Volledige versie bekijken : Geheugenbank defect?



ajaxloverr
20 July 2008, 19:23
hoi,
mijn neef heeft voor het project met zijn Toshiba Tecra S1, 1GB SO DIMM DDR gekocht(2X512MB)
Als je 1X 512mb erin doet loopt hij perfect.(beide latjes)
als hij die 2 latjes in zijn toshiba doet, start de laptop gewoon op maar Windows XP Pro laad niet. Ook hebben we verschillende cd's(XP PRO OEM, XP Home OEM, XP Pro Enterprise en zelfs Windows Server 2003 Enterprise) van xp erin gedaan om daar vanaf te booten, werkt niet. We krijgen dan een vage melding en na enig zoek werk bleek dit betrekking te hebben tot het geheugen. Toen Vista erop gezet(met 1x 512MB), toen we die 512MB extra erin zetten, kregen we een BSOD met maar 1 regel cijfers.

Vreemd Aangezien de laptop zelf niet piepende geluiden maakt en gewoon 1024MB in de bios aangeeft. Ook ondersteunt de notebook tot 2GB geheugen en kloppen de spec's van het geheugen wel.

Wat is hier aan de hand?
mij op het 1e gezicht lijkt 1 geheugensleuf kapot, maar wrm geeft hij dan geen piepende geluiden en gwn 1GB aan in de bios?

Kokki
20 July 2008, 20:03
Kijk eens of je iets vindt met hiren's boot cd. Daar zit memtest op, maar ook nog andere testtools. http://www.hiren.info/pages/bootcd

ajaxloverr
21 July 2008, 00:46
die bootcd had ik al een tijdje, niet bij nagedacht.
ga ik morgen proberen :)

ajaxloverr
21 July 2008, 11:34
Geprobeerd met memtest 86+ geeft vanaf 74% niks anders dan error's :S

Jipb
30 July 2008, 23:30
beetje oftopic.. hoop dat u het niet erg vind... maar die hirens bootcd is die gratis te downloaden of moet je die kopen??

mvg,
Koen