Volledige versie bekijken : Telenet rules!!!



Kama5638
11 May 2005, 10:23
De enige en echte provider! Als er internetproblemen zijn, moet je eens vragen aan je vrienden of ze op ADSL zitten. Je zal je ogen opentrekken! En niet alleen van de snelheid die ze prijs moeten geven!:D :D :D


http://serve.dynasig.net/769.gif (http://www.dynasig.net/?id=769)
ffice:office" /><O:p></O:p>

Kama5638
11 May 2005, 11:07
Als we het nu eens niet over de prijs hebben, maar puur over de kwaliteit van de verbinding, denk ik dat Belgacom nog een redelijke achterstand heeft. 25% snelheidsverschil (clickx)

Kama5638
11 May 2005, 11:32
Je hebt 100% gelijk, als je enkel wat wil surfen en wat email ophalen, denk ik ook dat je beter zit bij ADSL. Ik weet niet indien je veel download, je bij ADSL ook van een "nachttarief" kan genieten?

Martijnc
11 May 2005, 13:15
ik heb adsl en ik steek veel telenet gebruikers voorbij met mijn snelheden :d

Kama5638
11 May 2005, 13:19
Het grote verschil voel ik pas wanneer ik met Linux werk. Dan moet je de verschillen eens zien! Het zal dus niet alleen aan de providers liggen zeker?;)

Martijnc
11 May 2005, 14:23
is hij dan veel echt veel sneller met linux?

Kama5638
11 May 2005, 14:25
Op 1 en dezelfde site, haal ik met Linux zelfs 5x dezelfde snelheden als met Windows XP op hetzelfde moment. Dit is een test die ik al eens geprobeerd heb.

martientje
11 May 2005, 14:26
Idd telenet is niet slecht...
Maar weet je hoeveel "poorten" bij telenet gesloten zijn?
Allemaal dingen die je niet kan doen bij telenet... Bij een andere dus wel..

Kama5638
11 May 2005, 14:30
Wat bedoel je met "poorten"?

Martijnc
11 May 2005, 16:35
volgens mij sluit je firewall die poorten? niet?

Snakey
11 May 2005, 16:41
Alle uitgaande poorten beneden de 1024 zitten bij telenet potdicht.

Clioke16V
11 May 2005, 16:50
En wat kan je dan meer als de poorten open zijn ????

Snakey
11 May 2005, 18:25
Dan heb je minder problemen om bv. je webserver thuis te laten draaien, ...

J.W.
11 May 2005, 19:10
Volg maar eens gedurende een drietal maanden de nieuwsgroep be.providers.
90% van de klachten gaan over ADSL.

Kokki
11 May 2005, 19:19
Ok, ik weet dat niet iedereen kan profiteren van Academic Broadband, maar volgens mij kan Telenet daar niet aan tippen. 25€/maand voor een volwaardige ADSL-lijn en voorlopig nog met FUP. Wat wil je nog meer hebben?

kasparh
12 May 2005, 00:00
Idd telenet is niet slecht...
Maar weet je hoeveel "poorten" bij telenet gesloten zijn?
Allemaal dingen die je niet kan doen bij telenet... Bij een andere dus wel..

Zelf een beetje creatief zijn kan geen kwaad.
Laat je wlan-router niet door telenet installeren, maar koop 'm zelf, sluit 'm aan en je hebt alvast geen beperkingen meer op het aantal pc's (mono, duo) - bovendien betaal je eigenlijk minder dan dat Telenet, ondanks alle promo's, aanrekent

Ché
12 May 2005, 11:39
ben telenetter, maar rules?? gisteren zo'n 2 uur zonder verbinding gezeten. zag direct dat het aan de modem lag. telefoontje naar telenet om te weten te komen dat ze van het prob wisten omdat er momenteel werken aan de gang zijn in mijn streek. :mad: ze konden echter weer eens niets laten weten. je moet zelf maar bellen. krijgt dan een menu dat je moet doorhaspelen en na zo'n 2 minuten zegt die pc stem je dan dat er werken zijn.
msschn best dat ze het voetbalcontract aan hun neus zien voorbijgaan. zullen ze weer eens met de voeten op de grond komen.

