Volledige versie bekijken : Back-up terugplaatsen op nieuwe pc?



Iced Dragon
6 August 2008, 14:00
Hallo, ik heb enkele vraagjes omtrent het terugplaatsen van een back-up.

Ik heb dit nog nooit gedaan en kan me voorstellen dat er zich weinig problemen voordoen als je het op dzelfde pc doet als waarvan de back-up genomen is.

Nu heb ik echter een nieuw mobo en intel dualcore (kom van AMD Athl. 64 3800+).

Ik had een C en F (datapartitie waarop 'Mijn Documenten' geplaatst waren) partitie op 1 schijf.
Nu heb ik er 2 waarvan ik elk de respectievelijke functie (C en F) wil aan geven.

Back-up was gemaakt met Ghost.

Zitten er addertjes onder het gras?

bv.: ik gebruik Thunderbird als e-mailclient. Daarin laat ik een IMAP en POP3 toekomen.
De IMAP terug configureren is gelukt, maar mijn oud POP3 profile krijg ik niet hersteld.

Ook mijn beveiligde AAC liedjes (iTunes) kan ik niet meer openen (ik moet een account intrekken maar ik kan niet meer op mijn oude schijf).
ik dacht dat documents en settings terugzetten soelaas ging brengen maar niet dus.

Tips iemand?

Liefst zou ik eens met een schone lei beginnen en enkel dat te installeren wat ik echt nodig heb, en dan enkel die dingen te herstellen. Dit lukt dus niet 100%.

Obsessed
6 August 2008, 15:17
Nieuw Mobo heeft mogelijk een andere chipset dan het vorige.
Dat zal voor problemen blijven zorgen vrees ik.
Best een nieuwe zuivere installatie uitvoeren.

g_man
6 August 2008, 15:28
Idd...wat je wil gaat niet. Als je bij hetzelfde moederbord/chipset blijft wel. :)

Iced Dragon
6 August 2008, 16:09
hmmm, maar mijn iTunes/Thunderbird instellingen zouden wel moeten kunnen hersteld worden, of niet?

Dexter
6 August 2008, 22:01
Ja normaal wel :) Maar dan krijg je ook terug de drivers van je oude moederbord (allez dat denk ik toch?) aangezien alles in 1 back-up steekt.

Adri

Merel
6 August 2008, 22:53
Als ik me niet vergis, kan Ghost selectief een restore uitvoeren.
Dat wil zeggen dat je kan browsen op de gemaakte backup (als in een Explorer venster) en slechts die mappen selecteren die men wenst terug op te halen, zonder daarom de ganse partitie terug te zetten.

Ghost is echter al jaren aan het klungelen met toegangsrechten en paswoorden (bij iedere nieuwe versie opnieuw) om een NAS te benaderen. Vroeger was Ghost een top-programma, maar sinds Symantec het van PowerQuest overnam ging dit zoals met al de rest bij Symantec (n) (n)

Acronis True Image heeft hiermee geen enkele moeite (y)

Iced Dragon
7 August 2008, 11:24
Ik zet idd. maar die dingen terug die ik wil.


Thunderbird is volledig in orde.
Naast
C>documents and settings>eigenaar>application data>Thunderbird

moest ik ook

C>documents and settings>eigenaar>Local settings>application data>Thunderbird

herstellen.

Nu had ik graag mijn instellingen van office ook graag volledig terug in orde gekregen om het in orde te krijgen. Totnogtoe is het niet gelukt.

Ook iTunes beveiligde AAC is nog niet in orde.

En ook alle programma's die ik hersteld heb terug in de programmalijst zien te krijgen.
moest iemand weten welke folders ik moet herstellen, ik zou het ten zeertse appreciƫren :good:
;):p

compuchrisje
7 August 2008, 17:20
http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=52

Iced Dragon
7 August 2008, 19:05
eens kijken of het lukt. bedankt!


edit: de wizard vindt geen gegevens op de plaats waar ik de ghost-files heb staan.
Gelukkig is mijn oude HDD niet gewist maar bevindt zich wel bij mijn broer. Daar dus de dingen zoeken ...