Volledige versie bekijken : Printerinstallatieprobleem bij Windows Vista Business



Alviarin
28 July 2008, 11:12
Hoi,

Ik he been HP Officejet J5780 die print en ook scant en faxt. Voorheen kon ik scannen en printen, maar sinds een herinstallatie van Windows Vista Business, lukt alleen maar printen via drivers die Windows zelf installeert. Scannen gaat enkel nog via paint of fotogalerie in Tiff of bmp formaat. De installatiesoftware (ook de recentste) van HP wordt gewoon niet aanvaard door Windows. (Installatie breekt steeds af en de zeldzame keer dat het lukt, wordt de printer niet herkent als een HP apparaat via de HP software).

De helpdesk van HP heeft mij al geholpen om één en ander uit te klaren, maar het uiteindelijke advies is een complete herinstallatie van Windows Vista Business....:wall::wall::wall: Men vermoedt een of andere fout in de installatie van Windows.

Dan zit ik weer uren bezig om alle andere programma's etc. terug te zetten. Ik heb wel een backup via Acronis True Image, maar da's dan wel incl. de waarschijnlijke fout in Windows.

Weet iemand een oplossing om hetzij:

* de printer terug te installaren zonder een volledige herinstallatie van Windows Vista Business (bv. een partiële installatie van Windows zonder dat ik alles kwijt ben).
* geschikte software kan gebruiken waarmee ik toch kan scannen in PDF formaat.

Bedankt:bow::bow::bow::bow:

Alviarin
28 July 2008, 16:49
Hoi,

Bij toeval heb ik gezien dat bij Adobe Acrobat ook een scanfunctie staat. En het scant ook in PDF. Dus probleem is grotendeels opgelost. Maar mochten jullie nog tips hebben, verneem ik die graag!:):):)

Baloeke
28 July 2008, 20:40
@ Alviarin je probleem met je printer hoort niet thuis in Windows. Een probleem met een printer hoort thuis bij Randapparatuur. Heb je topic dus verplaatst

Baloeke
28 July 2008, 20:44
Heb je de juiste drivers (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?cc=be&dlc=nl&product=3301296&lc=nl&jumpid=reg_R1002_BENL) gebruikt?

Alviarin
29 July 2008, 12:46
Heb je de juiste drivers (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?cc=be&dlc=nl&product=3301296&lc=nl&jumpid=reg_R1002_BENL) gebruikt?


Ja hoor.

PeterN
29 July 2008, 13:42
Let bij de keuze van de drivers ook op 32bit of 64bit. Vista betekend meestal 32bit terwijl voor de 64bit dit speciaal erbij staat vermeld. Welke vista heb je? De 32 of 64 bit.

Update eerst je vista. Deïnstalleer alles van de printer eerst eens, en zorg dat de printer niet is aangesloten op de usb. Herstart en her installeer eens. Zorg dat je eerst de juiste drivers installeert en de printer pas in de usb steekt als men erom vraagt of na de driver installatie.