Ché

J.W.
12 May 2005, 15:05
gisteren zo'n 2 uur zonder verbinding gezeten. zag direct dat het aan de modem lag. telefoontje naar telenet om te weten te komen dat ze van het prob wisten omdat er momenteel werken aan de gang zijn in mijn streek. Ché

En hebt u, vooraleer te telefoneren, op de website naar geplande werken gekeken?

jean
12 May 2005, 18:06
ik ben zelf ook telenet gebruiker en ik kom van adsl moet zeggen dat je de snelheid zelve niet gewaar word ik ben overgeschakeld op telenet omdat ik met belgacom dikwijls connectie probs had en dat is bij telenet niet .Het nadeel daarentegen vind ik de telemeter bij belgacom is dit beter maar dat is mijn persoonlijke mening
zoveel up en download zou er moeten zijn das beter

Ché
12 May 2005, 20:12
En hebt u, vooraleer te telefoneren, op de website naar geplande werken gekeken?

geen internet >> geen website :D :D

Ché

sniffer
12 May 2005, 20:45
eens en zolang telenet werkt op uw pc vind ik het prima maar hun service s***cks echt ! zelf al ondervonden. ze weten dat ze sterk staan en misbruiken dat vind ik.

dirk2
12 May 2005, 21:38
Ik ben tevreden over telenet , op een goede site ga ik toch over de 800 kb/sec.

neo
12 May 2005, 21:42
ik zit al een hele tijd bij telenet en ik heb nog nooit geen problemen gehad,

het is volgens mij toch de beste provider .


;)

dirk2
12 May 2005, 22:13
Voor snelheid toch :p ze zouden alleen wat meer download limiet moeten geven.
Groetjes

J.W.
12 May 2005, 23:13
geen internet >> geen website :D :D

Ché

OK, maar dat staat wel enkele dagen voor de aanvang van de werken op de site vermeld.
Dus een tweetal keer per week naar geplande werken kijken kan wel veel oplossen.
Voor zondag zijn er weer werken voorzien.

Da_Snow
13 May 2005, 00:17
Snelheid of niet, vindt dat zo een beetje zever....wat merk je daar nu van?
Ik zit aan maximum van maximum download limiet en betaal 70€ /maand bij telenet met free phone erbij...kan er mee leven maar zodra er een provider uitkomt in Belgie met onbeperkt downen en uppen zijn ze me kwijt. Mij nonkel in VS heeft dit voor 35€/maand; Wij belgen worden naar mijn mening op alle gebieden gemolken dat niet schoon is.
En of ik nu een film van 700Mb down aan 50kb/sec of 500kb/sec ik moet toch betalen zenne voor 700Mb en nie voor die snelheid:D Is gelijk ge mee nen ferrari rijdt en ik mee een geitje,ge trekt misschien rapper op maar ge moogt ook maar 120 op autostrade zenne;)

J.W.
13 May 2005, 00:49
maar zodra er een provider uitkomt in Belgie met onbeperkt downen en uppen zijn ze me kwijt.

Hier misschien:

http://www.versatel.be/adsl/adsl_alwaysmore_information.php?&language=nl

Kama5638
13 May 2005, 10:14
Dan heb je minder problemen om bv. je webserver thuis te laten draaien, ...



Ja, zet vooral poort 21,23 en 139 open als je dat kan;)

Ché
13 May 2005, 10:55
OK, maar dat staat wel enkele dagen voor de aanvang van de werken op de site vermeld.
Dus een tweetal keer per week naar geplande werken kijken kan wel veel oplossen.
Voor zondag zijn er weer werken voorzien.

oke bedankt. was wel vervelend met student thuis die internet nodig heeft. zal eens zien voor zondag.

grz
Ché

trebel
13 May 2005, 12:40
wat bedoelt u met poort 21,23 en 139 open zetten
greetings

Kama5638
13 May 2005, 13:00
poort 21 = je ftp
poort 23 = Telnet
poort 139 = NetBios

