Volledige versie bekijken : Muziek downloaden



telerke
2 August 2008, 20:03
Ik wil graag muziek binnen halen via het web, maar liefst zo legaal mogeklijk. Zoals Kazaa en Lirmwire zie ik zo niet zitten, riskant en illegaal. Betalend word een dure grap.

Wie kan mijn op weg helpen om het zoveel mogelijk op het rechte pad te blijven. Messchien een rare vraag, maar ja. :cool:

PeterN
2 August 2008, 20:57
Als het hedendaagse muziek is waar auteursrechten op zijn (op oudere muziek zijn ook auteursrechten) denk ik dat er maar twee wegen zijn. Je noemd ze zelf al ;)
- de illegale weg, gratis, maar dat promoten wij hier niet.
- de legale weg, maar uiteraard niet gratis.
Er is niks tussenin vrees ik.

telerke
3 August 2008, 14:53
Als het hedendaagse muziek is waar auteursrechten op zijn (op oudere muziek zijn ook auteursrechten) denk ik dat er maar twee wegen zijn. Je noemd ze zelf al ;)
- de illegale weg, gratis, maar dat promoten wij hier niet.
- de legale weg, maar uiteraard niet gratis.
Er is niks tussenin vrees ik.

Ik vrees het zelfde wat we vastgesteld hebben. gewoon de legale weg en centjes neertellen. en daar is geen risico aan verbonden.;)

dannyma
4 August 2008, 10:51
gewoon doen wat die andere miljoenen mensen doen maar wordt hier niet gepromoot ;) .
trouwens de vraag wie wordt hier beter van niet de auteur maar diegenen die het goedje op de markt goeien ;).
en dan de vraag waar zit die eerlijkheid dan ?
en leuk je bent beroemd maar als je niet oppast is het zo vervlogen ;) .

peenif
4 August 2008, 12:46
Sorry dannyma maar U hebt geen punt, men kan ook niet promoten dat zich een kudde schapen in hetzelfde ravijn stort.
Bovendien welke bezitter van een P2P programma met een gedeelde map van 4 GB bv. heeft al ooit een cent aan zijn gedeelde map verdiend, de auteur/artiest daarentegen verliest giga-centen.

eventure
4 August 2008, 12:52
@ Peenif: jij hebt 100% gelijk!

@ telerke:
Misschien is Qtrax (http://www.qtrax.com/)iets voor u, dit is een site waar je gratis muziek kan downloaden, de auteurs worden vergoed door middel van de inkomsten uit reclame...

de bekendste online muziekwinkel is iTunes... Daarvoor heb je de gratis mediaspeler van Apple nodig die je kan downloaden op de site van Apple (http://www.apple.be)

andere mogelijkheden zijn Msn Music (http://music.msn.com/), Napster (http://free.napster.com/)

dannyma
4 August 2008, 15:24
Sorry dannyma maar U hebt geen punt, men kan ook niet promoten dat zich een kudde schapen in hetzelfde ravijn stort.
Bovendien welke bezitter van een P2P programma met een gedeelde map van 4 GB bv. heeft al ooit een cent aan zijn gedeelde map verdiend, de auteur/artiest daarentegen verliest giga-centen.
giga centen verliezen vraag ik me af over welk bedrag je het hebt ?
ik persoonlijk heb ooit in de jaren 1990 tot 1995 samen gewerkt met toen een bekend artist of bekende bv en toen was er nog geen spraken van wat we er nu over hebben en verdiende toen toch niet wat hij zou moeten krijgen .
dus artiesten er zoveel verlies aan zouden hebben heb ik zwaar men twijfels .
ik denk dat het meer de producenten zijn die met het geld van de muziek opbrengst gaan lopen en onze belgische staat die zelfs als het niet goed gaat en de artiest en slecht moment heeft nog niet wordt verder geholpen dan de ocmw .daarom ook dat de meeste dan heb ik het wel over de belgische artiesten nog en 2 de job er bij hezbben om hun rekeningen te kunnen betalen zegt al meer dan genoeg .
ook is het zo cd'tje kopen bijna en luxe product is geworden en alleen de rijkere mensen dit nog kunnen kopen . en de mensen die niet genoeg hebben het niet kunnen kopen en vraag ik me af waar die eerlijkheid zit .
het opzetten trouwens van p2p was regelrechte betoging tegen deze oneerlijkheid waarom denk je dat ze data dragers meer btw gaan opheffen om dat ze zien naar waar het geld zich verschuift en daar gaan halen waar het zit .vroeger waren er nog geen cd's en geen computer en waren er alleen platen die je kon afspelen met platenspeler denk je dat toen niet werd gekopieerd zou je verstelt van staan .maar maakte daar dan zich iemand druk over ? ik dacht van niet !!! de mensen en slecht gevoel geven dat ze de economie zouden benadelen is overroepen en is trouwens bewezen dat de mensen de kans krijgen om eerst om de muziek die ze graag horen via het net hebben gedownload en zeer goed vinden het toch gaan later kopen .en ander voordeel is dat je het crapul dat zich er onder vindt beter hun best moeten doen om iets degelijks op de markt moeten brengen .

peenif
4 August 2008, 16:43
dannyma, U springt van de hak op de tak, voor mij gesloten.

g_man
4 August 2008, 17:06
Dit gaat de verkeerde kant uit...Vraag van TS is beantwoord denk ik, anders hoor ik het wel. Deze gaat dicht. ;)