Volledige versie bekijken : Eigenaar van een sms-nummer opzoeken



BenX
25 July 2008, 20:23
Ik heb vandaag een sms gekregen van een of andere sms-dienst (9905) met de mededeling "fijn om mee te spelen... 2 euro/sms...". Uiteraard heb ik nog nooit een sms verstuurd om mee te spelen met wat soort spelletjes dan ook. Kan ik erachter komen wie de eigenaar is van zo'n nummer?

Niels
25 July 2008, 20:50
Volgens mij niet wie het gestuurd heeft, maar je kunt je er wel tegen blokkeren: http://www.smsdienstenfilter.nl/

Baloeke
25 July 2008, 22:04
... en zeker niet op reageren.

Niels
26 July 2008, 00:16
Als er bij jou geld van de rekening af is, evt. even contact opnemen met je provider om het terug te storten/verhaal doen

Obsessed
26 July 2008, 00:32
ONMIDDELIJK HET WOORDJE "STOP" NAAR DATZELFDE NUMMER STUREN!!!!!!

Anders wordt elk berichtje dat ze naar u sturen u aangerekend aan 2 Eur. En ze zullen blijven sturen zolang je bovenstaande niet hebt gedaan.
Zeeeeer oneerlijk maar echt waar.

Merel
26 July 2008, 12:57
ONMIDDELIJK HET WOORDJE "STOP" NAAR DATZELFDE NUMMER STUREN!!!!!!

Anders wordt elk berichtje dat ze naar u sturen u aangerekend aan 2 Eur. En ze zullen blijven sturen zolang je bovenstaande niet hebt gedaan.
Zeeeeer oneerlijk maar echt waar.Beste Obsessed,
Ik vraag me toch wel af of dit woordje STOP wonderen zou kunnen verrichten ? Gaan ze daarmee dan berouw krijgen ?
En voortaan heel braaf en nooit meer stout zijn ? :rolleyes:

Of heb ik toevallig in mijn onwetendheid geen kennis van een gangbare procedure die bij alle operatoren in gebruik is om een nummer te blokkeren ?

Niels
26 July 2008, 13:02
Iedere SMS dienst heeft een manier om zichzelf weer uit te zetten zeg maar.. Zodat je van de lijst verwijderd word... Echter is dat overal anders, bij de een is het STOP, bij de ander SPEEL UIT, allemaal verschillende manieren

Obsessed
28 July 2008, 12:23
Iedere SMS dienst heeft een manier om zichzelf weer uit te zetten zeg maar.. Zodat je van de lijst verwijderd word... Echter is dat overal anders, bij de een is het STOP, bij de ander SPEEL UIT, allemaal verschillende manieren

Dat zou natuurlijk kunnen zijn, maar in de meeste gevallen is het toch door STOP te sturen hoor.


Beste Obsessed,
Ik vraag me toch wel af of dit woordje STOP wonderen zou kunnen verrichten ? Gaan ze daarmee dan berouw krijgen ?
En voortaan heel braaf en nooit meer stout zijn ? :rolleyes:

Of heb ik toevallig in mijn onwetendheid geen kennis van een gangbare procedure die bij alle operatoren in gebruik is om een nummer te blokkeren ?

Neen, berouw zullen ze zeker niet krijgen, maar ze zullen alvast ophouden met die "dure" SMSjes naar u te sturen.
Door STOP te sturen schijf je je uit voor de zogezegde service (meestal sms wedstrijden ofzo). Je blokkeerd dus helemaal geen nummers.

g_man
28 July 2008, 14:30
Ik heb vandaag een sms gekregen van een of andere sms-dienst (9905) met de mededeling "fijn om mee te spelen... 2 euro/sms...". Uiteraard heb ik nog nooit een sms verstuurd om mee te spelen met wat soort spelletjes dan ook. Kan ik erachter komen wie de eigenaar is van zo'n nummer?Als jij zelf ZEKER bent dat je het spel niet geactiveerd hebt, zou ik:
1) Contact opnemen met m'n provider en vertellen wat er aan de hand is.
2) Je kan klacht indienen tegen onbekenden bij lokale politiedienst
3) zeker niet reageren op 't bericht...de kans is groot dat ELK tegenbericht het spel activeert !

Zolang je zelf dit nummer nooit ingetoetst hebt, kunnen ze je dit nooit laten betalen...

Breskuz
31 July 2008, 12:13
door dat soort dingen ben ik veel belwaarde verloren :(:

Obsessed
31 July 2008, 12:25
3) zeker niet reageren op 't bericht...de kans is groot dat ELK tegenbericht het spel activeert !

Zolang je zelf dit nummer nooit ingetoetst hebt, kunnen ze je dit nooit laten betalen...
Ik blijf erbij dat je gewoon "STOP" moet sturen! Anders blijven de sms toekomen aan €2 per stuk.

En ze zullen je die kosten zeker bij factureren als je een abonnement hebt, of afhouden van uw belkredieten.

GuntherS
31 July 2008, 12:43
Best ga je even naar je provider. Die zijn vaak wel op de hoogte van de verschillende spelletjes die de ronde doen via sms en ze kunnen je dan raad geven over hoe je het moet stopzetten ofwel zullen zij het voor jou doen.

lindavancolen
2 August 2008, 21:31
Mijn man kwam da ook tegen op zijne gsm.
Heb zoals Obsessed aanraad èn zoals aangegeven in de sms, het woordje STOP gestuurd en sindsdien niks meer van gehoord. :-)

Dexter
2 August 2008, 21:47
Ik heb zelfs een nieuwe SIM-kaart moeten kopen aangezien iemand mij altijd inschreef voor zo'n diensten ik ben er zeker meer dan 1500franks (het is niet omdat ik 15jaar oud ben dat ik niet in franks reken :p) mee verloren...

Obsessed
2 August 2008, 22:23
Ik heb zelfs een nieuwe SIM-kaart moeten kopen aangezien iemand mij altijd inschreef voor zo'n diensten ik ben er zeker meer dan 1500franks (het is niet omdat ik 15jaar oud ben dat ik niet in franks reken :p) mee verloren...
Het is regelrecht een schande.
De grootste doelgroep van zulke wanactiviteiten (geldklopperij zeggen ze hier) is de jeugd.
En in de meeste gevallen wordt dit zelfs niet geloofd door de ouders.
("Is je geld nu weeral op??? :angry:)

Dat ze dit nog steeds niet wettelijk aan banden heeft gelegd :eek:.

Gertjeeuuhh
27 August 2008, 16:48
Het is inderdaad een echte smeerlapperij !
Maar ja, wie moet het wettelijk doen stoppen?
Ze geraken hier in België nog niet aan een degelijke regering.

Maar zoals al gezegd is zou inderdaad "Stop" sms'en kunnen helpen, alhoewel dat ze soms met een ander nummer berichten naar je sturen dan naar waar je stop zou moeten sturen. Het beste is denk ik gewoon naar je provider (mobistar, proximus, base, .. ?) gaan en daar zullen ze je zeker kunnen helpen ;)

Peter.B
28 August 2008, 07:18
heb het ook al meegemaakt. wij zijn dan met de gsm naar de belgacom winkel geweest en daar zegden ze ook het woordje stop terug sturen of alle inkomende spelletjes berichten of reclame berichten blokkeren hebben voor het laatste gekozen dat hebben ze dan bij de belgacom zelf gedaan.
je kan er inderdaad veel geld mee kwijt zijn:wall::wall::wall: