Volledige versie bekijken : Draadloos probleem



sammetjuuh
29 July 2008, 15:39
Ik heb een modem thompson die gekoppels is aan router dlink dir 635, de draadloze verbinding valt telkes uit en start weer op zeker op de 5min wat zeer irritant is, draadloze verbinding met laptop, windows vista, hp

porvider: belgacom:
router: is zonder in gebouwde modem daarmee die thompson

kan iemand me helpen?

Pilote
29 July 2008, 15:58
Verander eens van kanaal normaal staat die op 6. verander eens naar 4 of 8.
Daarvoor moet je surfen naar je router en je kanaal veranderen.

sammetjuuh
29 July 2008, 17:34
Verander eens van kanaal normaal staat die op 6. verander eens naar 4 of 8.
Daarvoor moet je surfen naar je router en je kanaal veranderen.
fout komt opnieuw trg

PeterN
29 July 2008, 20:01
Ben je zeker dat de draadloze verbinding wegvalt, en niet uw aansluiting naar het internet? Wanneer de verbinding is verbroken kan je eens naar de router surfen (settingspagina van de router) als dat gaat is het de verbinding naar internet dat wegvalt en moeten we daar het probleem zoeken.
Wat doe je om terug verbinding te krijgen? Is dit probleem plots gekomen of is dit een nieuwe opstelling/ na een programma/ ...

Pilote
29 July 2008, 21:42
Met deze (http://netstumbler.nl.malavida.com/d4805-gratis-downloaden-windows) kan je kijken hoe sterk u draadloze is, en als hij weg valt of niet.
" signial "

sammetjuuh
30 July 2008, 12:29
Het is dus, eerst verbinding met internet, daarna komt erop, beperkte verbindingsmogelijkheden, ( veroorzaak op internet: als je surft: de pagina word niet weergeven) dan is er enkele sec geen verbinding, daarna na 1min ofzo, terug verbinding.

sammetjuuh
30 July 2008, 12:31
Met deze (http://netstumbler.nl.malavida.com/d4805-gratis-downloaden-windows) kan je kijken hoe sterk u draadloze is, en als hij weg valt of niet.
" signial "
hoe configureren? netsumbler?

Pilote
30 July 2008, 15:39
Is uw draadloze verbinding beveiligd?

sammetjuuh
30 July 2008, 23:45
Is uw draadloze verbinding beveiligd?
ja

maar kan het niet dat de router tegen de modem werkt?

Pilote
31 July 2008, 15:13
Als eens uw modem heropgestart?

sammetjuuh
31 July 2008, 15:18
Als eens uw modem heropgestart?
al meedere keren, het probleem is dan misschien opgelost voor een uurtje en komt terug dan :damn:

sammetjuuh
31 July 2008, 18:40
anders misschien, hoe configureer ik mijn router, daar wat meer info over

PeterN
31 July 2008, 23:25
anders misschien, hoe configureer ik mijn router, daar wat meer info over
In post 2 vraagt Pilote om het kanaal nummer te herzetten en in post 3 zeg je dat het niet helpt. Hoe heb je dat gedaan?

Als je verbinding kan krijgen voor een tijd, is alles inorde normaal. Het wegvallen van de draadloze verbinding is meestal te wijten aan storingen of te zwak signaal. Iets anders zie ik niet direct dat oorzaak daarvan kan zijn. Vandaar dat het veranderen van het kanaal wel belangrijk is.
Over wat afstand en welke obstakels tussen router en pc spreken we?

sammetjuuh
1 August 2008, 15:16
In post 2 vraagt Pilote om het kanaal nummer te herzetten en in post 3 zeg je dat het niet helpt. Hoe heb je dat gedaan?

Als je verbinding kan krijgen voor een tijd, is alles inorde normaal. Het wegvallen van de draadloze verbinding is meestal te wijten aan storingen of te zwak signaal. Iets anders zie ik niet direct dat oorzaak daarvan kan zijn. Vandaar dat het veranderen van het kanaal wel belangrijk is.
Over wat afstand en welke obstakels tussen router en pc spreken we?
ontvangst is super, heb 3 antennes op router


maar heb zelf wat zitten prutsen aan router, verbinding valt niet meer uit. Maar zal dit effe opvolgen, indien in nog problemen plaats ik dit hier

nog een vraag; kan dat dat de firewall van de router niet samenwerkt werkt met firewall mcaffee?

PeterN
2 August 2008, 13:33
Neen. De firewall van de router is een hardware firewall die los staat van firewalls op je pc. McAfee zou dus geen probleem mogen geven.

Persoonlijk zou ik ook niet overdrijven als het gewoon voor wat thuis gegevens is. Beveiliging moet, je kan niet meer zonder deze dagen, maar het vertraagd ook alles. Vandaar als het niet levensbedrijgende gegevens zijn moet men niet overdrijven.
Ik werkte jaren met de firewall in de router, de xp firewall uit want die is toch zo lek als een zeef en enkel een anti virus en malware pakket.
Nu met vista 64bit heb ik bitdefender ook uitgeschakeld die in vista zit en werk ik met de firewall van de router en AVG suite, een licht pakketje met alles in.

sammetjuuh
3 August 2008, 18:19
staat op kanaal 9 nu,

geen probleem meer van dat uitvallen om de 5min

wat ik nu tegenkom is dat het draadloos netwerk 1 of 2x uitvalt, en dat hij het niet terug vind, je zie het niet in de lijst van draadlooze netwerken ofzo

ik trek stekker uit router en steek op nieuw hem erin; staat terug weer in de lijst..