euros meer.

Als je echt wil gaan "gamen" stel ik voor om te gaan sparen tot je toch rond 1200 - 1300EUR zit, dan kan je al een heel goed systeem aankopen.

& Van wie je dat ook gehoord hebt om aan te kopen bij de fabrikant, zo werkt de IT markt niet.

-Mathias
merci,heb gehoord van vrienden dat Medion ook heel goed en goedkoop is. Is da ook zo???

carl
11 July 2008, 19:07
Medion: je krijgt waar je voor betaalt. Ik heb het er niet zo op. Met al hun gedoe van super CPU (terwijl het een 2 jaar oud model is), gigagroot RAM terwijl 4GB ongeveer standaard is enzo. Tevens hoor ik er zeer veel klachten over en vooral over slechte service (2 maand reparatie, om het toestel ongewijzigd terug te krijgen met een factuur voor herstel en een offerte voor wat de nodige herstelling zou kosten ....)

-MaT^
11 July 2008, 19:51
merci,heb gehoord van vrienden dat Medion ook heel goed en goedkoop is. Is da ook zo???

Zoals Carl zegt. Medion, tjah.

Je weet echter nooit wat ze in je pc steken :)

4 GB ram enzo, allemaal aantrekkelijk maar is waarschijnlijk ook het goedkoopste ram-geheugen op de markt.

Je moet zo'n medion maar es opengooien. Misschien kan je de specificaties van je moederbord lezen als je chinees kan. Nuff said, maar imo is het ook zo.

Voor n1 kwaliteit betaal je ook meer. Laten we redelijk zijn, goede kwaliteit voor lage prijzen bestaat niet echt.

Mathias

Jaaanskeh
11 July 2008, 22:33
Medion allemaal goed en wel, tot je weet wat erinzit, hoe het gemonteerd is, en hoeveel zo'n pc eigenlijk ECHT waard is :)

carl
12 July 2008, 08:30
Een desktop ben je eigenlijk sowieso best af dat je hem zelf samenstelt/laat samenstellen. Dan weet je zelf wat erin zit, en meestal kost dat je minder of evenveel dan een soortgelijke medion. Bij laptops ligt dat evenwel anders, daar ben je best dat je voor gereputeerde merken gaat (apple, asus, dell, toshiba, ....). En sommige van die "gereputeerde" merken zijn ook niet alles (HP= te duur, acer :s, PB= slechte service, ...)