Volledige versie bekijken : Medion Akoya op mijn netwerk



winco
26 July 2008, 07:06
Hey iedereen, IK ben de trotse eigenaar van een Medion Akoya (ongeveer hetzelfde als een MSI wind). Het is een fantastisch toestel voor iemand zoals ik die altijd op de baan is. Het is een volwaardig laptop met alles erop en eraan en het werkt perfekt behalve dat ik het niet op mijn netwerk krijg. Ik heb overal verbinding gehad ,op hotspots, in internetcafes en op mijn werk maar bij mij wilt het niet lukken. Thuis heb ik WPA2 incryptie, ik tik de juiste code in maar geraak niet op mijn netwerk. Met de kabel lukt het wel. Thanks for help. Winco

PeterN
26 July 2008, 10:08
Kijk eens na als je thuis ook geen mac adres beveiliging hebt opstaan? Als dat zo is moet je ook van deze nieuwe laptop het mac adres opnemen in je router.

Je kan altijd eens proberen uw wpa2 beveiliging even af te zetten. Werkt dan alles prima, weet je tenminste zeker dat het enkel aan die wpa2 ligt. Eventueel kan je wep beveiliging eens proberen.

winco
26 July 2008, 13:40
Dank u PeterN,
Alles werkt prima nu. Voorlopig zonder beveiliging maar ik woon toch geisoleerd. Ik probeer straks met WEP.

PeterN
26 July 2008, 18:28
Dus blijkbaar ligt het wel degelijk aan de wpa2. Je kan naar wep overgaan (heb ik hier ook en tot nu toe is er nog niemand geweest die het de moeite vond om mij te hacken :D) ofwel proberen de wpa2 inorde te krijgen. Je moet allesinds zien dat beide kanten, router en pc, wpa2 ondersteunen. Mss zelfs voor windows dat je ergens een update of zo moet binnenhalen?
Wat ik wel al 1 keer heb voorgehad met te werken met verschillende merken voor router en draadloze kaart, is dat de beveiligingszin niet juist werd geïnterpreteerd. Ik heb toen in de router de beveiligingszin getypt en bij de hexcode gekeken welke hexcode dit was. In de pc heb ik toen niet de zin ingetypt en zag dat dit andere hexcode gaf. Na de hexcode op de pc juist in te vullen werkte het wel.

winco
27 July 2008, 18:15
Ik heb ooit 6 maanden gezocht naar de oorzaak van een heel slechte wifi-ontvangst op 1 van mijn 2 laptops. ik zou het nooit gevonden hebben zonder een hint van iemand die vertelde storing gehad hebben op zijn netwerk door een soort beeldtransmitter om tv-beelden naar de kinderkamer draadloos te verzenden. Toen ik deze bij ons wegnam had ik terug super wifi-ontvangst op beide laptops. Daar moet je echt op komen.

PeterN
28 July 2008, 00:34
idd, draadloze verbindingen durven al eens problemen geven.
Een oplossing voor bovenstaande geval dat waarschijnlijk had geholpen is het kanaal nummer van uw draadloze verbinding te veranderen. Als draadloze communicaties te dicht bij elkaar komen, kunnen ze elkaar storen. Vandaar dat er de voorziening is om ze verder in frequentie uiteen te leggen. Dit heb je bv ook voor als de buurman op het zelfde kanaal als jou zijn draadloosnetwerk heeft staan.
Het kanaal nummer kan je veranderen in je router. Je logt in op de settings van je router en bij wireless gaat 'channel' ergens staan. Standaard staat dat bv op 6. verander het met bv 3 naar boven of beneden. In ons vb van 6 naar 9. Je moet nu een rescan doen op je pc om terug verbinding te krijgen. Het gevolg is dat je nu verder weg zit in frequentie van het stoorsignaal;)