Volledige versie bekijken : computer start niet meer op



jellabi
21 July 2008, 14:37
Ey,

Vanmorgen startte ik de pc op, toen deed hij het allemaal nog perfect en al (wel een melding van in veilige modus, veilige modus met netwerkmogelijkheden, veilige modus met opdrachtprompt, laatste bekende juiste configuratie <RECENTE werkten die instellilngen>of windows normaal starten, waarvan ik de laatst bekende juiste configuratie koos en daarna deed hij het normaal) en toen ben ik ff weggeweest, ik kom terug (was ondertussen niemand aan de pc geweest) start ik de pc op, doet hij het niet meer... Nouja ik kwam tot het scherm met die modussen kiezen, en daarna deed hij nog even dat blauwe scherm laten lopen met druk binnen 10 sec op een toets om af te breken en dan gaat hij alle schijven controleren en zo. Maar ondertussen doet hij dit ook al niet meer maar loopt hij vast in het scherm van waar ik de modussen moet kiezen. Hoe moet ik dit oplossen? Ik heb al de windows xp home edition cd erin gedaan en de optie 'r' (herstellen) gekozen. Toen moest ik een windows versie ingeven van 1 teken, daar heb ik maar 1 gedaan Toen heb ik chkdsk (dit was de enigste optie die ik kende en die hier volgens mij wel iets mee te maken kon hebben) laten lopen maar daarna deed hij nog niks. Wat moet ik nu doen? en wat kan er fout zijn?

Bvd, jellabi

P.S.
Ik hoorde wel iets in me pc tikken, ik dacht dat dit de naald van de harde schijf was die uit balans was, maar ondertussen doet hij dit al niet meer (ik heb hem niet opengeschroefd of iets, dit ging gewoon vanzelf voorbij)

Pilote
21 July 2008, 15:33
Kijk eens bij de fabrikant van uw harde schijf daar kan je een programma vinden om uw harde schijf te testen op fouten. Waarschijnlijk uw harde schijf die aan het begeven is.

jellabi
21 July 2008, 15:46
en hoe wil ik dit laten draaien als mijn pc niet meer wil opstarten maar ik alleen nog maar in dat moduskiesscherm kan komen? maar dan zal ik hem is gaan openschroeven of ik kan zien welk merk het is ;)

Pilote
21 July 2008, 15:55
Het programmatje moet je op diskette of cd zetten en dan van daaruit booten, waarschijnlijk moet je de instelling in je bios aanpassen zodat die vanuit je cd/ floppy opstart.

Best is idd je harde schijf uithalen het typenr opschrijven en opzoeken welk programma je nodig hebt. Zo een test kan wel een tijdje duren.

Voorlopig zal ik dit topic verplaatsen naar opslagmedia.
Ligt het probleem daar niet kunnen we dan verder zoeken.

jellabi
21 July 2008, 15:58
moet ik mn harde schijf aan twéé kanten losschroeven? want ik kan alleen maar bij de linkerkant. Moet ik dus ook de hele rechterkant eraf halen?

P.S.
ik kan hem er niet helemaal uittrekken maar ik heb nu:
Western Digital
WC Caviar
WD 1200JB 00EVA0

is dat voldoende?

P.P.S.
Ik kan dit 'programma nergens vinden, waar moet ik zoeken? Of een link of iets dergelijks? :P

Pilote
21 July 2008, 16:01
moet ik mn harde schijf aan twéé kanten losschroeven? want ik kan alleen maar bij de linkerkant. Moet ik dus ook de hele rechterkant eraf halen?

Om je uw harde schijf eruit wil halen zal dit het best zijn. Tenzij je zo kan lezen wat erop staat.

jellabi
21 July 2008, 16:10
http://support.wdc.com/product/download.asp?modelno=WD1200JB&x=12&y=8

en welke moet ik dan hebben? of meerdere?

Pilote
21 July 2008, 16:18
Vanaf cd booten met dit (http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=502&sid=30&lang=en) .
Via floppy met deze (http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=502&sid=2&lang=en) .

jellabi
21 July 2008, 16:29
4ik zal is gaan kijken alvast bedankt voor alles ;)

jellabi
21 July 2008, 17:18
hoppaaaaaaaaaaaaaa en hij doet het weer. Ik heb geen flauw benul van wat er nou anders is ineens, maar ik stopte die cd erin met dat .iso bestand en toen deed hij het ineens :S