Volledige versie bekijken : Terug oplichters via sms actief!!



Jule
17 July 2008, 10:14
Gisteren heb ik een telefoontje ontvangen van een vriend. Hij had net een sms ontvangen waarbij hij een reis had gewonnen tezamen met 3.000 € zakgeld. Hij moest enkel nog bevestigen door te bellen op een 090 ... nummer. Ik heb hem uitgelegd dat zo'n 090 ... nummer heel duur uitvalt om op te bellen en dat hij op deze manier zou opgelicht worden, daar sinterklaas niet bestaat in sms-land. Hij heeft mijn uitleg aanvaard. Ik weet dat vroeger reeds mensen op deze manier zijn opgelicht. (Stond ooit eens in de krant.) Daarom dat ik deze verwittiging hier plaats. Verwittigde forumleden zijn er vier waard! :good: (Een forumlid telt hier meestal reeds voor twee. ;))

mXX
17 July 2008, 10:20
iemand anders heeft daar een paar dagen ook een topic van gemaakt, hij werd bedrogen maar uiteindelijk heeft hij zijn geld toch terug kunnen krijgen
hier http://www.minatica.be/showthread.php?t=54783

Jule
18 July 2008, 19:54
iemand anders heeft daar een paar dagen ook een topic van gemaakt, hij werd bedrogen maar uiteindelijk heeft hij zijn geld toch terug kunnen krijgen
hier http://www.minatica.be/showthread.php?t=54783Uw link is nog iets anders. Zo'n 090 ... is een betaalnummer, zoals bij de belspelletjes die u ziet op televisie wanneer u niet kijkt .... :D :p ;) Verleden jaar waren er mensen die dachten dat hun gsm gehackt was, daar ze een torenhoge factuur kregen. Hij was niet gehackt, ze werden enkel aan het lijntje gehouden op zo'n 090... nummer. :good:

mXX
18 July 2008, 23:42
haha ok dan

Jule
19 July 2008, 09:00
Nog interessant om weten: veel mensen uit Gent en omstreken waren slachtoffer van deze sms-terreur. Gent heeft telefoonzone 09. En vandaag beginnen de Gentse feesten.... Van een "toevallige" timing gesproken...

Phil O'Sophe
19 July 2008, 21:34
Nog interessant om weten: veel mensen uit Gent en omstreken waren slachtoffer van deze sms-terreur. Gent heeft telefoonzone 09. En vandaag beginnen de Gentse feesten.... Van een "toevallige" timing gesproken...

En je waarschuwing is ook goed getimed Jule !!! :lol: :good: