Volledige versie bekijken : Mediamarkt



eventure
4 August 2008, 18:42
Ik denk dat er hier al eens een topic over geweest is maar kon het niet direct vinden ...

Vandaag weer een hele leuke ervaring gehad met MediaMarkt, gewoonweg schandalig.

Ik kocht vandaag een laserprinter van Canon daar, het ding op de bus gesleurd en naar huis. Ik kom thuis en wat zie ik op de doos: een sticker met daarop "Demo OK"... Op zich geen ramp als het een demotoestel geweest is, als het maar werkt en in perfecte staat is. Ook al verwacht ik natuurlijk een nieuw toestel.

Ik open de doos en haal de printer en de stroomkabel eruit. Ook de handleiding en de cd haal ik eruit... maar wat ontbreekt? De toner en de lade voor het papier te ontvangen. Ik haal de printer dan maar even uit de plastic en wat zie ik ... een vlek op m'n "nieuwe" printer...

Ik sta al serieus te vloeken en dan kijk ik maar eens waar m'n toner zich zou kunnen bevinden ... inderdaad ja! In de printer!!

Dit is gewoonweg schandalig... nu kan ik nog eens terug voor die stomme printer om te ruilen!

Iemand die nog zulke ervaringen heeft gehad?

Sarana
4 August 2008, 19:53
Hallo eventure,

Heb zelf geen ervaring met Mediamarkt maar heb wel al gehoord dat ze inderdaad bedrieglijke reclame voeren met zogenaamde allerlaagste prijzen.

Ik zou ook de haren uit mijn hoofd trekken als ik zou zien dat ze me zo een gebruikt toestel durven meegeven!:wall:
Als ik van jou was zou ik dan ook mijn keelgat open zetten als je dat toestel gaat terugbrengen zodat alle klanten in de buurt kunnen horen welke schandalige praktijken ze toepassen. Vraag desnoods naar de manager om hem in persoon te kunnen spreken. Maar meestal is die dan toevallig niet bereikbaar.
Eis een splinternieuwe printer en controleer dat meteen. Weigeren ze dit te doen dan dien je klacht in bij de consumentenbescherming. Je hebt ook het bewijs dat het om een gebruikt toestel gaat door de demo-sticker op de doos. Dus ze kunnen je niet vertellen dat je de printer zelf al hebt gebruikt.

Eén ding is zeker: je hebt een wijze les geleerd. Controleer wat je aankoopt voor je het mee naar huis neemt. Het is erg maar vandaag de dag kan je echt niks of niemand meer blindelings vertrouwen. Ook over de Phone House regent het klachten dat ze gebruikte gsm's verkopen.
Al te goedkope prijzen ruiken dikwijls naar dingen die het daglicht niet mogen zien en geloof me dat ruikt erg vies:p

Het gaat om gekende praktijken:

http://www.elektrozine.be/functions/reportages.asp?lang=nl&pag=16&Verslag=3035

Obsessed
4 August 2008, 20:54
Eerste keer dat ik hoor van zulke praktijken bij Mediamarkt.
Ikzelf ben er nog nooit geweest, aangezien er geen zijn in de omgeving hier, of ik moest al naar Mortsel.

Ga zeker en vast maar de puntjes op de i zetten daar.
Als je betaald hebt voor een nieuw, dan heb je ook recht op een nieuw.

Ik kan ervan ontploffen :angry:.

eventure
4 August 2008, 21:46
Nja ik heb altijd al goede ervaringen ermee gehad. 1 van m'n beste vrienden zei me daarnet ook dat hij hetzelfde heeft meegemaakt met een gsm...

Ik ga zo snel mogelijk terug, en ik zal wel van me laten horen :D

coopman
4 August 2008, 22:14
Go for it robbe :D

zelf nog nooit dergelijk meegemaakt
qua garantie enzo zijn ze wel goed

compuchrisje
4 August 2008, 23:05
Mediamarket doet intens veel moeite om te zorgen voor een zo groot mogelijk assortiment. Een echte stock hebben ze zelden of nooit, maar zoals je ziet, krijg je dan ook bijna steeds een showroom model mee. Onze dochter heeft er al een paar aankopen gedaan afgelopen jaren, maar eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.
Je klacht is wel gegrond, Eventure, de waren zijn beschadigd, onvolledig en noem maar op. Vergeet vooral je kasticket niet, daar staat ook de verkoper op.

eventure
4 August 2008, 23:12
Het kasticket heeft alleen te maken met de kassierster, en die heeft er niks mee te maken; de verkoper heeft me goed geholpen en heeft er volgens mij niets mee te maken.

