Volledige versie bekijken : problemen met Telenet



wolfskin
22 July 2008, 17:11
Beste Minatica's,

Ik weet niet of deze topic juist sta, dus verplaats hem maar als hij fout staat.:good:

Ik heb deze vraag ook al geopend op http://www.minatica.be/showthread.php?t=54894.

Het zit dus zo, ik ben sinds verleden maand overgestapt naar Telenet. Vroeger bij Belgacom kon ik donwloaden, en af en toe was er wel eens een bestandje corrupt. Nu bij Telenet is bijna alles wat ik download corrupt (rar bestanden).

Voorbeeld, heb het spel Racedriver Grid gekocht. Wou daarvan de laatse patch downloaden. Heb dit zeker 10 x opnieuw geprobeerd, telkens was deze corrupt.

Na wat googlen, had ik gevonden dat het soms aan de firmware van de modem kan liggen??! :wtf:

Ik dus de proef op de som genomen, en via 2 vrienden van me (de ene heeft Belgacom de ander is bij Dommel) telkens die patch gedownload van dezelfde server, en ja hoor die patch werkt telkens wel als ik hem op mijn PC installeer.

Euh, is hier een uitleg voor?

Greetz

Wolfksin

wolfskin
25 July 2008, 15:43
Niemand een idee?

Venkat
30 July 2008, 13:56
Is je probleem opgelost?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, al is het niet enkel met gedownloade rar files.
Bij mij moet ik tijdens het surfen de helft van de keren refresh drukken om de pagina correct te zien te krijgen.
Ik ben ook bij telenet, heb een normale netwerk telenet modem, en daarna op ons appartement een router van us robotics en een ingebouwde netwerkadapter in mijn laptop.
Mijn pc is vista.

Een XP computer ook wireless is aangesloten op die router van us robotics heeft dit probleem niet.
Ik denk daarom dus niet zozeer dat het aan telenet ligt, maar wsl aan vista.

Wie heeft dit nog voor?

dannyma
30 July 2008, 15:33
ik denk dat dit niet ligt aan telenet want ik download hier ook regelmatig en soms gebeurd het wel eens maar heeft niets te maken met je provider .
je kan dit probleem oplossen met Quikpar en hier gratis te downloaden .
http://www.quickpar.org.uk/index.htm

dannyma
30 July 2008, 15:35
heeft ook niets te maken met welk stuursysteem je werkt en met vista werkt het ook prima .

wolfskin
30 July 2008, 16:30
ik heb verschillende pc's, 1 op vista en enkele op xp, beide hebben dezelfde problemen.

Vorige maand was ik nog bij belgacom, had toen het probleem niet.

Quickpar heb ik ook reesd geprobeert, maar die kan de corrupte files niet maken.

Ignace93
30 July 2008, 18:22
Je zegt in je TS dat je af en toe corrupte bestanden hebt met Belgacom, en nu zeg je dat je het probleem niet had, waarom ben je dan overgestapt ? Ik ben 2 maanden bij Belgacom geweest en de rest en daarna overgestapt naar Telenet, ondertussen al zo'n 6 jaar lid bij .. ik heb misschien 2 keer een corrupt bestand binnengehaald, meer zeker niet.
OT: heb je al eens geprobeerd van een andere site te downloaden ?

J.W.
30 July 2008, 19:21
ik heb verschillende pc's, 1 op vista en enkele op xp, beide hebben dezelfde problemen.

Vorige maand was ik nog bij belgacom, had toen het probleem niet.

Quickpar heb ik ook reesd geprobeert, maar die kan de corrupte files niet maken.

Hebt u wel voldoende par2-bestanden om de corrupte rar-files te herstellen?

Waarvandaan haalt u deze rar-bestanden? (payserver, nieuwsgroepen, rapidshare....)?

Venkat
30 July 2008, 23:02
Op mijn probleem hierboven heeft nog niemand geantwoord :damn:
Het is volgens mij vergelijkbaar, maar het is niet speciaal met rar files.

@wolfskin: Als je toch zo overtuigd bent dat het aan telenet of aan de modem ligt (wat bij mij dan weer niet het geval is), waarom bel je dan eens niet snel naar telenet? Wsl kunnen ze je een nieuwe modem bezorgen.... Of probeer het eens op te lossen met de telenet-modem van een vriend ofzo?

als het opgelost is, laat het aub wel weten wat de oorzaak was, want nu ben ik wel eens benieuwd.......

dannyma
31 July 2008, 16:52
ik heb verschillende pc's, 1 op vista en enkele op xp, beide hebben dezelfde problemen.

Vorige maand was ik nog bij belgacom, had toen het probleem niet.

Quickpar heb ik ook reesd geprobeert, maar die kan de corrupte files niet maken.
wat zegt quickpar dan ?

wolfskin
1 August 2008, 09:19
Vroeger bij Belgacom gebeurde dat ook wel eens dat er corrupte bestanden waren, maar dat is niets in vergelijking met NU (telenet).

