Volledige versie bekijken : Laptop kopen.



Fck_
22 July 2008, 20:37
Hello :lol: ,

Na mijn vakantiewerk ga ik een laptop kopen ^^ . Maar ik vroeg me af wat zowat het beste was voor een budget van rond de 1300€ . Ik dacht aan een Sony Vaio , die zien er mij best leuk uit ^^ , of kan ik beter eentje samenstellen ofzo ? Wat lijkt jullie het beste ^^ ?

Graag raad :cool: .

mXX
22 July 2008, 21:41
sony vaoi zijn heel goed maar die zijn duur vanwege hun design, dat is eigenlijk dus een nadeel.

Een HP betaal je voor prestaties en design, in augustus zou er zelfs een nieuw model komen, mooi metallic met betere prestaties.

Ik ben nu ook bezig met een vakantiejobje, nog 10 dagen te gaan dan kan ik er 1 gaan kopen ^^

Fck_
23 July 2008, 17:31
Dus Vaio is goed , maar duur vanwege het (Toch wel nice!) design ,

En de HP is goedkoper ? Maar ook goede prestaties , en design ?

Eens checken op het net , die HP's ^^ .

Thx !

mXX
23 July 2008, 18:38
Niet per se goedkoper maar heeft wel betere prestaties volgens mij ik heb nu mijn ogen gericht op HP pavilion 9850 die kost 1200€
die vaio's zijn wel heel nice

vb.
Sony vaio
http://www.photohall.be/nl/2_2.cfm?&id=6549

HP
http://www.photohall.be/nl/2_2.cfm?&id=6968

carl
26 July 2008, 13:52
Waarvoor moet uw laptop dienen ? Indien u geen games hoeft kan u de macbook zeker eens bekijken. 1100eur is niet zo erg veel. Deze laptops werken perfect met leopard en hebben over het algemeen minder nood aan ram dan pc's. Een macbook pro ligt denk ik boven je budget, dus zou je ook eens naar de dell XPS M1530 kijken, u krijgt er kortingscodes bovenop waardoor u voor ong 1300 eur een zeer mooie laptop krijgt.
(ik ben bewust van de 17 inch afgebleven omdat deze naar mijn mening te lomp zijn, let er ook op dat u de resolutie van 1280x800 op een 15.4 inch scherm te klein zou kunnen vinden)

Fck_
1 August 2008, 19:17
Waar koop ik eigenlijk best een laptop ? PC winkel of mediamarkt ofzo ? Want ik kan mij voorstellen dat je in een pc winkel niet echt elke laptop kan kopen ofzo .. of wel ?

Fck_
3 August 2008, 18:34
Antwoord , iemand ?

En de laptop dient niet echt voor Games , soms eens , maar niet overdreven . Een Mac lijkt mij maar niets eigenlijk, door het besturingssysteem.. Lijkt me niet echt alles als ik Windows gewoon ben ..

__________________________________________________ ______________________

Oké , even alles op een rijtje zetten .

Sony Vaio, Goede prestaties , maar duur omwille van het uiterlijk. Een HP heeft dezelfde prestaties , of zelfs betere , voor een mindere prijs? Een Mac lijkt me niets omwille van de OS, dus daar ga ik al geen rekening mee houden denk ik.

Enen Waar kopen? Mediamarkt ofzo , waar ik verschillende laptops bij elkaar zie staan? of kunnen ze mij in een computerwinkel daar ook mee helpen ofzo? Of op het internet?

Help ^^ !

__________________________________________________ ______________________

Ik heb gekozen ! Ik typ hier even de specs en de prijs , laten jullie mij dan even weten als het wat is ^^ ?

Sony Vaio AR Serie :

Processor: Intel Core 2 Duo 9300/ 2.5Ghz
64 Bit computing
Data bus speed: 800MHZ
Chipset Type: Enhanced speedstep technology
L2 Cace , 6MB
4GB RAm (4GB Max), DDR2 SDRAM - 667Mhz (2x2GB)
500GB HD (2x250GB)
Read: 24x (cd), 8x (dvd), 2x (BD)
Write: 8x (CD) , 8x (DVD), 2x (BD) , en nog vanalles ..
Rewrite natuurlijk ook, maar geen zin om allemaal te typen :P , maakt oko niet zoveel uit!
17" TFT , Max Resolution 1440x900 met X-black ding van sony
Nvidia Geforce 8400MGT, video memory 256MB
en dan nog het gewone zoals Camera, Wireless lan, HD Audio , Vista home premium ..

