Volledige versie bekijken : memory stick stuk...



jerrythealien
3 August 2008, 11:43
Ik heb tijdens mijn vakantie een deel foto's van mijn sd kaart over gezet naar mijn mp3 speler (zen nano plus van 1 gig) omdat men sd kaartje vol stond.

nu krijg ik de mp3 speler niet meer aan de praat via m'n pc :cry::wall:

als ik de speler aansluit dan verschijnt hij zoals gewoonlijk onder "deze computer" met een schijf letter, maar ik krijg geen verdere info (de naam van de schijf, de grootte etc) en kan de schijf niet openen (een melding met iets van problem with i/o communication)

waarschijnlijk is op de één of andere manier de bootsector/partitieindeling geraakt of weet ik veel.

nu is er een recovery programma van creative te downloaden, en dat herkent de speler direct, start dan de nieuwste firmware te downloaden maar geeft volgende melding :

the device will be reset, once reset the device will not be operational till the firmware update is completed

dat begint nogal hard op een format te lijken dus wil ik eerst een image maken van wat momenteel op dat mp3 spelertje staat, zodat ik er nog iets mee kan aanvangen. Hoe doe ik dat? Heeft iemand een beter id dan dit? En kan ik in het slechtste geval foto's terughalen van op een sd kaartje (dus flash geheugen) als er al nieuwe data is over geschreven?

bedankt voor de tips en nu hopen dat m'n foto's terug boven komen...:bow:

Krikkie
3 August 2008, 11:49
Probeer deze (http://www.pcinspector.de/Sites/smart_recovery/info.htm?Language=46) even.
Zelfs na een formattering slaagt hij er veelal nog in de data terug te halen.

Groetjes Krikkie

jerrythealien
3 August 2008, 12:40
omdat zelfs na een format er nog hoop was heb ik de creative tool laten lopen en jawel ik heb alles terug zonder moeite..
oef :bow:

bedankt voor de reacties

Gertjeeuuhh
5 August 2008, 16:37
Door dit bericht te lezen weet ik nu ook hoe ik gegevens moet terughalen :p