Volledige versie bekijken : DVD-Rw word Cd-rom



Quazie
20 July 2008, 20:50
Goede dag,
Als ik een lege DVD in de DVD drive plaats veranderd in de verkenner (mappenlijst) de aanduiding dvd-rw-station( K: \)naar Cd-rom-station(K: \)van zodra de dvd word gelezen.
Klik ik hierop rechts krijg ik onmiddelijk een klein venster met wit kruis in een rode ronde bol en de melding
K:\ is niet toegankelijk. Onjuiste functie.
Waarna ik op de OK knop kan klikken om het te sluiten.
De naam van dit venster heeft het huidige verkenneradres.
In het contextmenu (rechtsklik) vind ik ook de format opdracht niet terug, dit om oudere DVD schijven leeg te maken.
Heeft er iemand een verklaring voor dit fenomeen? Kunnen we daarna misschien nog iets aan herstellen.
Alvast bedankt.
Quazie

Jule
22 July 2008, 22:49
Heeft u de laatse firmware in gebruik van uw DVD-station?

Quazie
22 July 2008, 23:48
Geen laatste firmware.
Is wel al een tijdje geleden dat ik nog iets op dvd wilde zetten.
Lang geleden, +1 jaar, Nero7premium gekocht en geïnstalleerd maar nadien regelmatig storingen in het systeem gehad en er terug afgewipt.
De storingen verdwenen.
Tot ik vorige maand nero er terug op zette om wat foto en video bestanden op dvd te zetten. Wilde er dus vorige week mee beginnen. Blijkt dus bovenstaand fenomeen te hebben. Ook al is nero de enige verdachte, bewijzen dat het de dader is kan ik niet.
Heb er ondertussen nero via systeemherstel weer afgegooid, maar niet met gewenst resultaat.
Was nog wat vergeten bijvertellen.
De driver, een Sony iLink Drive IEEE1394 SBP 2 device (DVD+-RW/+-R), speelt zonder haperen beveiligde DVDvideo en niet beveiligde DVD+rw waar vroeger al bestanden werden opgezet. De overige ruimte is echter niet te bereiken.
Quazie

strikerfox
23 July 2008, 11:45
het probleem kan zich meschien oplossen met in hardware het dvd-/cdrom-station te verwijderen,na het vewijderen gewoon de pc terug opstarten dan wordt de dvd/rom speler opnieuw automatisch gedetecteerd en kan opnieuw worden gebruikt.

in verband met firmware ga je naar de fabrikant(merk)type dvd speler en daar kan je als er een nieuwe firmware aanwezig is ze gaan dowloaden en gewoon instaleren,je moet dus niets verwijderen hij overschrijft gewoon de oudere versie,pas op voor nieuwe firmware te instaleren altijd in veilige (modus F8indrukken bij het opstraten van uw pc)
suc6.
fox.

Quazie
31 July 2008, 16:53
Model: Sony DRX-510UL, etiket vermeld ook september 2003.
Volgens deze pagina is er geen firmware ondersteuning meer voor dit model.
https://sales.sony-semicon.co.uk/sunshine/index.htm?child_1=37&desc1=DVDRW&child_2=false&child_3=false
De Dvd speler/schrijver is een WiFi apparaat. Hij verdwijnt ook uit de lijst hardware als ge hem veilig verwijderd via de knop in het systeemvak.