Dit alles voor de prijs van : €1682, in de winkel waar ik ook mijn huidige desktop gekocht heb.

EN : MIJN BUDGET IS DUS VAN 1300 NAAR 1700 GEGAAN XD , WAT KAN IK MEER ?

Tell me ^^ , best snel graag want ik wil gaan kopen !

Keystroke
5 August 2008, 18:09
Met zo'n budget is een vaio een goede keuze. Er zit ook een blu-ray in wat in de toekomst wel eens van pas zou kunnen komen.

Waar je een vaio koopt maakt niet veel uit, als er iets stuk is moeten de winkels ze ook maar opsturen naar Sony zelf. Ik ken iemand die ooit wel een paar maanden heeft moeten wachten eer hij zijn laptop terughad, maar dit lijkt me eerder een uitzondering dan de regel. Je kan overal pech mee hebben.

Fck_
6 August 2008, 16:39
Owké , Vaio word het dus !
Die vaio AR die ik hierboven opnoemde is een goede , voor die prijs ?

Fck_
6 August 2008, 21:12
Hier eens alle gegevens:

http://img258.imageshack.us/img258/9881/56154786nt4.jpg

http://img369.imageshack.us/img369/7919/72955002xa6.jpg

http://img369.imageshack.us/img369/3310/62862554kl7.jpg

arthurke
7 August 2008, 18:59
heel mooi die vaio's maar de grafische kaart is wel niet zo goed, maar die vaio's zijn echt de mooiste laptops!

Fck_
7 August 2008, 22:26
De 8400 niet zo goed?
Het is ook geen game laptop hé .. Het dient voornamelijk voor te chatten enzo :P . Af en toe mss eens een game , maar zeker geen zware . Eerder de 'lichte chill games' voor in mijn bed . Roller Coaster tycoon ofzo xD

arthurke
8 August 2008, 10:46
De 8400 niet zo goed?
Het is ook geen game laptop hé .. Het dient voornamelijk voor te chatten enzo :P . Af en toe mss eens een game , maar zeker geen zware . Eerder de 'lichte chill games' voor in mijn bed . Roller Coaster tycoon ofzo xD

Ah zo :-), maar het is wel een hele goede laptop voor die prijs! En dan nog een vaio :p

Zeker kopen ;-)

mXX
10 August 2008, 19:26
ik heb juist gehoord dat de batterij van de sony vaoi's niet zolang meegaan

Fck_
11 August 2008, 12:47
Is waar .. De duur van de batterij is maar 95 Minuten .. is dus snel plat xD , maar dat maakt mij niet zoveel uit , ik zit dicht bij de stroom :P .

strikerfox
11 August 2008, 13:55
denk maar eens 2 maal na voor je een laptop koop, bij problemen of vervanging van hardware kan je hem gemakelijk 2 tot 4 weken kwijt zijn ,die word bijna altijd opgestuurd naar de fabrikant zelf. :damn:

mXX
11 August 2008, 13:58
denk maar eens 2 maal na voor je een laptop koop, bij problemen of vervanging van hardware kan je hem gemakelijk 2 tot 4 weken kwijt zijn ,die word bijna altijd opgestuurd naar de fabrikant zelf. :damn:

waar anders :p?

AMD
11 August 2008, 19:14
Woya, probeer eens een Sony center.
In hasselt is er eentje. Normaal gezien moet je daar alles kunnen vinden van SOny.

Anders mogen ze hun geen Sony Center noemen :p

Fck_
14 August 2008, 17:42
Jha , dat had ik net gevonden ^^ , ik wou morgen gaan , maar ik was vergeten dat alles dicht was ofzo hier xD .. dan maar Maandag ofzo ^^ .

Thx !

Iced Dragon
14 August 2008, 18:01
Ik vraag me af waarom je zoveel geld aan een laptop wilt geven als het enkel voor chatten is?

Koop een Fujitsu-Siemens of Dell van een 600-800€ en geef het verschil aan mij ;)
Zal meer dan behoorlijk aan uw behoeftes voldoen en ik ben u eeuwig dankbaar.

