Volledige versie bekijken : Ftp lan



El_Spanky
24 July 2008, 03:58
Hey iedereen, ik weet niet juist hoe ik het hier moet formuleren, maar een maat van mij had eens iets gezegd van als je meerdere pc's verbinding hebben met router en met elkaar, dat als je bestanden wilt overzetten dat het trager is dan via een ftp maar dan LAN ingesteld, is dat waar en is dat mogelijk? zoja met welke programma zou dat kunnen gaan of kunde da met windows zelf zo instellen?

Mgv El_Spanky

PeterN
24 July 2008, 13:33
Ik begrijp de vraag niet goed, maar bestanden overzetten rechtstreeks naar de andere pc over een router gaat sneller dan ze eerst te uppen naar een ftp en dan terug te moeten downen.

El_Spanky
24 July 2008, 14:12
Ik begrijp de vraag niet goed, maar bestanden overzetten rechtstreeks naar de andere pc over een router gaat sneller dan ze eerst te uppen naar een ftp en dan terug te moeten downen.
bedoel dus, als je op beide pc's ftp lan hebt ingesteld met de mappen die je hebt toegelaten hebt om te downen of te uploaden dat het sneller gaat dan via het downen of uploaden van geshared mappen (\\computer name\shared folder)

PeterN
25 July 2008, 16:48
Geen idee als het sneller is? Maar datt kan je zelf eens proberen. Neem een groot bestand, bv een film van enkele giga en time het kopieren en over ftp. Laat ons het resultaat zeker eens weten;)
Als je tss thuis computers kopieerd kan je ook bv de virusscanner tijdelijk uitschakelen wat waarschijnlijk ook wat snelheidswinst geeft. Maar in het algemeen ga je niet minuten gaan winnen hoor ;)