Ik ben volledig in m'n recht en zal dan ook niet stoppen voordat ik een nieuw toestel meekrijg...

dannyma
5 August 2008, 16:07
goede tip voor de volgende keer zelfs als ze tegenstribbelen vragen of je alles mag controleren in de doos voor je naar de cassa gaat ;) .
doe ik trouwens in alle winkels ;) .

eventure
5 August 2008, 18:15
goede tip voor de volgende keer zelfs als ze tegenstribbelen vragen of je alles mag controleren in de doos voor je naar de cassa gaat ;) .
doe ik trouwens in alle winkels ;) .

Dat kan je ook niet maken vind ik ...Bij ons in de winkel mag je ook niet zomaar een doos openmaken, want dan krijg je zaken zoals er bij mij zijn voorgekomen ...

Ik heb vandaag een nieuwe printer gekregen.. Ze hebben, er niet echt een probleem van gemaakt dus dat is ook al iets :-)

Groeten
Robbe

Obsessed
5 August 2008, 23:45
Ik heb vandaag een nieuwe printer gekregen.. Ze hebben, er niet echt een probleem van gemaakt dus dat is ook al iets
Blij voor u dat het in orde gekomen is.

ps; Hadden ze een aanvaardbare verklaring voor het gebeurde??

eventure
6 August 2008, 02:00
De eerste reactie: "het staat toch op de doos". Ik zei toen duidelijk dat er een tiental dozen stonden van dat type en dat het me echt zou verwonderen dat het allemaal demotoestellen zouden zijn... toen draaiden ze nogal snel bij ;-)

een uitleg of excuses werden niet gegeven. Nuja, nog 1 ding was het volgende: ik ben een mac gebruiker en had gevraagd of deze printer ondersteuning bood voor mac. Zijn antwoord was resoluut: JA

Ik kom thuis steek de cd in m'n iMac en daar staan alleen windowsdrivers op. Ik ga naar de website en wat blijkt? Geen Mac ondersteuning.

Ik heb dan even gegoogled en heb m'n printer uiteindelijk toch aan de praat gekregen, ook als is het via een workaround. Voor de minder ervaren mac gebruiker is dit volgens mij echter quasi onmogelijk :)

Obsessed
6 August 2008, 12:00
De eerste reactie: "het staat toch op de doos". Ik zei toen duidelijk dat er een tiental dozen stonden van dat type en dat het me echt zou verwonderen dat het allemaal demotoestellen zouden zijn... toen draaiden ze nogal snel bij ;-)

een uitleg of excuses werden niet gegeven. Nuja, nog 1 ding was het volgende: ik ben een mac gebruiker en had gevraagd of deze printer ondersteuning bood voor mac. Zijn antwoord was resoluut: JA (Edit by Obsessed: Bleek dus achteraf NEEN te zijn)

Dus, m.a.w.; Klanten service Mediamarkt laat te wensen over :damn:

Merel
7 August 2008, 17:37
Hoe kan dat nu toch nog gebeuren ?

Dat is daar toch een dagelijkse praktijk !
Vandaag moest iedereen dat toch al weten zeker !

Hoe kan het nu in 's hemelsnaam, dat sommigen onder ons niet eens op de hoogte zijn van wat reeds alom bekend is is ?!

Dat kan ik niet begrijpen ; die praktijken van Mediamarkt (nogmaals maar eens bevestigd met deze topic) zijn toch al een hele tijd geleden aan het licht gekomen EN zeer breed bekend gemaakt !

(Ik denk tot zelfs op TV)

dannyma
7 August 2008, 18:44
toch blijf ik er naar toe gaan :evil: .

rap
8 August 2008, 12:35
Persoonlijk geen enkel slechte ervaring, kheb lcd daar gekocht 6m geleden , werkt perfect, digitale camera, werkt perfect, gsm gekocht, werkt perfect (alhoewel ze wel getracht hebben om een abonnement aan te smeren, wat uiteraard niet gelukt is).

Maar mister E, kgeef je groot gelijk en steun je actie en commentaar voor 100pct.

grtz

rap