Volledige versie bekijken : kan niet alle foto's openen



vhpeetje
2 August 2008, 18:23
ik heb 180 foto's genomen. Een deel is heel goed, maar +- 80 foto's kan ik niet openen. Ik heb alle foto's afgehaald en op pc gezet.
Tijdens het fotograferen heb ik af en toe naar het resultaat gekeken en toen stonden ze er wel op. Wat kan er gebeurd zijn? Kan ik mijn foto's op de een of andere manier toch nog bekijken? Het is ook zo dat er eerst 100 foto's kan ik openen, dan 1 niet, daarna 2 weer wel en de laatste 74 weer niet.
zijn allemaal jpg.
zie Doc3

compuchrisje
2 August 2008, 18:33
180 foto's... aan welk pixelformaat? Bekijk eens de eigenschappen van de hele map en je zal merken dat het om een flink pak megabytes zal gaan. Je systeem heeft dan al het beschikbare geheugen nodig om ze te laden, dat kan één voor één en zal telkens trager gaan.
Kon de pc ze bv bekijken als ze nog op je camera stonden? Staan ze er nog op? Kijk dan of het nog wél gaat. En probeer dan mapjes te maken waar je bv een 30-tal foto's tegelijk in zet. Dat zal al veel lichter werk worden voor je viewer.

vhpeetje
2 August 2008, 18:37
de foto's staan al allemaal op pc niet meer op de sd card
1,93 MB (2.028.848 bytes

Phil O'Sophe
2 August 2008, 18:47
de foto's staan al allemaal op pc niet meer op de sd card
1,93 MB (2.028.848 bytes

Op welke manier heb je die foto's van de camera naar de PC overgebracht?
Via een USB-kabel of de sd-kaart rechtstreeks in het sd-station op je PC?

vhpeetje
2 August 2008, 18:58
via sd en USB-kabel
telkens hetzelfde

compuchrisje
2 August 2008, 19:03
1.93 mb???? voor 180 foto's? daar is flink wat fout gegaan me dunkt. Welk formaat gebruikt je camera (4G-5G...?). Waarom niet eerst gekopieerd en daarna pas verwijderen van je camera? Ik denk dat je best even één van de recovery tooltjes gebruikt in onze downloadsectie om tenminste een flink deel van je SD-card te herstellen. Overschrijf ondertussen NIET.

vhpeetje
2 August 2008, 19:17
staan al andere foto's op
is er geen hoop om de foto's die al op mijn pc staan te herstellen

compuchrisje
2 August 2008, 22:27
Als ze er nooit op geraakt zijn, vrees ik ervoor. Probeer toch maar je card even te restaureren, denk er wel aan om de gemaakte foto's al over te zetten, liefst met kopiëren en plakken. Alhoewel, vanaf pc kan je de card toch niet leegmaken? Is meestal toch via de camera zelf?

Vincent
3 August 2008, 19:19
vhpeetje,uit je inzending, heb ik veel vragen. Wat is jou toestel, hoeveel foto's kan jou SD kaart op de ingestelde waarden aan, waarom heb je een deel met USB kabel en de rest met SD kaart ingevoerd? Het kan zijn de het eerste deel niet op dezelfde map staat, als het tweede deel.Zoeken in je bestanden, en zeker eens kijken in je prullenmand.mvg Fernandel

vhpeetje
4 August 2008, 11:27
heb een groot deel van de foto"s kunnen herstellen
de fout was dat ik te veel foto's per keer kopierde
bedankt voor jullie hulp
heb mijn lesje geleerd
:good: