Volledige versie bekijken : Secunia software inspector



Sarana
19 July 2008, 18:55
Hallo,

Even een vraagje. Ik heb Secunia software inspector gedraaid en die vond heel wat programma's die niet ge-update waren naar de laatste versie.
Ik heb alles kunnen updaten en volgens de snelle scan van Secunia is alles dan ok.
Echter als ik de "thorough system inspection" draai geeft het programma aan dat ik 2 versies van Macromedia Flash Player heb die moeten ge-update worden naar versie 9.0.124.0:

- Macromedia Flash Player 7.0.14.0
en
- Macromedia Fash Player 7.0.19.0

Ik heb echter al Flash Player uninstaller gedraaid en Adobe Flash Player 9.0.124.0 geïnstalleerd en die Flash Player staat ook in de lijst van Secunia als geïnstalleerd aanwezig?
In mijn softwarelijst van mijn configuratiescherm staan ook nergens die oude versies van Macromedia Flash Player erbij. Ik kan die oude versies ook niet vinden als ik zoek in bestanden en mappen. Staan die nu nog op mijn computer of niet?

Merel
20 July 2008, 23:10
De oude versies staan er niet meer op maar er blijven sporen achter omdat de unintaller niet alles heeft opgekuisd.

Ik veronderstel dat Secunia wel het nodige kan doen om wat hij zelf heeft aangeklaagd (dus vermoedelijk nog sporen in het register gevonden) dan ook zelf te kunnen verwijderen ?

Als hij dat niet kan , gebruik dan bv msicuu2.exe
Als die daar ook niet in de geïnstalleerde softwarelijst voorkomt (wat waarschijnlijk is),
probeer dan een andere cleaner zoals Crap Cleaner (CCleaner) Gebruik daar de optie voor het register.

Ik vind persoonlijk ook dat die Flash Players installaties en un-installs niet erg zuiver op de graat werken.

Sarana
22 July 2008, 16:20
Bedankt Merel voor je hulp:bow:

Dat programma dat je me aanraadt msicuu2.exe blijkt spyware te zijn en mag niet gedownload worden vond ik op deze site:

http://spywarefiles.prevx.com/RRHDDH231513/MSICUU2.EXE.html

Heb wel Crapcleaner en zal daarmee de resten van het programma proberen wissen.

Merel
22 July 2008, 21:11
Spyware ? :lol:

Tja dat zou van Microsoft nog kunnen verwachten ook ! :D

http://support.microsoft.com/kb/290301

Downloaden :

http://download.microsoft.com/download/e/9/d/e9d80355-7ab4-45b8-80e8-983a48d5e1bd/msicuu2.exe

compuchrisje
22 July 2008, 22:23
Als de oude versies niet weg willen, of er nog verwijzingen in het register blijven of zelfs in de services of opstartsectie blijven hangen, dàn ben je altijd het beste af met Revo-uninstaller (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=590). Die gebruikt de gewone uninstall tool van het programma zelf, maar gaat daarna op zoek naar restanten om ze op te ruimen.

Sarana
23 July 2008, 15:55
Compuchrisje mag ik nog een minuutje van je kostbare tijd?:p
Heb Revo Uninstaller geïnstalleerd en ik moet zeggen: Waw wat een prachtig programma. Het heeft alles in huis om je computer van allerlei nutteloos materiaal te verlossen(y)(y)

Alleen snap ik niet hoe je je computer kan scannen om junk files te wissen?
Ik klik op Opties, kies Junk Files wissen. Er staat een vinkje bij "Lokaal station C" bij "Schijf die u wil scannen".
Maar dan? Als ik op OK klik gebeurt er niks?

Alvast bedankt!

Sarana
23 July 2008, 19:43
Heb het gevonden. Moest met andere menuutjes werken. Heb er heel veel kunnen afgooien. Hopelijk heb ik nu niks teveel gewist. Betrouw jij het steeds volledig om alle aangevinkte bestanden zonder meer te wissen of kijk je alles nog eens na?

compuchrisje
23 July 2008, 22:20
Jee je bent me al voorbijgestoken :D. Ook met revo-uninstaller moet je uitkijken, alhoewel het meestal niet verwijdert wat je niet hebt aangeduid (kwestie van gedeelde dll's soms). Tot nog toe heb ik nog geen calamiteiten ondervonden hoor, dus je kan vrij gerust zijn hierin.
Zoals bij alle programma's staat hier ook een menu bovenaan, altijd handig om dat eerst te verkennen. Zoals bv je Gereedschap - Junkfiles ruimen. Als die knop is ingedrukt, klik dan ook even op Opties bovenaan het menu. Rechts kan je de bestandsextensies aanvinken waarvan je zeker bent dat ze niet meer nodig zijn. Zaken die zeker wegmogen zijn temp, tmp, alles met rare tekens erin. In het bovenste kiesvakje kan je de schijfpartitie kiezen als je die eventueel zou hebben. Een partitie waar je enkel je bestanden opslaat, moet je niet gaan ruimen. Ook bestanden met .db achteraan gooi je best niet weg. Die staan meestal verborgen in je mappen en dienen om zoekacties binnen de mappen te versnellen.
Er zit ook een tabbladje Uitsluiten achter. Wil je dat er van bepaalde toepassingen wordt afgebleven, haal dan ook daar de vinkjes weg.
Dat voor de achtergrond-opruiming.
Wat deïnstallatie betreft: die knop druk je in, zodra je een programmalijntje aanduidt, zie je bovenin het menu een tweede knop Deïnstallatie oplichten. Dié moet je dus gebruiken, de rest wijst zichzelf zowat uit, zoals je vast al gemerkt hebt.
Druk je in deze modus ook op Opties, krijg je nog een menuutje bij. 't Is dus idd een prachtig ruimertje, vooral als je veel installeert en terug buiten gooit.