Volledige versie bekijken : E-mails doorzoeken



alBildjiekiyya
25 July 2008, 03:58
Hoi,

Weet iemand hoe ik moet beginnen met het doorzoeken van e-mails in een gratis hotmail account? Moet ik overschakelen naar de betaalde versie of kan iemand mij vertellen hoe ik mijn account kan verbinden met Opera, want naar't schijnt laad die alle e-mails automatisch in (waarna ik de mails kan doorzoeken).


MVG,

I.

Merel
25 July 2008, 17:59
Rechts boven op vraagteken (blauw icoontje) klikken ; zo kom je in HELP
Daar is een invulvenster voor zoekopdracht. Vul daar in Zoeken

Help zal dan voor U zoeken naar zoeken.
De zoekresultaten voor zoeken tonen je de verschillende zoekopdrachten in Hotmail.

alBildjiekiyya
27 July 2008, 00:54
Ahzo, haha, ok. Maar dat had ik al door, ik vroeg me echter af of zo'n zoekmachine niet een paar e-mails overslaat. Ik ben er namelijk zeker van dat ik een mail heb met een bepaald woordje in. Als ik op die woordje zoek, dan vind hij maar 3 e-mails (en die woordje komt dan in de titel voor). Dus volgens mij zoekt die niet eens in de inhoud van de e-mails. En ook nog, zoekt hij in alle e-mails, zowel verzonden als ontvangen?

Als ik dit probeer met Opera-mail dan krijg ik perfecte resultaten.

Daarom vroeg ik me af of hotmail bepaalde pop-instellingen heeft voor e-mail accounts, zodat ik mijn mail kan doorzoeken met Opera.


Update: Ik zie het nu dat hotmail vermeld "Opmerking: op dit moment zoekt Windows Live Hotmail alleen op onderwerp en adres."

Dus als iemand mij een beetje kan helpen hoe ik in de body kan zoeken, en het liefst ook in verzonden. Dan graag!


Groet!

alBildjiekiyya
27 July 2008, 23:09
Niemand?

WaarBenIk?
29 July 2008, 11:46
Neen. Hotmail werkt niet met pop3 of smtp instellingen zodat mail kan geraadpleegd worden via Outlook of Opera etc...

MSN krijgt namelijk geld voor reclame daarom is de service gratis en als iedereen zijn mail checkt zonder naar de website te gaan...

Bron: http://ask-leo.com/what_are_msn_hotmails_pop3_and_smtp_settings_for_o utlook_express.html

alBildjiekiyya
30 July 2008, 22:20
Neen. Hotmail werkt niet met pop3 of smtp instellingen zodat mail kan geraadpleegd worden via Outlook of Opera etc...

MSN krijgt namelijk geld voor reclame daarom is de service gratis en als iedereen zijn mail checkt zonder naar de website te gaan...

Bron: http://ask-leo.com/what_are_msn_hotmails_pop3_and_smtp_settings_for_o utlook_express.html



Ok, clear...

Hoe zit het dan met hun zoek-optie? Ik zoek en zoek en telkens word er alleen maar in de titel gezocht... Ben ik nu (simpelweg) verplicht om een hotmail plus account aan te kopen?


Grtz.

boneless
30 July 2008, 22:24
ik zou er absoluut geen geld voor geven. stap over naar gmail zou ik zeggen. daar zit al de functionaliteit die je wilt hebben standaard in het pakket...

Venkat
30 July 2008, 23:35
Installeer dan toch gewoon thunderbird !!!
Dit is de email-client van mozilla.
Voor thunderbird bestaat een plugin om hotmail binnen te halen
Ik gebruik thunderbird al jaren om mijn hotmail binnen te halen en lokaal op te slaan !


( Vroeger haalde ik mijn hotmails binnen met outlook express, maar sinds een jaar of twee hebben ze dat gestopt bij hotmail )


Of nog beter: gooi die hotmail account weg, en maak een gmail account aan ! gmail begrijpt tenminste pop3 ;-)

alBildjiekiyya
31 July 2008, 19:14
Installeer dan toch gewoon thunderbird !!!
Dit is de email-client van mozilla.
Voor thunderbird bestaat een plugin om hotmail binnen te halen
Ik gebruik thunderbird al jaren om mijn hotmail binnen te halen en lokaal op te slaan !