Zo kan ik direct een verbinding maken met je PC om je te "helpen";) . Met poort 139 heb ik anders al genoeg hoor :D !

trebel
13 May 2005, 13:50
AHA,very interesting,zal dat eens bestuderen
bedankt zeg

trebel
13 May 2005, 14:11
die tijd is al jaren voorbij,heb de nodige kennis en bagage om lastige of kwaadwillige types grondig af te straffen zoals een keylogger op mijn pc geplaatst door een gek bij SABAM,heb hem wettelijk terug gepakt en hij lag met zijn klikken en klakken op straat met de nodige morele schadevergoeding te betalen aan mij die hij nog altijd niet betaald heeft,zal eens aan zijn vacantiegeld zitten volgende maand,de slimme clown.
Greetings

Wayne
14 May 2005, 16:24
ik heb adsl en ik steek veel telenet gebruikers voorbij met mijn snelheden :d

Bedenk dat er binnenkort warschijnlijk een nieuw type telemeter komt.(is in ontwikkeling)
Zelf ben ik al vanaf de eerste moment telenet klant dus ik heb al veel watertjes met de internet provider doorzwommen.(en ik kan er echt niet over klagen)

Hier word veel gechreven wat wal nog schip raakt.
Wees blij dat telenet er gekomen is of die "afzetters van den belgacom" hadden u nog veel meer geld uit uw zakje laten betalen.
En wat betreft het voorbij steken van telenet met adsl.
Laat uw ping dan maar is zien in bijlage met naar welke site je dan gesurfd hebt.
Dan kunnen we het verhaal is testen aan de werkelijkheid.
www.telenet.be (http://www.telenet.be)

Martijnc
14 May 2005, 16:45
En wat betreft het voorbij steken van telenet met adsl.
Laat uw ping dan maar is zien in bijlage met naar welke site je dan gesurfd hebt.
Dan kunnen we het verhaal is testen aan de werkelijkheid.
www.telenet.be (http://www.telenet.be)

leg eens uit hoe ik het dan moet doen?

Wayne
14 May 2005, 16:51
surf eens naar deze site
http://bandwidthplace.com/speedtest/results.php

Martijnc
14 May 2005, 16:55
http://www.casemoddertje.be/speed.jpg

jurgenv
14 May 2005, 17:00
Personal test results
Speed

3.9 megabits per second
Communications 3.9 megabits per second
Storage 471.2 kilobytes per second
1MB file download 2.2 seconds
Subjective rating Awesome
Explain results

Info
Date & time Saturday, May 14, 10:49AM*
Test type IDT4 Free
Connection type Cable
Region Europe
Data size 1024KB
IP address 81.82.111.203
Provider

telenet expressnet gebruiker

Martijnc
14 May 2005, 19:05
met een andere website getest
http://www.casemoddertje.be/speed2.jpg
welke moeten we nu geloven?

stefun72
14 May 2005, 23:57
ik zit nu 3jaar bij telenet en heb tot nu toe 2uurtjes zonder internet gezeten.ben er erg content van.zal veel moeten gebeuren voor dat ik naar adsl ga.volgens mij istelenet toch wat sneller dan adsl.

ciriel
15 May 2005, 00:58
ik ben telenet gebruiker van het eerste uur en nog geen één uur zonder internet gezeten

3.1 megabits per second
<LABEL class=infoLabel>Communications</LABEL> <LABEL class=infoValue>3.1 megabits per second</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Storage</LABEL> <LABEL class=infoValue>378 kilobytes per second</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>1MB file download</LABEL> <LABEL class=infoValue>2.7 seconds</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Subjective rating</LABEL> <LABEL class=infoValue>Awesome</LABEL>

PeterN
15 May 2005, 02:35
En wat vind je van de expressnet turbo, 10Mbps en wat meer ruimte? Goed, het kost iets meer, maar ik vind dat het er toch aantrekkelijk uitziet, zeker als je zoals hier met drie op internet zit.
http://www.telenet.be/nl/producten/internet/telenet_internet/expressnet_turbo/detail_tabel.php#6

streetfigter
15 May 2005, 14:01
telenet expressnet


3.3 megabits per second
<LABEL class=infoLabel>Communications</LABEL> <LABEL class=infoValue>3.3 megabits per second</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Storage</LABEL> <LABEL class=infoValue>405.7 kilobytes per second</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>1MB file download</LABEL> <LABEL class=infoValue>2.5 seconds</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Subjective rating</LABEL> <LABEL class=infoValue>Awesome</LABEL>



