Volledige versie bekijken : Beveiliging op LAN Party



Emile.H
22 July 2008, 21:23
Hello allemaal!!!

De komende 2 maanden heb ik er nog 2 LAN Parties opstaan. Nu, ik ben wel al naar LAN parties geweest, maar sinds dit jaar ben ik precies ongeruster over mijn computer zijn veiligheid op gebied van spyware/virussen. Het komt denk ik omdat een teammaat van mij vorige week naar een lan is geweest in Nederland. Hij kwam terug en zijn hele pc was omzeep. Zat VOL met virussen, begon de hele tijd te rebooten, constant begon zijn pc willekeurig processen af te sluiten, kreeg constant blue screens of death, etc etc.

Ik heb tot nu toe nooit last gehad met soortgelijk dingen op LAN parties, gelukkig. Maar ik heb er nu pas men pc geformatteerd, en er staat belangrijke data op en ik zou willen dat mijn pc'tje heel blijft, en vrij blijft van alle troep.

DUS, om een lang verhaal (amai wa ne zever) kort te maken, kan ik er extra dingen aan doen om mijn pc proper te houden tegen de lan parties? ;)

Ik heb momenteel alleen AVG 8.0 Pro draaien op mijn PC en ik gebruik XP, met de bijhorende firewall.


Alvast Bedankt,
Mvg, EMile!!! ;)

Niels
22 July 2008, 22:57
Als je Windows en je geinstalleerde programma's up-to-date houd zou ik me er niet al te veel zorgen over maken... Je kan als je echt paranoïde bent nog een image maken en die na de LAN party weer herstellen..

Emile.H
24 July 2008, 00:30
Yuppzz, Ik vertrouw op u. Als der iets aan is, dan is het uw schuld he !!!

;)

Grtzz, Joe!

Niels
24 July 2008, 09:19
Dan zet je maar image terug als er iets mee is :P

laat maar weten hoe het afloopt ^^

- Niels

Jaaanskeh
24 July 2008, 11:02
Emile, je belangrijke data sowieso backuppen!

En veel hangt af van het type lanparty, is het met mensen die je kent, of een grote lanparty met veel onbekenden. Ik doe enkel mee aan een lanparty waar ik de mensen persoonlijk van ken.

Emile.H
24 July 2008, 16:32
Het is een grote LAN met onbekende ja :)

Maar, ik heb sowieso altijd een backup van alles wat me belangrijk is om mijn externe hdd. Maar die neem ik wel mee naar de LAN (beetje leechen xD), maar ik zal voor de veiligheid die ontkoppelen wanneer ik die niet gebruik. Zo kan er niets mee gebruiken

ajaxloverr
25 July 2008, 12:31
hooi,
ik ben zelf in 2007 naar 28 verschillende LAN-party's geweest.
Ik had op de achtergrond gewoon altijd McAfee Total Protection lopen, nooit geeen virussen, spyware o.i.d. gehad :)

Emile.H
26 July 2008, 11:11
McAfee Total Protection, eens opzoeken wat het allemaal inhoudt, en dan eens zien of ik het ook installeer.
Thx ;)