Heb ook reeds naar de helpdesk gebeld, maar die zeggen dat het aan mij ligt, dus dan houd het op....

De file die ik nodig had, en die telkens via telenet corrupt was, was de laatste patch voor het game 'Racedriver Grid'. Ik wou deze van hun eigen site downloaden. Als ik deze download en wil installeren, lukt me enkel als deze via een andere dan Telenet provider kom. Heb dit geprobeert via Belgacom en Dommel.

Quickpar gaf me de melding dat er te weinig par2 bestanden zijn... of iets dergelijks, ben hier een beginneling in.....

robby
1 August 2008, 09:27
Het kan niet te maken hebben met telenet. Het kan gwn niet :D
Volgens moet je gwn eens een andere site proberen waar die patch opstaat.
Want volgens mij heb je gwn problemen met de server.

Greetz Xx

J.W.
1 August 2008, 12:22
Vroeger bij Belgacom gebeurde dat ook wel eens dat er corrupte bestanden waren, maar dat is niets in vergelijking met NU (telenet).

Heb ook reeds naar de helpdesk gebeld, maar die zeggen dat het aan mij ligt, dus dan houd het op....

De file die ik nodig had, en die telkens via telenet corrupt was, was de laatste patch voor het game 'Racedriver Grid'. Ik wou deze van hun eigen site downloaden. Als ik deze download en wil installeren, lukt me enkel als deze via een andere dan Telenet provider kom. Heb dit geprobeert via Belgacom en Dommel.

Quickpar gaf me de melding dat er te weinig par2 bestanden zijn... of iets dergelijks, ben hier een beginneling in.....

Als u zulke dingen wilt downloaden moet u gebruik maken van een "PAYSERVER".

Als u dan toch wilt downloaden van de servers van Telenet moet u maar controleren of de bestanden wel volledig zijn en/of er voldoende par2-files aanwezig zijn (+/- 10%).

De fout is door u gemaakt en heeft niets met Telenet te maken of denkt u soms dat Telenet deze files weken gaat bewaren op hun servers. Kijk eens naar de datum dat deze werden gepost.
Het gebeurt wel eens dat er al na één dag files weg zijn.
Dat deze files bij Belgacom nog intact waren is gewoon omdat er op hun servers veel minder verkeer is en dus meer plaats. Vol is vol en als er iets nieuws bijkomt moet er iets ouds af. Men kan geen twee liter water in een fles van één liter stoppen.

dannyma
1 August 2008, 17:15
als quickpar zegt dat er 2 te weinig zijn ze zeker niet corrupt ;) en zijn er gewoon te weinig . nu moet je er voor zorgen dat dit opgevuld geraakt ;).
mischien mogelijkheid is ons de link te geven voor wat je nog nodig hebt en kunnen wij het voor jou compleet donwloaden en ergens op het net zetten zodat je toch er uit komt ;).
maar zowel elke provider heeft hier geen schuld aan want zij zijn alleen maar leveranciers zodat je gebruik kunt maken met het internet ;).

J.W.
1 August 2008, 17:43
als quickpar zegt dat er 2 te weinig zijn ze zeker niet corrupt ;) en zijn er gewoon te weinig .


Er staat nergens dat er 2 files te weinig zijn.
Het enige dat men van Quickpar kan te weten komen is hoeveel blokken er te weinig zijn.
Par2 is de naam van de herstelfiles en hierin zitten deze blokken.

Ofwel zijn er corrupte .rar-files ofwel zijn er te weinig .rar-files.
Dit euvel kan men herstellen met de par2-files

dannyma
4 August 2008, 10:38
Er staat nergens dat er 2 files te weinig zijn.
Het enige dat men van Quickpar kan te weten komen is hoeveel blokken er te weinig zijn.
Par2 is de naam van de herstelfiles en hierin zitten deze blokken.

Ofwel zijn er corrupte .rar-files ofwel zijn er te weinig .rar-files.
Dit euvel kan men herstellen met de par2-files
ok ;) .

wolfskin
4 August 2008, 19:19
Als u zulke dingen wilt downloaden moet u gebruik maken van een "PAYSERVER".

Als u dan toch wilt downloaden van de servers van Telenet moet u maar controleren of de bestanden wel volledig zijn en/of er voldoende par2-files aanwezig zijn (+/- 10%).

De fout is door u gemaakt en heeft niets met Telenet te maken of denkt u soms dat Telenet deze files weken gaat bewaren op hun servers. Kijk een

Euh waar heb ik beweerd dat ik files van de Telenet server download, ik ben gewoon bij de internetprovider 'Telenet'......

Wat ik bedoel is gewoon dat ik de patch 1.2 van racedriver Grid wou downloaden (ik ben bij telenet) van de site 'codemaster' (=uitvoerder Grid).

