Volledige versie bekijken : Garantie service van Medion.



Jule
22 July 2008, 23:09
Het televisietoestel dat mijn zus verleden jaar had aangekocht in de Aldi was defect. Er was geen beeld meer, wel nog klank. Ze heeft gebeld op het vermelde telefoonnummer (een zonenummer beginnend met 02 (Brussel dus) want er stond blijkbaar ook een betalend 09 nummer op) en kreeg na enige tijd een medewerker aan de lijn. Ze legt haar probleem uit, krijgt een registratienummer en wordt doorverbonden met de technische dienst. Na talloze malen "Al onze medewerkers zijn in gesprek. (Met elkaar, vermoed ik.) Gelieve aan de lijn te blijven." krijgt ze terug iemand aan de lijn. Deze luistert naar haar probleem en geeft haar een referentienummer. Hij vraagt haar ook of ze haar tv gaat afleveren op een postpunt of als ze ervoor kiest om hem thuis te laten ophalen. Zij kiest het laatste. Zij moet zorgen voor een goede verpakking (ze had de originele nog liggen.), en moet duidelijk het registratie - en referentienummer op de buitenkant vermelden. De dag erna is de pakjedienst bij haar langs geweest en heeft de tv opgehaald. 25 dagen later, is de pakjesdienst er terug met haar tv. De tv blijkt hersteld zoals het hoort. Haar enige financiele bijdrage is dus telefoongesprek van een halfuur naar het servicecenter van Medion. Voor de rest: een perfecte gratis garantieservice zoals het hoort. Als iets goed verloopt, mag het ook eens vermeld worden? :shy: :p

compuchrisje
22 July 2008, 23:57
Inderdaad, een beetje positieve reclame moet ook kunnen. Ik hoop dat zus ondertussen niet elke dag bij jou naar haar soap is komen kijken :p

Vincent
23 July 2008, 10:35
Mijn Medionscanner was defect, ik belde naar Medion, ze kwamen hem ophalen aan mijn deur. Er werd drie dagen later een nieuwe recentere versie zonder kosten afgeleverd.:good:

Sarana
23 July 2008, 16:32
Dat is pas echte service(y)
De bedrijven die nog echt garant staan voor de kwaliteit van hun producten zijn inderdaad dun gezaaid (om het in boerentermen uit te drukken. :p)
Als er ééntje zo zijn best doet dan verdient dat inderdaad alle lof!
Allen naar de Aldi voor electro!

Sinkfun
23 July 2008, 17:49
Zelfde voor m'n vorige laptop, aan de deur afgehaald, tijdje weg gezeten, en gezond en wel teruggebracht, resultaat; nieuwe laptop weer een medion! Keep up the good work

zariash
24 July 2008, 00:09
mjn zoon zijn aldi pc is stuk vandaag 55 min aan de telefoon geprobeerd om binnen te geraken niet gelukt want mijn batterij was plat morgen opnieuw met een vaste telefoon proberen hopelijk lukt het dan wel.dus mijn eerste ervaring is niet al te best
grtjs

Sarana
24 July 2008, 15:59
https://www.medionshop.be/?partnerID=104600385&et_cid=4&et_lid=8&et_sub=NL08ad1

Je hoeft helemaal niet te bellen naar Medion. Je kan ze via e-mail op de hoogte brengen van je probleem. Klik op service-contact in de linker kolom en dan op PC-support.
Je controleert best altijd of een fabrikant geen online service aanbiedt dat zal je heel wat telefoonkosten uitsparen en het werkt meestal heel goed.
Als dat geen service is!

