Volledige versie bekijken : Laptop met Windows vista



welsey1983
24 July 2008, 16:33
Hallo iedereen,

mijn vriendin heeft zonet een nieuwe laptop gekocht voor haar school en daar staat een vista op.Ze wilt het liefst xp erop want vista is haar ding nie.Volgens de verkopen van ... kan er op die laptop geen xp op ivm de drivers van de laptop,ik zelf geloof er weinig van maar ik ben liever zeker :wtf:

De laptop : http://be.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/jsp/productPage.do?LNG=10&service=BE&PRODUCT_ID=150408&PRODUCT_ID=150408&toshibaShop=false

Groetjes

van ons

Baloeke
24 July 2008, 17:11
Vista kan men leren, maar ieder zijn keuze.
Zorg er wel voor dat je een originele versie hebt van XP.

Wat betreft de drivers voor XP. Deze zijn op de site van Toshiba te vinden.
In de link dat je gegeven hebt staat rechts een kadertje. Snelkeuze is de titel.
Daar staat drivers in. Druk daarop, en een nieuw venster opent zich.
Kies nu het besturingssysteem (Windows XP), klik op zoek.
Daar zie je nu een hele hoop drivers staan die de laptop nodig heeft om XP te laten werken.
Om het je makkelijk te maken hier is de link (http://be.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/download_drivers_bios.jsp?LNG=10&service=BE) voor de drivers.

dannyma
24 July 2008, 17:12
om alles zeker te weten te komen kan je altijd is op zoek gaan naar de downloadsectie van het merk van de laptop die u hebt aangekocht en daar kijken of ze ook nog xp ondersteunen.
computers met vista omzetten naar xp geeft meestal klein probleempjes die in de meeste gevallen op te lossen zijn .
zo heb ik een vista computer (geen laptop ) waar perfect xp op werkt .
het is zo dat moederborden voor pc 's niet explesiet zijn gebouwd voor vista want daar houd het fabriek geen rekening mee en wordt vista alleen maar door je strot geduwd trouwens als je nu al moest weten komt er binnenkort weeral nieuwere stuursysteem op de markt en kan je de vraag stellen wat nu als er vista op staat ;) .

groetjes danny ,

welsey1983
24 July 2008, 18:17
Baloeke : de drivers voor xp zijn zo te vinden heb ik gemerkt,zoals je vermeld.Enkel wat downloaden en dat is het.Bedankt

dannyma : waar kan ik exact gaan kijken of ik op deze laptop xp kan installeren.volgens de site kan ik drivers ( zoals baloeke zegt ) zo downloaden voor xp dus veronderstel ik dat ik er xp kan op zette.De kleine problemen zijn meestel wat zoekwerk van enkele seconden en klaar is kees.

* Ik heb zonet een herstel dvd gemaakt van de laptop zoals in de handleiding staat geschreven.Dit zijn dus haar drivers voor vista???

Grtz

welsey1983
25 July 2008, 20:03
Dus normaal moet er xp op gerake zeggen jullie,wat als xp er niet op geraakt,hoe zet ik vista er dan terug op?

Grte

carl
25 July 2008, 20:59
Normaal gezien is het kwestie van gewoon van de herstelCD op te starten, en dan heb je terug de standaard vista installatie, compleet met drivers; freeware en crapware (allemaal trials/antivirusses etc). Nu moet je opletten want dit heet een recoverycd ! Je zou er eerst zeker van kunnen zijn dat je cd dit wel is door ereens van te booten (maar niet te installeren !) en zien wat er gebeurt. Hoe je het ook draait of keert, windows XP kan op ELKE PC, zeg dat maar es tegen je verkoper. Driver support is een andere zaak, maar het basis systeem werkt voorlopig op elke pc.

welsey1983
26 July 2008, 14:28
Kan ik niet beter vista laten staan en xp er bij op zette zodat wanneer het dan toch niet lukt om xp erop te zette dan heeft ze toch nog altijd vista,een 2de partitie aanmake en de huidige schijf en als opstart xp instellen...

Lijkt me beter

Baloeke
26 July 2008, 18:32
Het is inderdaad misschien betet om Vista te laten staan en xp als 2de besturingssysteem te gebruiken. Ondertussen kan Vista wat geleerd worden.
Lees daarom dit topic (http://www.minatica.be/showthread.php?t=51415) eens door daar staat wel wat info hoe je dit meot doen

dannyma
26 July 2008, 20:52
als je met xp geen succses hebt wat ik betwijfel kan je gewoon terug vista op intalleren zelfs met recovery cd/dvd ;).

welsey1983
28 July 2008, 11:28
allen bedankt !
Nu nog wat tijd vrij maken van de week en we zulle er eens invliege...

Grtz

welsey1983
14 August 2008, 16:20
Laptop is binnen gebracht

Blijkt dat de harde schijf kapot is en moet nu 4 tot 6 weken wachten...

*** Mag een slotje op ***

compuchrisje
14 August 2008, 16:55
't Lijkt wel een besmetting! De zoveelste nieuwe lap/desktop die in nieuwe toestand al mankeert.
Als je vista samen met XP wilt gebruiken, zal je eerst XP erop moeten zetten en daarna Vista, en liefst op een andere partitie (tweede schijf zal zo niet lukken met een laptop). Gewoon naast elkaar op één partitie (schijf), zal het niet lukken.
Slotje gaat erop, als laptopje terug is, kan je bij problemen vragen het terug te openen.