Explain results (http://bandwidthplace.com/speedtest/about/tech.php?a=results)



Info

<LABEL class=infoLabel>Date & time</LABEL> <LABEL class=infoValue>Sunday, May 15, 7:49AM*</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Test type</LABEL> <LABEL class=infoValue>IDT4 Free</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Connection type</LABEL> <LABEL class=infoValue>Cable (http://bandwidthplace.com/speedtest/stats.php?a=type&t=Cable&r=Europe)</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Region</LABEL> <LABEL class=infoValue>Europe (http://bandwidthplace.com/speedtest/stats.php?a=type&t=Cable&r=Europe)</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Data size</LABEL> <LABEL class=infoValue>1024KB</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>IP address</LABEL> <LABEL class=infoValue>84.195.170.112</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Provider</LABEL> <LABEL class=infoValue></LABEL>

vadeveni
15 May 2005, 14:30
Ik heb 1maal zonder internet gezeten, door een defecte modem.
Telenet gebeld, en volgende dag was er al een nieuwe geleverd.


Speed

2.6 megabits per second

<LABEL class=infoLabel>Communications</LABEL> <LABEL class=infoValue>2.6 megabits per second</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Storage</LABEL> <LABEL class=infoValue>320.5 kilobytes per second</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>1MB file download</LABEL> <LABEL class=infoValue>3.2 seconds</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Subjective rating</LABEL> <LABEL class=infoValue>Great</LABEL>

Explain results (http://bandwidthplace.com/speedtest/about/tech.php?a=results)




Info

<LABEL class=infoLabel>Date & time</LABEL> <LABEL class=infoValue>Sunday, May 15, 8:18AM*</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Test type</LABEL> <LABEL class=infoValue>IDT4 Free</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Connection type</LABEL> <LABEL class=infoValue>Cable (http://bandwidthplace.com/speedtest/stats.php?a=type&t=Cable&r=Europe)</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Region</LABEL> <LABEL class=infoValue>Europe (http://bandwidthplace.com/speedtest/stats.php?a=type&t=Cable&r=Europe)</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Data size</LABEL> <LABEL class=infoValue>1024KB</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>IP address</LABEL> <LABEL class=infoValue>213.224.***.**</LABEL>
<LABEL class=infoValue></LABEL><LABEL class=infoLabel>Provider</LABEL>
(dit is wel op een tragere computer)

Tetris
15 May 2005, 15:05
maar zodra er een provider uitkomt in Belgie met onbeperkt downen en uppen zijn ze me kwijt.

Zelfde :D

Kama5638
17 May 2005, 09:27
En wat snelheidstesten betreft...ge moogt 100 x een test afnemen je zal 100 x verschilende resultaten te zien krijgen.
uiteindelijk weet je wel of je tevereden bent van je snelheid en hoef je daaom geen test te doen zo vind ik altans :p :p


Dat is waar, en eigen kind is altijd schoon kind hé

kwakkwak
18 May 2005, 12:05
Dat is een feit, telenet heeft geweldige beperkingen die ze natuurlijk bij de installatie niet laten merken. Je hebtr bij beide voordelen en nadelen. Men moet echt de beide producten eens bestuderen en er een vergelijkende studie van maken

piwie999
18 May 2005, 20:32
Ik werk met adsl van den belgacom en ben er heel tevreden over. Bij speelt snelheid geen rol. Als het een gevraagde webpagina een paar seconden later is of als je bij het downloaden van een lieke een minuutje langer moet wachten, zoveel maakt da niet uit denk he

'Rainman'
3 June 2005, 04:54
surf eens naar deze site
http://bandwidthplace.com/speedtest/results.php

Ik ben de test gaan doen en ik kom op 3,4 mb/sec,
en ik was op dat moment aan't downen op B-news tegen 800 kb/sec.

