Volledige versie bekijken : Welke NTP server downloaden ?



Merel
16 July 2008, 21:40
Op mijn thuisnetwerkje heb in een D-Link router waarop ook een NAS (Network Assisted Storage) drive is aangesloten. Het betreft een WD-Mybook WorldEdition II unit. (hieronder afgekort 'MB')

Mijn drive MB heeft een clocktime die te traag loopt.

Met andere woorden het is een unit die werd ontworpen door bewonderaars van Einstein die de relativiteits theorie in praktijk willen brengen, waarbij de tijd in de ruimte trager loopt dan op aarde. Al bij al zou ik die Western Digital de ruimte willen insturen, in plaats van op mijn bureau te genieten van het ventilatorlawaai ! MB blijft er jong bij en de MTBF krijgt uiteraard goede statistieken.

WD Support slaagt er (weeral) niet in om efficiënt te helpen. De responstijd is nu eindelijk normaal te noemen, maar de efficiëntie van de geboden hulp is niet wat je van een "Support" mag verwachten (al lijkt er goede wil te zijn). De énige oplossing die men "voorlopig" kan aanreiken is om die MB clock te laten synchroniseren via een NTP server, (Network Time Protocol) in afwachting van een nieuwe versie van de firmware, welke dan het probleem van de timeshift zou moeten oplossen (wat ik niet echt geloof)

Enfin, ik moet dan melden of dit werkt of niet. Daarna ziet WD nog wel wat Support verder zal kunnen (of willen) doen ! Al de vragen die ik stelde werden gewoon genegeerd.

Ik moet nog even nakijken of mijn D-link router hopelijk een NTP-server ingebouwd heeft; maar indien dat niet het geval is, moet ik trachten een server te downloaden en die op het netwerk toepassen. Op internet zijn veel van die dingen.


:shocked:--->Iemand een suggestie welke NTP server gemakkelijk is in gebruik ? <---:shocked:

Heb nooit met zulke software te doen gehad. Ben niet zo overtuigd dat dit zal werken op de MB unit. In de gebruikershandleiding rept men geen woord hierover. :foei:

Bedankt

PeterN
16 July 2008, 22:45
In je router is ook zo'n systeem ingebouwd meestal. Er bestaan er velen.
Een vb lijst kan je hier vinden : http://tf.nist.gov/service/time-servers.html
Maar er bestaan er velen;)

Merel
23 July 2008, 19:08
ServerForm
ServerStratum StratumOne
CountryCode BE
Hostname ntp2.oma.be
IP Address 193.190.230.66
IPv6 Address

UseDNS Yes
PoolMember No
ServerLocation Royal Observatory of Belgium
GeographicCoordinates 50:47:52N, 04:21:33E
ServerSynchronization local stratum 1 server
ServiceArea all areas
AccessPolicy OpenAccess
AccessDetails

NotificationMessage No
AutoKey No
AutoKeyURL

ServerContact f.roosbeek@oma.be

Ik dacht : We moeten het niet te ver gaan zoeken.
In inderdaad er is een publieke timeserver beschikbaar.
Deze is van het het observatorium te Ukkel.

De Network Time Protocol server details (hierboven) vindt U terug op
http://support.ntp.org/bin/view/Servers/NtpOmaBe

Ik heb dus dat IP adres ingevuld in de setup wizard van mijn NAS
Western Digital Mybook World Edition2

De tijd loopt momenteel juist sinds een 10 tal minuten.
Ik veronderstel dat het probleem is opgelost.