Volledige versie bekijken : Gezondheid harde schijf



minoe
7 August 2008, 16:13
Mijn status van mijn harde schijf heeft met het progje HDDHealth een HEALTH van 55% weer en is ok volgens deze.
Met HD Tuner is status ok maar geeft niet aan hoeveel %
Is 55% niet wat aan de lage kant en voorzie ik mij niet beter voor een nieuwe harde schijf ?
Alle data staan op externe dus dat is geen probleem.
Of zou ik gewoon wachten tot ze stuk gaat

compuchrisje
7 August 2008, 17:09
Ik denk dat je wel 10 van zulke programma's kan uittesten, ze zullen allemaal een ander resultaat geven en mogelijk ook een paar adviezen die verwijzen naar eigen site. Geen enkele harde schijf die regelmatig gebruikt is, kan als 'gezond' bekeken worden. Bij Speedfan bv worden hier waarden aangegeven tussen 92 - 98%, naargelang het weer volgens mij.
In al die jaren pc-gebeuren heb ik enkele dingen in een lijn kunnen zetten, een harde schijf crasht ofwel al in de eerste maanden, of draait gezapig een jaar of 5-6 zonder problemen verder (niet rekening gehouden met electrische storingen, botsingen, valpartijen,etc). Een backup of image is in alle gevallen altijd een mooi initiatief dat enkel kopzorgen en verlies van data kan voorkomen. Zorg ervoor dat die regelmatig is bijgewerkt en je kan best nog een tijdje verder met je harde schijf.

minoe
18 August 2008, 14:45
Mag slotje op