Eat that !

ik zeg: Telenet Rulez !!!

Sp@rk
3 June 2005, 23:14
knap kanp heb adsl en zit op 4.6 mb/sec

Adsl rulezzz

Heezy
4 June 2005, 02:50
:) veel objectieve dingen worden hier niet echt gezegd hé.

Wij zijn hier 2 maanden geleden overgestapt van Telenet naar ADSL, doordat dit moest voor men vader zijn werk. Wel, ik was er eerst enorm tegen, maar ADSL heeft me enorm positief verrast:

Nadelen:

-Telenet is sneller*. Bij het downen op nieuwsgroepen had ik bij Telenet een gemiddelde van 500KB/s, nu met ADSL een gemiddelde van 400KB/s.
--> * er moet wel worden bijgezegd dat ik hier momenteel met een draadloze verbinding zit, die constant een lage signaalsterkte vertoont.
Heb het nog niet getest, maar als ik beneden ga zitten naast de router, of ik leg kabel, zal ik zeker die 500KB/s ook halen.
-geen index tafel op je webspace (hé Peter ;)).

Voordelen:

-na een maand is je meter gewoon terug bij 0. Veel gemakkelijker om je limiet in het oog te houden.
-geen verschil tussen down- en upload, en voor gamers is dat enorm belangrijk, of als je met P2P progs wil sharen.
-30GB download hier, heel de tijd, dus geen daluren.
-Als je op smallband komt, blijft je uploadsnelheid hetzelfde, dus kan je nog deftig gamen.
-uploadsnelheid (hier toch) ligt hoger.

Dit zijn feiten, en geen subjectiviteit. Eerlijk gezegd zou ik niet terugwillen naar Telenet.
Anderzijds ben ik echt blij dat Telenet er is, want concurrentie is echt nodig om monopolies te voorkomen. Kijk maar de freephone, Belgacom is er nu ook mee begonnen :).
Vergeet niet dat wij het op 1 na duurste land zijn (dacht na Zweden) in Europa qua internet, en hebben dan nog niet eens de beste kwaliteit ook niet.

2Bees
4 June 2005, 18:39
Speed

3 megabits per second

<LABEL class=infoLabel>Communications</LABEL> <LABEL class=infoValue>3 megabits per second</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Storage</LABEL> <LABEL class=infoValue>366.5 kilobytes per second</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>1MB file download</LABEL> <LABEL class=infoValue>2.8 seconds</LABEL>
<LABEL class=infoLabel>Subjective rating</LABEL> <LABEL class=infoValue>Awesome</LABEL>

Heb niet zo te klagen. Alleen de upload is veeeel te weinig....

mamsie754
4 June 2005, 18:44
ik heb telenet en ben er wel tevreden mee.ik had tegen mijn zoon gezegd indien hij niet tevreden was ,dat niemand hem tegenhield om te veranderen ,wat hij ook gedaan heeft.
nu heeft hij er al spijt van na een paar maanden

boulle
4 June 2005, 21:12
Ik heb telenet en ik moet zeggen dat ik daar tevreden over ben. Ik kan ook moeilijk bijna iets anders zeggen want het is de eerste en voorlopig ook de enigste provider die ik gehad heb. Qua snelheid en dergelijke is dat voor mij allemaa in orde hoor, want het kan toch nooit snel genoeg gaan....(hebben we deze discussie niet al eens gehad?):lol:
Anyway, voorlopig ben ik tevreden zoals ik al gezegd heb en ik hoop van u hetzelfde, ongeacht uw provider en capaciteiten:clap:
Groetjes!!!

Rhino
8 June 2005, 17:48
ik heb adsl en kan u zeggen ik gebruik het vooral voor unreal tournement te spelen en wa muziek te downloaden. en ik heb altijd de beste ming van iedereen op de server :). dus daar kan telenet wel wat van leren denk ik.

simba
13 June 2005, 14:17
ik heb telenet en ben er zeer tevré mee.

simba