Volledige versie bekijken : Probleem met grafische kaart denk ik



beejee
27 July 2008, 18:41
Het probleem is dat er opeens van alle kleuren op mijn scherm komen wanneer ik Wrld Of warcraft speel,
het is vergelijkbaar met de storing die je krijgt als de kabel uitgetrokken is of tijdelijk onderbroken is(tv) maar dan in kleur wel te verstaan.
Op dat moment hoor ik mijn spel nog draaien in de achtergrond maar dan in slowmotion (hoor ik aan de muziek).
De enige oplossing is dan om mijn pc te rebooten en dan lukt het weer.
Dit komt toevallig of met reden enkel voor op warme dagen(zoals deze week).
Ik heb de laatste driver voor mijn Nvidea geforce 6700 XL kaart, maar zou dit kunnen over gaan door mijn driver van moederbord te updaten? ik heb een medion pc 88008 en het type van mijn moederbord is onbekend (medion labelshttp://www.9lives.be/forum/images/smilies/frown.gif)
Enige tips ofzo

greg
29 July 2008, 02:19
waarschijnlijk loopt de warmte van je pc iets te hoog op waardoor er wat problemen kunnen ontstaan,mss ergens op een koelere plaats zetten dat kan iets helpen

beejee
29 July 2008, 14:01
Ik heb hem al afgestoft, want mijn pc zat helemaal onder
sinds dien is hij al 10 graden gedaalt, maar toch krijg ik af en toe dat scherm, eergisteren zelfs 4 keer op één dag.
zou mijn kaart stuk kunnen zijn? is er een manier om dat te testen?

BTW, als ik game gaat de temp van GPu tot 72 graden, voor ik het stof eruit haalde was dit 82 graden

Obsessed
29 July 2008, 14:21
Draait de GPU-cooler normaal? Daarmee bedoel ik zonder ronkend geluid te maken.
Mogelijk wat slijtage op het lagertje, waardoor de spinsnelheid te traag wordt, en bijgevolg de temperatuur te hoog kan oplopen.

82 graden is/was al tamelijk hoog, aangezien een "gezonde" temperatuur ergens in de buurt van 60 à 70 graden zit.
Hopelijk is de Gpu nog niet beschadigd.

Ook eens proberen om de nieuwste Nvidia drivers te installeren.
Ga daarvoor naar HIER (http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us), en kies voor optie 2 (baat het niet, dan schaad het ook niet hé).

g_man
29 July 2008, 14:27
temperaturen van GPU's mogen/kunnen veel hoger oplopen dan temperaturen van CPU's. 82° is geen ramp, al is warmte nooit gezond voor electronica. :) ;)
Best test je je grafische kaart eens op artifacts...dit kan met ATITool. :)

beejee
29 July 2008, 15:15
De temperatuur in rust is 62 graden.
ik heb de nieuwste drivers al getest, die van de 6 serie vannvidia zelf e dan die dat medion(pc is medion) aanbied als ik mijn serie nummer invoeg.
bij die laatste is het probleem zelfs nog verergerd, want dan sloot mijn pc zelf automatisch af wanneer ik al een paar uur aan het gamen was.

Wat ik wel merkte is dat de architectuur van de pc dom in elkaar zit,
zo blaast de kaart de warm lucht langs de zijkant naar buiten, maar in de case zijn daar geen gaten voor voorzien, die op dezelfde hoogte zitten, zodat die lucht naar buiten kan.
Gevolg, mijn theorie: de warme lucht kaatst tegen wand van de case, gaat naar omhoog en beland zo weer in de ventilator op de kaart die de lucht dan weer opzuigt ...

maar ja nu hij al 10 graden is afgekoeld, door te ontstoffen, ga ik er van uit dat het om een ernstiger probleem gaat.

De kaart is Nvidea Geforce 6700 XL

Obsessed
29 July 2008, 15:46
Best test je je grafische kaart eens op artifacts...dit kan met ATITool. :)
Bovenstaande toch maar eens doen ;)

beejee
29 July 2008, 15:49
doe ik als ik thuis ben, zit nu op werk

beejee
29 July 2008, 18:25
K heb de scanner laten lopen, en na 12 min ng steeds geen error, wat nu ?
De aangegeven temp is nu 68