Of pak je graag uit met een dure laptop?

mXX
14 August 2008, 23:40
Ik vraag me af waarom je zoveel geld aan een laptop wilt geven als het enkel voor chatten is?

Koop een Fujitsu-Siemens of Dell van een 600-800€ en geef het verschil aan mij ;)
Zal meer dan behoorlijk aan uw behoeftes voldoen en ik ben u eeuwig dankbaar.

Of pak je graag uit met een dure laptop?

eeuwig dankbaar? na een weekje ben je het vergeten :lol:

Iced Dragon
14 August 2008, 23:49
eeuwig dankbaar? na een weekje ben je het vergeten :lol:

'k zal het vermaterialiseren en altijd bij mij houden ;)

mXX
15 August 2008, 12:01
aangezien je zo veel wilt gevenvoor die vaoi, kan je mss de nieuwe model van HP pakken....
die is nog maar net uit (in belgie dan)
ik heb die al in media markt (krant) en office center (online) gezien
die nieuwe: hp dv7t eb
deze is een 17" en die kost 1500€ bij media markt en 1200€ bij officecenter
er is ook een 15" en die kost 1000€
nadeel van office center is, dat ze niet zomaar aan particulieren verkopen, je moet dus een btw nummer bezitten

Fck_
15 August 2008, 15:17
'k zal het vermaterialiseren en altijd bij mij houden ;)

Ik neem zo'n dure , omdat ik vind dat de HP's er gewoon niet uitzien :P . En ik WIL gewoon en Vaio :p , en het moet een goede zijn ! Want bij mij lopen dingen snel vast .. En het is voornamelijk voor te chatten , maar er zullen ook nog wel andere dingen mee gebeuren enzo ^^ .

robby
15 August 2008, 19:04
Hey Jente
Als ik jou was zou ik eens kijken naar de laptops die acer pas heeft uitgebracht. Acer Blue gemstone :D
niet mis kheb er zelf een gekocht :D

Greetz ;-)

bubsy119
15 August 2008, 19:27
Waarom in godsnaam zoveel geld geven aan een laptop waar je enkel mee wilt chatten ?
Binnen enkele maanden loop je met een verouderd model en is er wel weer iets nieuws dat je wil. Volgens mij is het beter een goedkoper exemplaar te kopen en binnen 2j koop je al een nieuwe, of ben je van plan elke 2j 1500€ te spenderen om te chatten :)
Over Sony zelf dan, ze ogen wel mooi maar staan er wel voor bekend heel wat problemen te hebben met hun batterijen. (Sneuvelen gemakkelijk blijkbaar).
Geef mij maar HP, dan heb je er nog een uitstekende service bij ook ;)

Fck_
16 August 2008, 09:16
Hey Jente
Als ik jou was zou ik eens kijken naar de laptops die acer pas heeft uitgebracht. Acer Blue gemstone :D
niet mis kheb er zelf een gekocht :D

Greetz ;-)

Die zien er precies ook wel nice uit ^^ , kga er zeker eens over nadenken ^^ .

Thx !!

mXX
16 August 2008, 13:38
Waarom in godsnaam zoveel geld geven aan een laptop waar je enkel mee wilt chatten ?
Binnen enkele maanden loop je met een verouderd model en is er wel weer iets nieuws dat je wil. Volgens mij is het beter een goedkoper exemplaar te kopen en binnen 2j koop je al een nieuwe, of ben je van plan elke 2j 1500€ te spenderen om te chatten :)
Over Sony zelf dan, ze ogen wel mooi maar staan er wel voor bekend heel wat problemen te hebben met hun batterijen. (Sneuvelen gemakkelijk blijkbaar).
Geef mij maar HP, dan heb je er nog een uitstekende service bij ook ;)

ik wil ook een HP kopen, maar ik hoor daar maar alleen slechte dingens over, zeker over de service...
wie moet ik nu geloven

AMD
16 August 2008, 16:25
Dell heeft ook heel goeie producten en een ijzersterke service om U tegen te zeggen.
Niet voor niks dat heel veel bedrijven en scholen kiezen voor Dell.

Dell heeft een heel leuk gamma aan laptops en zeker de XPS gaming series.
http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/xpsnb_gaming?c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs

Ik zou zeggen: check it out.

mXX
16 August 2008, 21:28
*checking it out now*