Volledige versie bekijken : transfer mails van Netscape 7.2 naar Outlook of Thunderbird



STVN
21 July 2008, 14:00
Ik werk al jaren met Netscape als emailprogramma (huidige en laatste versie 7.2). Nu ga ik mijn pc formatteren omdat hij veel te traag loopt, en ik wil van de gelegenheid gebruik maken om mijn mails over te zetten naar ofwel Thunderbird (bij voorkeur) ofwel Outlook 2003. Ik kom er alleen niet uit hoe.

Als ik bij de opstart van Thunderbird alles vanuit Netscape laat importeren, gaat de pc even aan het werk en geeft als resultaat de verschillende mailboxen uit Netscape met de juiste instellingen en het adresboek, maar de emails zelf verschijnen niet.

Na wat zoeken dacht ik begrepen te hebben dat je kon importeren naar Outlook door te passeren via Outlook Express, maar dat programma wil mijn mail-mappen niet herkennen.

Iemand tips?

groet, STVN

Jule
22 July 2008, 22:33
Kan u uw mails exporteren naar één of ander office programma? (Ik heb nog nooit met Netscape gewerkt.)

berger
22 July 2008, 22:55
Ik gebruikte vroeger wel netscape, maar nu thunderbird.
Zulke problemen van transfer kunnen inderdaad vaak opgelost worden via outlook express.
Ik vind nu ook niet direct een oplossing of een programma, het enige dat nuttigs dat ik vind is dit :
"Q: How do I migrate from Netscape 6 or 7 to Thunderbird?
A: New installs of Thunderbird will present you with a migration wizard dialog allowing you to select to migrate from Netscape 6 or 7"

Of het waar is weet ik niet!

STVN
24 July 2008, 17:45
Het is me eindelijk gelukt: ik heb de Thunderbird geupdated naar 2.0 en toen importeerde hij alles automatisch. Dat deed de vorige versie ook maar toen kreeg ik niets te zien.