Volledige versie bekijken : Adresboek outlook 2000



theo2602
26 July 2008, 10:18
Mijn normaal mail programma is Outlook Express. Om minder 'bekende' adressen te gebruiken draai ik met een ander account MS Outlook.
Per toeval wilde ik vandaaruit iets verzenden en toen bleek dat de inhoud van mijn adresboek verdwenen was. Geen probleem, op bestand drukken en importeren! MAAR... deze mogelijkheid was niet beschikbaar (je ziet de tekst, maar niet opgeliccht en dus onaanklikbaar). Gertracht outlook opnieuw te installeren van de Office CD, maar helpt niet. Enkel nog meer problemen. Ook updaten helpt niet. Heeft er iemand, behalve het één voor één terug inzetten van de adressen een oplossing EN weet er iemand hoe dit kon gebeuren?
Theo

theo2602
26 July 2008, 15:29
Ondertussen heb ik al geleerd om het totaal bestand van mijn nog werkende adresboek te kopieren in de lege. IMPORTEREN blijft onbeschikbaar.

Baloeke
27 July 2008, 15:02
Is je office nog up to date? met andere woorden heb je alle updates binnengehaald?

theo2602
28 July 2008, 16:22
Zover ik weet wel! Het rare is dat dit plots gebeurde zonder dat er iets op de computer veranderde.

Merel
2 August 2008, 14:22
Iedereen heeft zo zijn eigen gewoonten. Maar als ik vrijuit mijn gedacht mag geven... maak je het het uzelf niet moeilijker om met twee verschillende emailprogramma's tegelijk te willen werken ? En dan slechts uitsluitend omwille van het adresboek !

Als je de meerwaarde aan functionaliteit van Outlook zou benutten , dan zou ik het zeker begrijpen, en dan zou je op zijn minst toch beter af zijn met een latere versie (2003)

Zelf vind ik dat M$ het met Outlook nogal ingewikeld heeft gemaakt inzake adresboeken in alle soorten, contacten in alle soorten en weet ik nog veel. Zo ingewikkeld zelfs dat er noodzaak was aan een cursus ! Mocht het helpen... hiermee zou je kunnen "een expert worden" , zoals M$ zelf beweert :

http://office.microsoft.com/training/training.aspx?AssetID=RC011894951043

http://support.microsoft.com/ph/2557/en-us/?sid=341&aid=3&GSA_AC_More3

theo2602
14 August 2008, 08:34
Sorry voor de late reactie, maar ik verwachtte geen reactie meer. Het gebruik van twee mailprogramma's heeft niets te maken met verschillende adresboeken, integendeel want ik gebruik dezelfde voor allebei. Wanneer men echter verschillende mailadressen heeft worden alle uitgaande mails gemerkt als zijnde verstuurd door het 'hoofdadres' en wat nog erger is: het gebeurt dat bij het 'beantwoorden' van een mail die terugzending wordt gedaan door een ander adres dan deze waarop je het ontving. En dat is zeker niet de bedoeling, anders zou je maar één mailadres nodig hebben.
Wat die veroudering van mijn programma betreft ik ben een gepensioneerde en geen millionair die zich altijd het laatste en het beste kan veroorloven. Theo

compuchrisje
14 August 2008, 09:13
Probeer het eens andersom Theo, exporteren vanuit Outlook Express.

AMD
19 August 2008, 16:04
Sorry voor de late reactie, maar ik verwachtte geen reactie meer. Het gebruik van twee mailprogramma's heeft niets te maken met verschillende adresboeken, integendeel want ik gebruik dezelfde voor allebei. Wanneer men echter verschillende mailadressen heeft worden alle uitgaande mails gemerkt als zijnde verstuurd door het 'hoofdadres' en wat nog erger is: het gebeurt dat bij het 'beantwoorden' van een mail die terugzending wordt gedaan door een ander adres dan deze waarop je het ontving. En dat is zeker niet de bedoeling, anders zou je maar één mailadres nodig hebben.
Wat die veroudering van mijn programma betreft ik ben een gepensioneerde en geen millionair die zich altijd het laatste en het beste kan veroorloven. Theo

Je kan perfect 1 emailprogramma gebruiken voor verschillende emailadressen hoor.
ALs je een nieuwe email opstelt, kan je kiezen uit een lijst met welk emailadres je de mail wilt versturen.

Op deze manier heb je alle contactpersonen beschikbaar voor alle emailadressen. Is toch veel simpeler dan 2 verschillende programma's te gebruiken.

compuchrisje
19 August 2008, 18:55
Laat één van de twee je standaardprogramma blijven. Ik heb een vermoeden waarom je beide nu door elkaar gebruikt en ook dat je dat eigenlijk nooit zo hebt ingesteld. Vandaar de problemen die je nu hebt ook. Je kan zien bij je provider hoeveel accounts je kan aanmaken. Hier (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=40) bv kan je zien hoe je extra accounts aanmaakt in Outlook Express. Bij het beantwoorden van een mailtje staat bovenaan in het invulvenster altijd het hoofdaccount, maar door op het pijltje rechts ervan te klikken kan je ook één van de andere selecteren. Zo raken je contacten niet in de knoop ermee en jij ook niet.
Wil je dat bepaalde contacten een bepaald adres niet te weten komen, dan moet je in je adresboek zelf een notitie maken, bv als je op Jantje Klaassen met rechtermuisknop klikt en Eigenschappen kiest, kan je op het tabblad Overige noteren dat deze enkel met je hoofdaccount, of een andere moet worden aangeschreven.
Dubbele boekhouding is enkel voor zwartwerkers nietwaar :p

theo2602
27 August 2008, 16:54
Heeft niets met zwartwerker te maken, maar wel met persoonlijkadres, hobbyadres EN een mailadres voor de vele tijdelijke programma's die dat vragen voor je kan uploaden. Wat het verzendadres nakijken betreft: het probleem doet zich voor bij beantwoorden. Ik WEET dat je kan zien welk adres de mail verstuurt, maar soms vergeet ik dat na te kijken. Overigens is héél deze discussie over de vraag: 'hoe komt het dat ik in Outlook Express geen adresboek meer kan laden' overgegaan op de vragen over mijn mail gewoonten. Theo