Volledige versie bekijken : Zoekmachine



Emtec
7 August 2008, 12:25
Ik heb reeds heel wat gelezen over hoe zoekmachines een ranking toekennen aan pagina's, maar heb toch nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem..

Op mijn website heb ik een intropagina aangemaakt. Hierop staat enkel een welkomstboodschap en het logo van de firma (index.html). Na de recentste cache vernieuwing van google (en andere zoekmachines) is onze site nergens meer te bespeuren. Voor zover ik heb gelezen zoeken deze op trefwoorden op de pagina zelf. Maar mits de indexpagina een welkomstpagina is, staan er geen trefwoorden op...

Ik vind wel 2 pagina's van de website terug, maar deze leiden naar niets... (waarschijnlijk omdat .html niet in de google links staat :wall:).

Is er een mogelijkheid om de welkomstpagina te behouden en toch vindbaar te maken via zoekmachines?

boneless
7 August 2008, 12:53
Is het niet mogelijk om een onzichtbare tekst toe te voegen aan je intro pagina?

Emtec
7 August 2008, 13:07
Dat dacht ik eerst ook te doen, maar toen zag ik dit op de faq van google:


Verborgen tekst of links in uw inhoud kunnen ertoe leiden dat de site als onbetrouwbaar wordt beschouwd, aangezien de site informatie aan zoekmachines anders aanbiedt dan aan gebruikers. Tekst (zoals overmatig veel zoekwoorden) kan op verschillende manieren worden verborgen, zoals:
Witte tekst gebruiken op een witte achtergrond
Tekst achter een afbeelding plaatsen
Tekst verbergen met behulp van CSS
De tekengrootte instellen op 0Dus.. verborgen tekst kan leiden tot een verwijdering?

boneless
7 August 2008, 13:31
mmm, tsja, je staat er nu toch niet in. wat heb je te verliezen?

Emtec
7 August 2008, 17:13
Dat is waar... Ik heb de verborgen tekst erin gezet en ineens een sitemap toegevoegd. Ik hoop dat de site nu terug wordt opgenomen. Even afwachten.

Jelle
7 August 2008, 17:23
In de Google FAQ staat "zoals overmatig veel zoekwoorden" als voorbeeld vermeldt. Een gewone skip intro link gaat je echt geen penalty opleveren hoor :)

En waarom geen zichtbare link? Of als die er al is in de Flash, die verplaatsen naar de HTML.

Persoonlijk stoor ik me enorm aan intro's ("welkom op onze site", tja, je had geen site gemaakt als niemand welkom was) en die zijn momenteel ook uit de mode (http://www.useit.com/alertbox/20001029.html).

Jaaanskeh
7 August 2008, 17:25
Wat ik al meerdere malen heb gedaan op een site is een Divje ver buiten het scherm geplaatst. De tekst die in het divje staat wordt wel door google gevonden. De tekst staat er wel maar ver buiten het zichtbare deel!

Het is nu al wel enkele maanden geleden en ben toch op de eerste pagina geraakt met 3 van de 4 sites met een dichtaanleunende zoekterm :)

Wat ik gebruikt heb:
.ItsHidden { position: absolute; left: -1500px; top: -1000px;}

Pjj
7 August 2008, 18:52
Wat ik al meerdere malen heb gedaan op een site is een Divje ver buiten het scherm geplaatst. De tekst die in het divje staat wordt wel door google gevonden. De tekst staat er wel maar ver buiten het zichtbare deel!

Het is nu al wel enkele maanden geleden en ben toch op de eerste pagina geraakt met 3 van de 4 sites met een dichtaanleunende zoekterm :)

Wat ik gebruikt heb:
.ItsHidden { position: absolute; left: -1500px; top: -1000px;}
Heb je dan geen gigantische scrolbalken?

Dexter
7 August 2008, 19:36
Niemand denkt precies aan meta-tags.
Plaats ze in je <head>.


<head>

<meta name="keywords" content=" " />
<meta name="description" content=" " />

</head>

Meer info vind je hier: http://searchenginewatch.com/showPage.html?page=2167931

Adri

Jelle
7 August 2008, 20:03
Niemand denkt precies aan meta-tags.
Plaats ze in je <head>.

Omdat die geen "skip intro" link kunnen bevatten :p

Keywords in een hidden div (op welke wijze ook) zetten, wordt wél afgestraft door Google.

Emtec
7 August 2008, 20:35
meta tags worden niet bekeken door google, live,... toch niet als het om keywords gaat. (andere minder bekende zoekmachines wel).

Even afwachten wat google etc nu gaat doen. Ik laat het weten :p