Als ik dit doe bij mij thuis (internetprovider = telenet), krijg ik de melding dat er CRC fouten zijn.

Als ik datzelfde file via de zelfde site(=codemaster) download bij iemand anders (internetprovider = Belgacom of Dommel) werk deze patch wel op mijn PC.....

J.W.
4 August 2008, 21:11
Als u die patch (192 MB groot) download van die site (http://www.codemasters.nl/downloads/details.php?id=35357&territory=Dutch) worden er dan par2-files mee gedownload?
Hoeveel MB zijn die par2-files in totaal?

Fakke_Berto
4 August 2008, 21:33
Heb je al eens geprobeerd om met een andere pc of laptop bij jou thuis die patch op te halen? Als hij dan niet corrupt is ligt het aan je pc.

dannyma
6 August 2008, 15:43
ik ben het momenteel aan het oploaden naar swoopshare met even redelijk geduld kan je het hier van downloaden kompleet . ik zet later de link zodat je complete kan downloaden ( ik had geen problemen en alles was compleet van de eerste keer en zoals je zie ben ik telenet klant .

dannyma
6 August 2008, 16:44
probeer het hier nu is van te downloaden en hopelijk geeft het goede resultaat .
http://nl.swoopshare.com/file/54f2ddeca4bd60388c22b628cdaa4365/GRIDPatch2?tags=GRIDPatch2&lang=nl

dannyma
7 August 2008, 18:41
ik zie dat het 3 keer is gedownload en wat nu ?

wolfskin
7 August 2008, 22:14
Met jou download is het gelukt Dannyma! Thanks. Ik begrijp er niets meer van.

@Fako Berto : had ik ook reeds geprobeert met hetzelfde resultaat....

Een collega van mij heeft het ook geprobeert (is ook bij telenet), met hetzelfde resulaat als bij mij.

Ik had via google gevonden dat het aan de firmwire van de modem kan liggen, maar volgens Telenet kan dat niet.....

Volgende stap is dat ik mijn PC meepak naar een kameraad van me die bij dommel is en het zo nog eens proberen.....

dannyma
8 August 2008, 16:34
het is wel zo voor dat ik dit op het net heb gezet heb ik het eerst wel met winrar uitgepakt en toen pas setup.exe kreeg die ik dan op het net geplaatst heb .
zo hoefde u dit niet meer te doen ;) . en zoals u zegt de rest mag joost weten ik ben blij dat we er uit zijn en opgelost is toch voor deze zaak ;) .

wolfskin
8 August 2008, 16:39
met weke versie van winrar heb je dat gedaan? de laatste?

dannyma
8 August 2008, 16:41
Als u die patch (192 MB groot) download van die site (http://www.codemasters.nl/downloads/details.php?id=35357&territory=Dutch) worden er dan par2-files mee gedownload?
Hoeveel MB zijn die par2-files in totaal?
toen ik het heb gedownload kwam er niets mee behalve het pakketje zelf dus geen extra par2-files ;) .
alleen ter informatie ;) .

dannyma
8 August 2008, 16:44
met weke versie van winrar heb je dat gedaan? de laatste?
winrar 3.51 als ik niet verkeerd ben .
ik zie dat ze al bezig zijn met beta versie 3.80 beta en zou goed werken maar zolang het hier goed blijft werken doe ik geen upgrade :evil: .

J.W.
8 August 2008, 16:58
toen ik het heb gedownload kwam er niets mee behalve het pakketje zelf dus geen extra par2-files ;) .
alleen ter informatie ;) .

Volgens de poster: Quickpar gaf me de melding dat er te weinig par2 bestanden zijn... of iets dergelijks, ben hier een beginneling in.....

Daarom dacht ik dat het gedownload werd vanaf een nieuwsgroep.
Ik heb nog nooit geweten dat er bij het downloaden van een site er par2-files werden meegezonden.

dannyma
8 August 2008, 17:00
Volgens de poster: Quickpar gaf me de melding dat er te weinig par2 bestanden zijn... of iets dergelijks, ben hier een beginneling in.....

Daarom dacht ik dat het gedownload werd vanaf een nieuwsgroep.
Ik heb nog nooit geweten dat er bij het downloaden van een site er par2-files werden meegezonden.
klopt ;) .

Pilote
8 August 2008, 19:42
Volgens de poster: Quickpar gaf me de melding dat er te weinig par2 bestanden zijn... of iets dergelijks, ben hier een beginneling in.....

Daarom dacht ik dat het gedownload werd vanaf een nieuwsgroep.
Ik heb nog nooit geweten dat er bij het downloaden van een site er par2-files werden meegezonden.


Wanneer je bij par2-files de melding krijgt dat er te weinig bestanden zijn, betekent dit niet altijd dat de file corrupt is. Meestal werd bij het creeren van die par-file een fout gebeurt. Best is altijd toch eens kijken of je uw bestand kunt uitpakken.