Volledige versie bekijken : wlan werkt niet meer



turbomax
13 July 2008, 13:46
IK ben niet een echte computertechneut, maar ga het toch eens proberen. Ik bezit een hp pavilion notebook dv6000. Deze is ong anderhalf jaar oud. Tot voor kort werkte hij feilloos. Het besturingsprogramma is vista premium. Ik krijg soms meldingen dat ik dit moet upgraden, wat tot nu toe foutloos gegaan is. Maar afgelopen donderdag ging het mis. Ik heb weer zo'n melding gekregen, en weer gedownload, maar vrijdag kreeg ik de pc niet meer online via wlan. Via de vaste kabel wel, maar draadloos niks meer. Ik kan ook de netwerken van de buren niet meer detecteren in het netwerkencentrum, dus vandaar dat ik denk dat het aan de pc ligt en niet aan de modem. Verder heb ik da switchke voor de wlan te activeren al verschillende malen verzet, wat ook niks uithaald. En da ledje dat er bij staat, blijft oranje, terwijl dat normaal blauw zou moeten kleuren. Ik heb via recovery manager of zoiets de computer al terug gebracht naar een herstelpunt dat ong een week geleden
gemaakt is, maar dit bracht ook geen oplossing. Heb ik nu een hardwarestoring of is er iets met de software fout? Wie kan me helpen?

Krikkie
13 July 2008, 16:57
Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt bij een kennis...
Dag 1: Internet viel weg na update Windows XP
Dag 2: Internet eventjes terug na afsluiten ZoneAlarm.
Dag 3: Internet eventjes terug na resetten Telenet modem (lichtjes branden niet allemaal en er pinkte er).
Dag 4: Modem viel niet meer te resetten, twee van de vier groene lampjes brande één pinkte er -> vandaag zou de kennis naar Telenet bellen...
Ik heb nog geen nieuws, maar ik denk dat de modem vervangen moet worden...

Groetjes Krikkie

compuchrisje
13 July 2008, 17:45
Herstelpunt van vorige week? Is dat niet toevallig naar de datum waarop een update van MS is doorgevoerd? Bij het doorvoeren van SP1 voor Vista (eender welke versie) lijken vooral HP systemen problemen gehad te hebben, ook het wegvallen van draadloos internet was erbij. Als je dan toevallig ook nog Norton Internet Security gebruikt, zit je helemaal in de groep duupjes.
Kijk even hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=54609) of er mogelijk een verband bestaat (als je ZoneAlarm gebruikt).
Bij HP zelf kan je ook een herstelfix ophalen, terwijl Symantec ook een fix voor zijn eigen problemen met de update heeft moeten maken.
Kijk wat bij jou van toepassing zou kunnen zijn. En mss weet iemand nog iets meer toe te voegen om je te helpen.

turbomax
13 July 2008, 19:12
Noop;
die datum is 5 dagen voor de bewuste storing,
en ik gebruik geen norton, maar kaspersky, dus toch hoop?

o ja, die link is voor xp, ik gebruik vista