Volledige versie bekijken : Probleem met Sagem modem van Belgacom



willykenis
15 July 2008, 21:46
Sinds ik een modem sagem heb van belgacom kan ik niet meer op playray.nl
Graag zou ik iemand willen vinden die ook zo een type modem heeft.
Ik kan op play ray inloggen, maar als ik naar een game ga, dan kan dit spel niet geladen worden; ligt zeker niet aan mijn pc, maar ik wil weten of elke modem van het merk sagem dit probleem ook heeft.

groetjes Willy

Kokki
15 July 2008, 21:52
Lijkt me straf hoor. Ligt het niet eerder aan het spel zelf? Java of flash die niet geinstalleerd zijn?
Lees hier ook eens: http://www.playray.nl/help/browser/

willykenis
15 July 2008, 22:08
Ligt aan modem, als ik op draadloos internet van buurman ga, dan lukt het wel, maar is ilegaal he.
Bedankt voor de reactie

DavyS
15 July 2008, 22:08
Heb bij een klant een gelijkaardig probleem gehad met belgacom en een router van linksys.
Die kon wel op de website van mappy.be, maar kon geen route bereken (dan gaf die "pagina kon niet worden weergegeven").
Bij hem lag het aan zijn firewallinstellingen (McAfee), daar stond het draadloze netwerk op "untrusted zone".

Misschien kan je dat ook even nakijken.

willykenis
15 July 2008, 22:54
Ik ben met kabel verbonde , en niet draadloos
toch bedankt hoor

PeterN
16 July 2008, 08:15
Probleem is waarschijnlijk zoals reeds gezegd de firewall van de router aangezien je aangeeft dat sinds dien die problemen opduiken.
Je hebt geen modem, maar een (modem/)router. Draadloos of niet speelt hier geen rol;)
In uw router zit een hardware firewall die uw lokaal gedeelte (thuisnetwerk) beschermt van het publieke gedeelte (internet). De beveiligende functie van die firewall maakt ook dat soms gewenste verbindingen worden geblokkeerd . Je moet dan in de instellingen van uw router bepaalde poorten vrijgeven voor verkeer (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=5).
Eenvoudiger is om DMS in te stellen maar dan ben je wel niet meer beveiligd terwijl dit nu net het voordeel is van een router.

Jaaanskeh
16 July 2008, 09:53
Ligt aan modem, als ik op draadloos internet van buurman ga, dan lukt het wel, maar is ilegaal he.
Bedankt voor de reactie

Zolang er geen wachtwoord opstaat is het legaal :)