Volledige versie bekijken : DVD probleem



Monkey
6 August 2008, 14:51
Jow,

Na ik The Blair Witch had gezien op mijn pc wou ik effe Company of Heroes spelen maar de DVD drive kon de dvd precies niet lezen. Toen ik er andere DVD's instak kreeg ik hetzelfde probleem. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?(y)

Monkey

Obsessed
6 August 2008, 14:59
Gaat die van The Blair Witch Project nu ook nog?

Monkey
6 August 2008, 17:21
Gaat die van The Blair Witch Project nu ook nog?

Nee, niets van dvd's, CD-rom heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb een Samsung DVDRW SATA 22x

Obsessed
7 August 2008, 12:04
Probeer het eens om via "Apparaatbeheer" de driver van de DVD-Rom te verwijderen ("Installatie ongedaan maken").
Na heropstarten zal Windows deze terug installeren.

Monkey
7 August 2008, 17:49
Oke dankjewel =) zal het meteen proberen.

Fakke_Berto
7 August 2008, 18:09
Een vuiltje in je dvd-speler?

Monkey
7 August 2008, 18:29
Een vuiltje in je dvd-speler?

De herinstallatie werkt niet, miss is het een vuiltje maar hoe kan ik de drive dan schoonmaken?

Obsessed
7 August 2008, 19:50
Daar bestaan reinigingscd's voor.
Dat is een gewoon cdtje met een klein borsteltje op.
Je vind die in bijna elke zaak waar ze cd-spelers verkopen.
Ook in de groothandel.

Alhoewel ik betwijfel dat het vuil gaat zijn, want dan "hapert" de cd-rom ipv bij élke cd/dvd helemaal niets meer weer te geven.
Het lichtje van de speler knippert/brand toch wel als je er een cd/dvd inlegt hé?

Monkey
8 August 2008, 00:01
Ja het knippert heel de tijd als ik er iets in steek

Fakke_Berto
8 August 2008, 22:01
Alhoewel ik betwijfel dat het vuil gaat zijn, want dan "hapert" de cd-rom ipv bij élke cd/dvd helemaal niets meer weer te geven.
Het lichtje van de speler knippert/brand toch wel als je er een cd/dvd inlegt hé?
Als hij de TOC niet kan lezen door een vuiltje gaat hij niets doen hoor. Alleen maar knipperen. Om te beginnen kan je er eens in blazen als je een straffe adem hebt. Een busje perslucht helpt ook soms. Anders een reinigingscd.

Monkey
28 August 2008, 15:00
Opgelost, heb hem naar de winkel gedaan, lag aan de firmware, zit nu een nieuwe ( garantie) dvd-drive in :)