Volledige versie bekijken : win 2000 pro, installatieprobleem



misterkv
10 July 2008, 10:47
hallo,
ik probeer nu al een tijdje windows 2000 professional te installeren op mijn oudere pc. ik heb de 4boot disks gemaakt en deze goed geinstalleerd volgens mij, maar wanneer ik de installatie begin aan de hand van de cd loopt het mis:
er gebeurt namelijk het volgende;
windows vraagt of ik wil installeren, ik druk enter daarna gaat hij verder in het proces, ik moet de partitie aanduiden die ik wil gebruiken.
dit is een partitie die de volledige schijf omvat (8gig); windows formateert ze in NTFS, daarna kopieert hij de nodige bestanden om verder te gaan.

nadat dit is gebeurt, gaat windows zelf het systeem laten rebooten, en daar bevindt mijn probleem zich. wanneer de pc gereboot is, komt hij opnieuw in het begin van het proces en herhaalt hij alles van hierboven :wtf:
in plaats van verder te gaan met installeren!

weten jullie raad?
alvast bedankt.
koen

ajaxloverr
10 July 2008, 12:34
hallo,
ik probeer nu al een tijdje windows 2000 professional te installeren op mijn oudere pc. ik heb de 4boot disks gemaakt en deze goed geinstalleerd volgens mij, maar wanneer ik de installatie begin aan de hand van de cd loopt het mis:
er gebeurt namelijk het volgende;
windows vraagt of ik wil installeren, ik druk enter daarna gaat hij verder in het proces, ik moet de partitie aanduiden die ik wil gebruiken.
dit is een partitie die de volledige schijf omvat (8gig); windows formateert ze in NTFS, daarna kopieert hij de nodige bestanden om verder te gaan.

nadat dit is gebeurt, gaat windows zelf het systeem laten rebooten, en daar bevindt mijn probleem zich. wanneer de pc gereboot is, komt hij opnieuw in het begin van het proces en herhaalt hij alles van hierboven :wtf:
in plaats van verder te gaan met installeren!

weten jullie raad?
alvast bedankt.
koen
CD's/Diskettes uit je computer halen voor hij opstart? en vanaf je HDD laten booten?

misterkv
10 July 2008, 15:42
CD's/Diskettes uit je computer halen voor hij opstart? en vanaf je HDD laten booten?
neen, dit werkt niet,
hij moet echt nog het hele besturingssysteem installeren, maar hij doet niet verder met de installatie

Baloeke
10 July 2008, 15:49
Kan je de pc niet opstarten met de cd rom? Dit is normaal de procedure om een besturingsysteem te instaleren.
Je moet wel even in je BIOS zijn om daar je bootvolgorde te wijzigen. Eerst diskete, als tweede je cd rom en als derde je harde schijf.

misterkv
10 July 2008, 21:11
jawel; ik kan booten vanaf de cd,
maar tijdens het installatieproces vraagt hij om te rebooten,
als hij dit doet start het proces gewoon van voor af aan, en doet dus niet verder met installeren

ajaxloverr
11 July 2008, 15:49
jawel; ik kan booten vanaf de cd,
maar tijdens het installatieproces vraagt hij om te rebooten,
als hij dit doet start het proces gewoon van voor af aan, en doet dus niet verder met installeren
ja dan moet je je cd eruit halen en zal de install gaan vragen om een CD

misterkv
13 July 2008, 19:52
ja dan moet je je cd eruit halen en zal de install gaan vragen om een CD
nee, maar volgens mij begrijpen jullie het probleem niet,
maar ik zal eerst win98 installen en dan 2000 erover.