( Vroeger haalde ik mijn hotmails binnen met outlook express, maar sinds een jaar of twee hebben ze dat gestopt bij hotmail )


Of nog beter: gooi die hotmail account weg, en maak een gmail account aan ! gmail begrijpt tenminste pop3 ;-)

Ik gebruik hotmail account om met vrienden uit te wisselen en te registeren bij sites, zo loop ik heel wat spam mails voorbij. Hotmail werkt ook perfect samen met messenger, dus ook goed meegenomen.

Ik had in die text ook gelezen dat gmail (en nog en andere) de enige waren die pop3 toelaten. Hotmail (las ik) dat ze tot 2001 account pop3 toelaten. Voor de rest niet. Wat ik dacht was, nog effe snel met die ene Belgische firma (zie text) die hotmail accounts binnehalen (is een trial van 30 dagen) en dan over te stappen naar gmail (heb een account daar maar ongebruikt, ondere andere door msn messenger)...

Thunderbird ken ik wel, maar dat werd niet besproken in het artikel... Kan ik de link krijgen van de plug in?

Watik ook opvallend vind is dat mozilla een uitstekende plug in genaamd 'Adblock plus' met extra extentie 'Element Hiding helper' ondersteunt, en hiermeekun je ALLE reclame blokkeren. Dus een plug in voor firefox om hotmail's mails binnen te halen én hierbij de reclame te omzeilen zou me niet echt verbazen.

Overigens las ik (via google) het volgende (ivm die adblock):

http://gva.typepad.com/webredactie/2007/08/rel-rond-blokke.html

http://selefieforum.nl/vb/showthread.php/weg_met_die_reclame-2978.html?t=2978


MVG,

I.

alBildjiekiyya
31 July 2008, 19:19
ik zou er absoluut geen geld voor geven. stap over naar gmail zou ik zeggen. daar zit al de functionaliteit die je wilt hebben standaard in het pakket...

Ik zou al mijn mails ( !!! ) kunnen doorsturen naar een gmail account, hahaha

Venkat
31 July 2008, 20:39
Thunderbird ken ik wel, maar dat werd niet besproken in het artikel... Kan ik de link krijgen van de plug in?


http://webmail.mozdev.org/

lees eerst maar goed hoe je het installeert want ik herinner mij dat het bij mij de eerste keer niet van een leien dakje liep; ik denk dat je eerst de webmail extensie moet installeren, en daarna de hotmail extensie zelf. Ook moet je de extensies daarna wat configureren.

alBildjiekiyya
31 July 2008, 22:53
Parfait, I will give it a try.


MVG,

I.

WaarBenIk?
1 August 2008, 19:27
En is het gelukt?

alBildjiekiyya
3 August 2008, 04:42
En is het gelukt?

Ik heb alles netjes gevolgd, en het lukt behoorlijk goed.

Ik had dit ook getest op een e-mail adres (met meerder e-mails in zowel post vak in, als in afzonderlijike mappen) en ik heb opgemerkt dat die progje alleen de emails in post vak in neemt. Het progje verwijderd ook alle berichten die het afhaalt automatisch (standaard ingesteld), ik moest ze telkens terug weghalen uit 'verwijderd' en terug zetten in 'postvak in', anders verlies ik ze over een paar dagen. Maar heb ondertussen de optie 'niet verwijderen van server' gevonden, aangepast en positief ondervonden.

En ook is er bij emails met een grote bijlage een timing out. Dit werd beantwoord in de FAQ (http://webmail.mozdev.org/faq.html), maar heb de optie nog niet gevonden en heb de desbetreffende mail nog niet binnen kunnen halen (bijlage 2 emails van 11mb en andere 13 mb).

Qua snelheid van het binnenhalen, dan valt die best wel mee. Ik laat het programma rustig binnenhalen op de achtergrond (er is geen haast bji)... Voor ca. 200 mails neemt het een goeie 3 min in beslag.

Wat ook interessant lijkt is het (oorspronkelijke?) alternatief op de volgende link:

http://get.live.com/wlmail/overview


Grtz,

I.