Volledige versie bekijken : Criteria voor het slotje onduidelijk.



Merel
13 July 2008, 13:08
Het is mij onduidelijk welke criteria worden gehanteerd voor het sluiten van een topic. Reeds meerdere malen kwam ik topics tegen die in feite nog zeer de moeite zijn (hetzij om aan te vullen hetzij om in te pikken met een bijkomende vraag)

Dit schrijf ik naar aanleiding van volgend "voorbeeld" (maar zoals ik aanhaalde, er zijn er méér). De laatste versie van UBCD4Win is pas in download vrijgegeven. Dus ik op zoek naar een topic en braafjes in "Zoeken" geweest. Val ik toch wel op een gesloten topic ! Hmmm effen lezen wat er in staat.
Tja, het ziet er een beetje naar uit dat ik wel een toegevoegde waarde en correcties kan aanbrengen, samen met een bijkomende vraagje voor mezelf.

Dan maar een dubbele (of 3 -4 maal) een andere topic opstarten rond dat éne onderwerp ? Neen, het heeft geen zin om herhaalde topics te openen en te sluiten bertreffende één specifiek software programma.

Ik herinner mij nog een oud forum dat niet meer bestaat (die jongens van Destebergen) Het was een puinhoop qua organisatie, maar je kon er wel pareltjes van informatie jarenlang terugvinden en bijwerken op één topic "ter zake" van wat je zocht.

;)

Pilote
13 July 2008, 14:44
Als bij een topic een probleem is opgelost wordt die gesloten, de andere topics waar geen reacties meer geweest zijn na 1 maand worden ook gesloten.

Val je op een topic die reeds gesloten is, hoef je enkel de link via Pm naar iemand van de forumleiding te sturen met de vraag om die terug te openen en dan wordt dit ook gedaan.