Jule
24 July 2008, 23:11
https://www.medionshop.be/?partnerID=104600385&et_cid=4&et_lid=8&et_sub=NL08ad1

Je hoeft helemaal niet te bellen naar Medion. Je kan ze via e-mail op de hoogte brengen van je probleem. Klik op service-contact in de linker kolom en dan op PC-support.
Je controleert best altijd of een fabrikant geen online service aanbiedt dat zal je heel wat telefoonkosten uitsparen en het werkt meestal heel goed.
Als dat geen service is!
Op de garantiebon van mijn zus staat zeer duidelijk vermeld dat er moet worden gebeld indien er zich een herstelling opdringt. Een mailtje wordt beantwoord zoals het hoort, maar u krijgt geen registratie of referentienummer ... Tenzij mijn zus de tekst fout interpreteert ... ('t Is famailie voor iets ... :lol:)

Quazie
25 July 2008, 00:00
Ongeveer 2 jaar geleden kocht mijn dochter in de Aldi een goedkope DVDspeler (+- €150). na 3 dagen stuk, en in de winkel onmiddelijk geruild zonder kosten. Na 3 maand toestel defect, met garantie gratis verstuurd met De Post (waarde €50) en nieuw toestel gekregen, Dit heeft zich binnen 3 maand nog 3x herhaald. Gratis transport was toen al opgelopen tot 4x €50 = €200. Bij de laatste zending een brief bijgestoken met voorstel om het toestel 100% terug te betalen en verder af te zien van de koop of gewoon verder doen met risico van nog meer transport en herstelling/vervanging kosten.
Na een paar e-mail en een week later was het bedrag op de rekening gestort.
Einde verhaal.

Sarana
25 July 2008, 13:42
Op de garantiebon van mijn zus staat zeer duidelijk vermeld dat er moet worden gebeld indien er zich een herstelling opdringt. Een mailtje wordt beantwoord zoals het hoort, maar u krijgt geen registratie of referentienummer ... Tenzij mijn zus de tekst fout interpreteert ... ('t Is famailie voor iets ... :lol:)


Ik denk dat je zus inderdaad de tekst fout interpreteert.
Je kan echt alle info vragen hoor.
Ik denk niet dat ze een website met support gaan ter beschikking stellen als je die enkel kan gebruiken om het probleem te melden maar dat er niks mee gedaan wordt.
Dat zou heel straf zijn hé. Dat er "moet" gebeld worden zal er dus niet staan. Steek die website maar onder haar neus en koop haar een goeie bril. :p
Je kan zelfs de reparatiestatus opvragen.
Canon werkt ook op die manier en dat werkt 100%.

Pilote
25 July 2008, 16:18
Ook meegemaakt met mijn scherm.
Had geluk 1 week voor de garantie verviel Scherm kapot.
Gebeld naar Medion ze zijn die komen ophalen, en 1 week later stonden ze er terug met een nieuw scherm.
De garantietermijn is al 3 jaar wat toch al lang is.

Die service vind je niet veel bij andere winkels.

carl
25 July 2008, 17:30
Even mijn ervaring met asus garantie;
oeps, ik heb ze nog niet nodig gehad :D
(ok, het is een vrij flauwe opmerking maar toch)
Het gaat er eigenlijk om dat er zo min mogelijk nood is aan support/herstelling, en volgens de verhalen die ik hier hoor is dat bij medion nou niet het geval :s. Ze zijn niet in staat een redelijk functionerend toestel af te leveren en betalen het zomaar even terug ??

Jule
3 August 2008, 13:25
Even mijn ervaring met asus garantie;
oeps, ik heb ze nog niet nodig gehad :D
(ok, het is een vrij flauwe opmerking maar toch)
Het gaat er eigenlijk om dat er zo min mogelijk nood is aan support/herstelling, en volgens de verhalen die ik hier hoor is dat bij medion nou niet het geval :s. Ze zijn niet in staat een redelijk functionerend toestel af te leveren en betalen het zomaar even terug ??Liever een terugbetaling dan 5 keer een nieuw te hoeven vragen?? (Heb ik voor gehad met een Philips dvd writer.) Toen had ik liever mijn geld terug gehad. Soms is klant koning, soms ook niet? :p