Volledige versie bekijken : WORD97/OpenOffice.org achter de schermen



De Hulk
22 July 2008, 21:08
Ik werk nog met WORD97. Nu heb je een document gemaakt met een vast lettertype en grootte en dan plak je daar wel eens stukken tekst in gevonden op internet. Dan ben je soms nog niet klaar, want ineens verspringt de tekst je krijgt een ander lettertype of grootte etc. etc. Hoe kijk ik achter de schermen, waar bevinden zich de codes opdat ik direct kan ingrijpen. Aanvulling: is die mogelijkheid er ook bij Openoffice.org? :o

Baloeke
22 July 2008, 21:29
Het is omdat je van andere bronnen gaat kopiƫren, die een ander lettertype gebruiken.
Het enige wat je denkelijk kan doen, is als je de tekst plakt, deze in het gewenste lettertype plaatsen

De Hulk
22 July 2008, 21:38
Oei, oei, dat is wel het geringste probleem. Het zijn die inspringen en vreemde toestanden die je de das om doen. :eek:

Baloeke
22 July 2008, 21:56
Normaal kan je toch, en dat is bij elke versie van office de tekst selecteren rechts klikken, met de muis en daar kiezen alinea en uitlijnen op de paginarand. (Links en Rechts inspringen op 0 (nul))

compuchrisje
22 July 2008, 22:03
De codes die in Word verstopt zitten, zijn enkel te zien als je ze in een html pagina zet. En dat kunnen er flink wat zijn hoor.
Als je zaken hebt tussengevoegd, is het best om meteen alle inhoud van het document te selecteren (Ctrl+a) en het lettertype opnieuw in te stellen. Automatisch aanpassen zal ie niet doen.
Heb je last met de uitlijning en dergelijke, klik dan even op tekst die voor jou goed staat, klik daarna op het verfborsteltje bovenaan in het menu en selecteer dan de sectie die moet 'getemd' worden.

De Hulk
22 July 2008, 22:48
Ik heb al iets gevonden wat het meeste oplost:
via menu bewerken naar plakken speciaal, en daar kies je voor onopgemaakte tekst. Bedankt voor alle antwoorden. :shocked: