Volledige versie bekijken : Nero cd met 140 liedjes



jellabi
21 July 2008, 18:59
Ey,

ik zat laatst bij iemand in de auto en die had 140 liedjes op één cd gezet, en dat was dan met een lage compressie en zo en dan was het wel slechtere kwaliteit (alhoewel het nog niet eens zo heel slecht klonk) maar hoe doe ik dit? ik heb nero burning rom 6.

Bvd, jellabi

P.S.
waarmee kan ik muziek comprimeren dus? een programma oid? of kan dit ook al in nero zelf?

Alviarin
21 July 2008, 19:32
Ik geloof dat dit kan met Nero, maar er zijn betere programma's om CD's te rippen in MP3 formaat.

Een CD Rom met 140 mp3 liedjes is nog niet zo slecht van kwaliteit. Met bitrate 128 kpbs zou het wel lukken, als die liedjes niet al te lang zijn.

Een gratis programma dat je kan gebruiken om CD's te rippen is Audiograbber. Of kijk eens in de softwaresectie van deze website. Je vindt er alles terug om audio te rippen.

Grtz,

Alviarin

GuntherS
21 July 2008, 19:33
Was dat niet toevallig gewoon een MP3-CD?

Edit: Net te laat :)

jellabi
21 July 2008, 20:14
en kun je ff precies uitleggen hoe want ik snap er echt niks van :p ik heb net met dbpoweramp 160 liedjes in een rate van 128kbps gezet maar ze duren nog steeds even lang :S ik heb de optie audio cd gekozen overigens, welke moet ik kiezen dan?

compuchrisje
21 July 2008, 22:03
Als je autoradio mp3 accepteert kan je dat doen, een honderdtal liedjes kunnen er dan op met een acceptabele weergave (max 152 kbps dus). Maar zodra je moet rippen (als je speler geen mp3 herkent) kan je gewoon één uur muziek erop krijgen.

Baloeke
21 July 2008, 22:30
Met Mediaplayer, die standaard in windows zit kan je ook perfect gaan rippen naar MP3, WMA,...

Fakke_Berto
22 July 2008, 09:34
Als je die liedjes op cd-rom wil zetten moet je die branden onder ISO en niet onder audio-cd. Nogmaals, je (auto)radio moet wel mp3 ondersteunen.
Mij lukt het zelfs om mp3'tjes op dvd te branden en mijn homedvd-speler speelt die foutloos af. Dat zijn dan minstens 500 mp3's op één schijfje.
Gr.

falco
27 July 2008, 14:26
ge kunt met nero cd's branden als data en dan gaan er zo rond de 500 op

eventure
27 July 2008, 15:03
500 liedjes op 1 cd? Extreem kort en laag van kwaliteit dan ...

Ik durf een liedje toch wel rond de 3,5 mb schatten, minstens ... even rekenen leert dat dit ongeveer 200 liedjes zijn... 150 is dus heel wat realistischer.

Die 150 liedjes moet je dan branden als een MP3-cd dit is gewoon een optie binnen nero dacht ik, het komt op hetzelfde neer als DATA-cd dus dat kan je ook nemen (correct me if i'm wrong ...)

Dus kijk eerst eens of je autoradio MP3 ondersteuning heeft voor je verder zoekt want als die ondersteuning er niet is kan je die 140 liedjes wel vergeten ...

Mvg
Robbe

dannyma
27 July 2008, 19:04
en kun je ff precies uitleggen hoe want ik snap er echt niks van :p ik heb net met dbpoweramp 160 liedjes in een rate van 128kbps gezet maar ze duren nog steeds even lang :S ik heb de optie audio cd gekozen overigens, welke moet ik kiezen dan?
zoals hier boven vermeld moet je auto cd speler wel mp3 bestanden kunnen lezen als dit zo is kan je wegschrijven onder audio mp3 of je kan ze ook wegschrijven als data dat werkt ook ;).

J.W.
27 July 2008, 20:05
Ey,

ik zat laatst bij iemand in de auto en die had 140 liedjes op één cd gezet, en dat was dan met een lage compressie en zo en dan was het wel slechtere kwaliteit (alhoewel het nog niet eens zo heel slecht klonk) maar hoe doe ik dit? ik heb nero burning rom 6.

Bvd, jellabi

P.S.
waarmee kan ik muziek comprimeren dus? een programma oid? of kan dit ook al in nero zelf?

Brandt die CD gewoon als data.
Hoeveel liedjes erop gaan hangt af van de grootte (in MB) van de liedjes. In totaal mag dit ongveer 700 MB bedragen.
Denk eraan dat uw cdspeler mp3 moet kunnen afspelen, anders hebt u er niets aan.
U kunt op dezelfde manier ook dvd met liedjes branden. Hier gaat dan nog een veelvoud ervan op.