Volledige versie bekijken : Beheren mediabibliotheek



Bougey
17 July 2008, 00:28
Hallo jongens,
ik heb mijzelf onlangs een ipod classic gekocht en ik ben/was heel tevreden.
Enkel de compatibiliteit met itunes onder windows laat soms de wensen over.
Zo slaat het vast als ik het wil afsluiten (maar dat lossen we dan op met taakbeheer)...

Wat ik eigenlijk wil vragen is het volgende: ik had windows media player (uiteraard) eerst op mijn computer staan. Vervolgens installeerde ik iTunes en die haalde de gegevens van mijn muzieknummers uit mijn computer (of dit nu uitwisseling is met Windows media player, God mag het weten, hij deed het en daar was ik Apple al erg dankbaar voor...)
Nu zag ik dat mijn mediabibliotheek een zooitje was en dacht ik die te gaan tunen door ze handmatig op te schonen. In windows mediaplayer gaat dit vlot door op een nummer met de rechtermuisknop te klikken en vervolgens op "opzoeken albumgegevens". Zo kon ik relatief snel al een groot deel van mijn bibliotheek opschonen. Toen dacht ik dat dit uiteraard niet vanzelf zou aanpassen bij iTunes, de wijzigingen die ik doorvoerde in windows media player (ben een beetje een verwarde geest soms:D). Dus verwijderde ik volgens volgende link http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93313-nl mijn bibliotheek in iTunes, en zette deze terug op volgens de voorgestelde stappen. Sommige dingen veranderden wel een beetje (lege velden werden aangevuld) maar oude velden bleven gewoon zoals ze er vroeger uitzagen in iTunes.

Wat mijn vraag nu is, is er een programma om dergelijke muziekbestanden te beheren? (ik weet dat die er zijn, maar ik vraag naar positieve ervaringen en de programmamogelijkheden). Belangrijke bijkomstige vraag: is het mogelijk om met dit programma mijn werk in windows media player niet verloren te laten gaan en vervolgens mijn mediabibliotheken tussen iTunes en windows media player synchroon te laten verlopen?

Ik ben niet van plan om geld te spenderen aan de koppigheid van windows en apple omdat zij niet beter willen communiceren met elkaar (dus graag zou ik het nog gratis hebben ook...)

Sorry voor de vele vragen,
ik hoop dat jullie het begrijpen (en tevens mij kunnen helpen uiteraard)
Met dank voor uw aandacht:)
MVG
Stijn

Bougey
17 July 2008, 18:56
Hallo iedereen opnieuw,
ik ben nog eens actief aan het rondhoren geweest voor mijn muzikaal probleempje, en een vriend van me raadde het volgende aan:
http://jrmwillis.googlepages.com/

Ik moet zeggen, het is fantastisch, je kan kiezen of je synchroniseert van iTunes naar Windows Media Player of andersom. Je kan ook kiezen in hoeverre je dit doet (albumart meenemen of niet, ratings uit WMP overnemen of niet...)

Het is misschien een beetje stom dat ik de oplossing nu zelf al heb gevonden, maar hopelijk zijn andere mensen hier nog iets mee. Voor mij krijgt dit programma anders al een dikke 10/10 :D.

Gegroet
Stijn