Volledige versie bekijken : Vista start niet meer op (crcdisk.sys)



Trax
2 August 2008, 14:51
Na een windows update van gisteren start vandaag mijn vista niet meer op, ook niet in veilige mode. Hij blijft hangen bij het laden van crcdisk.sys
Ik heb al tientallen dingen geprobeerd, ook als ik de cd van vista erin steek en van daarop opstart krjig ik wel een vista scherm, maar voor de rest niks, het is precies een leeg bureaublad en ik kan geen repair doen.

Daarom zou ik willen vragen of iemand uit zijn windows/system32/drivers map het bestandje crcdisk.sys zou willen posten voor mij. Ik heb zo al ooit een probleem kunnen oplossen en hoop daar nu ook weer een beetje op, ik zou geen ander oplossingen meer weten, heb al echt vanalles geprobeerd. Het internet staat ook vol met dit probleem.

Dus kan iemand dat bestandje aub posten? Of als er andere suggesties zijn, zijn die ook meer dan welkom.

Alvast erg bedankt!

Jule
3 August 2008, 12:55
Astublieft. Ik heb wel een 64 bit versie .... :good: (http://nl.swoopshare.com/file/64ab6e611362c8c25a4d4c7436f084f9/crcdisk?tags=crcdisk&lang=nl)

Deadangel
3 August 2008, 13:35
Ik volg niet op, je kan u pc niet opstarten, maar wilt wel 'n vista bestandje ?
Hoe krijg je dat dan in u map ?

Trax
4 August 2008, 10:47
Ik volg niet op, je kan u pc niet opstarten, maar wilt wel 'n vista bestandje ?
Hoe krijg je dat dan in u map ?

Ik heb xp er ook opstaan en die start nog wel probleemloos op.

Jule erg bedankt trouwens, ik ga het nu proberen, ik hoop dat die 64 bit geen probleem gaat geven. Merci!

Trax
4 August 2008, 11:18
Gaat niet o.w.v. 32 bit <-> 64 bit zegt em

Iemand met een 32 bit versie aub?

Obsessed
4 August 2008, 11:54
HIER (http://www.dynamiclink.nl/htmfiles/rframes/info_sys/info_c/88.htm)kan je hem blijkbaar downloaden. (niet zelf getest aangezien ik nog met XP werk)

Snakey
4 August 2008, 12:07
crcdisk.sys is een Disk Block Verification Filter Driver, dit betekent dat vista drivers probeert te laden die niet geschikt zijn voor Vista. Vaak, maar niet altijd is het pcmcia.sys of sata drivers, maar controleer best alle drivers. Uw systeem loopt ook niet vast, na 10-15 minuten (of soms nog langer) zal crcdisk stoppen met proberen en verdergaan met het bootproces.

Trax
5 August 2008, 10:45
Ik kan het daar niet downloaden, je moet daar overal voor betalen :(

Wat raden jullie me dan aan? Hij stopt in veilige modus bij het laden van crcdisk.sys, zou ik eens proberen die pcmcia.sys te vervangen dan?

Ik heb ook gemerkt dat het gekomen is vlak na dat ik de nieuwste itunes geïnstalleerd heb, maar dat kan ik waarschijnlijk niet meer ongedaan maken...

Damn, kzit echt te knoeien, voze vista!!!

Obsessed
5 August 2008, 15:53
Na wat Googlen blijkt die hangup van crcdisk verschillende oorzken te kunnen hebben, maar steeds te maken met drivers die niet vista compatibel zouden zijn.
Waarschijnlijk is vista door die update juist dat tikkeltje TE kieskeurig geworden.

Via F8 al geprobeerd om op te starten in "Laatste goede opstartmodues"? (Weet niet juist meer hoe het noemt, maar het lijkt er in elk geval op ;))

Trax
5 August 2008, 17:13
Ja, ook al geprobeerd en gaf hetzelfde probleem. Erg bedankt voor jullie tips hoor, maar ik blijf ermee zitten. :damn:

PeterN
5 August 2008, 19:48
En wat snakey zegt? Gewoon wachten hij zal na een tijd doorstarten... Daarna kan je toch zien wat drivers verkeerd zijn, een herstelpunt terug zetten of iets anders doen.
Waarschijnlijk zal het over uw audio drivers gaan als het begonnen is achter itunes ???

Gertjeeuuhh
9 August 2008, 15:12
Het spijt mij, maar ik ken het verschil niet tussen 32 en 64 bit :p :shy:

maar ik heb Windows Vista Home Basic, misschien zie je daaraan of het 32 is?
Anders wil ik het bestandje wel ff gaan uploaden :) (als ik daarmee zelf geen problemen krijg?) :p

je zegt het maar :p

Trax
9 August 2008, 19:51
Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp maar ik heb gisteren alles eraf gesmeten. Het was de laatste noodoplossing, maar nu werkt alles terug naar behoren.

Merci aan iedereen die gereageerd heeft!