Volledige versie bekijken : Hotmailmails traceren??



Jule
8 August 2008, 10:40
Sinds enkele maanden gebruik ik bijna enkel linux om online te komen. Daar ik nog aan het distrohopen ben, gebruik ik enkel mijn hotmail adres om mails te verzenden en te ontvangen. Nu blijkt dat mijn mails niet allemaal toekomen bij de geadresseerde. Deze mensen staan in de lijst met contactpersonen, bijgevolg typ ik geen fout in het mailadres. Dit is niet enkel zo bij mensen met een "ath"telenet.be adres, maar ook bij bv. directeur"ath"minatica.be. (Of andere bedrijven waar ik zaken mee doe. ;)) Hoe kan ik weten waar het fout loopt en wie heeft hier een goede verklaring of oplossing voor?? :bow:

Dexter
9 August 2008, 15:56
Een mail naar de helpdesk van hotmail sturen?


Adri

Merel
9 August 2008, 21:59
Nu blijkt dat mijn mails niet allemaal toekomen bij de geadresseerde. Deze mensen staan in de lijst met contactpersonen, bijgevolg typ ik geen fout in het mailadres. .../... Hoe kan ik weten waar het fout loopt en wie heeft hier een goede verklaring of oplossing voor?? :bow:

Te begrijpen op 2 manieren :
1. Niet "alle" mails komen aan bij wel bepaalde personen ?
(Onderverstaan : andere contactpersonen krijgen wel al je mails in hun inbox ?)
2. Je mail komt onwillekeurig toe bij iedereen


Heb je Windows Live Mail geïnstalleerd ? Misschien is de interactie van "Windows Live Mai"l met "Live Hotmail" nefast ? Dit kan het probleem ook bij je correspondenten het geval zijn ! Vandaar de vraag hierboven.

Ik krijg in mijn G-Mail doorgestuurde berichten van mensen die met Hotmail werken, waarin soms eigenaardige scripts. Daar zie je waar het allemaal is gepasseerd en/of links waarin het woord windowslive dikwijls tussen zit !

Bij M$ is niets simpel, vooral omdat ze nu hun neus overal willen insteken.
Dat gaat dan via integratie van alle mogelijk mailaccounts in hun Windows Life Mail.

Terzijde : Ik vraag me dan toch of "Windows-Live-Mail" de mail van alle ingevoerde accounts nu wel of niet op de HDD opslaagt ?... of op hun server ? Ze kunnen dan in principe de mail van iedereen inkijken ?

Ik wens je veel moed om dat soort zaken te achterhalen ! Verschiet niet als je correspondenten binnen 6 maand nog een bericht binnen krijgen van vandaag. Als je dan toch met linux online gaat , Thunderbird eens proberen ? Misschien minder problemen met de Dondervogel ?

Alleszins Hotmail heeft mij nooit enig probleem gegeven. Wellicht komen je berichten als spam toe en worden ze meteen gewist ?

Met e-mail is alles mogelijk. Maar je mag me als test alleszins een "niet-toegekomen" bericht toesturen. Ik heb aan de inhoud hiervan toch geen zaken mee en het zal wel onschuldig zijn. Probeer anders ook eens postduiven.

@dr!
Helpdesk van Hotmail ? Waar is dat ? :shocked:

Obsessed
9 August 2008, 22:18
Helpdesk van Hotmail ? Waar is dat ? :shocked:

Kijk HIER (https://support.live.com/default.aspx?mkt=nl-be&scrx=1) eens Merel ;) (Staat onder de standaardservices)

Jule
10 August 2008, 19:40
Een mail naar de helpdesk van hotmail sturen?
Dan zullen ze mij aanraden om de betaalde versie te nemen ... :wall:

Te begrijpen op 2 manieren :
1. Niet "alle" mails komen aan bij wel bepaalde personen ?
(Onderverstaan : andere contactpersonen krijgen wel al je mails in hun inbox ?)Awel, degene met de titel "Bestelling" komen altijd aan. De mails met de titel "Klachten over de geleverde goederen" komen nooit aan. :evil: :D Maar ook andere vragen komen niet aan. Helaas....

2. Je mail komt onwillekeurig toe bij iedereen Dit is niet het geval. (y)
Heb je Windows Live Mail geïnstalleerd ? Misschien is de interactie van "Windows Live Mai"l met "Live Hotmail" nefast ? Dit kan het probleem ook bij je correspondenten het geval zijn ! Vandaar de vraag hierboven. Kan u mij de uitleg geven hoe ik dit doe in linux? :thx: Maar ik werk wel met Live mail en ik ben er tevreden over. :good:
Ik krijg in mijn G-Mail doorgestuurde berichten van mensen die met Hotmail werken, waarin soms eigenaardige scripts. Daar zie je waar het allemaal is gepasseerd en/of links waarin het woord windowslive dikwijls tussen zit !

Bij M$ is niets simpel, vooral omdat ze nu hun neus overal willen insteken.
Dat gaat dan via integratie van alle mogelijk mailaccounts in hun Windows Life Mail. Dit geld ook voor google. Er is daarover hier reeds een topic aangemaakt onder ict-nieuws, denk ik.
Terzijde : Ik vraag me dan toch of "Windows-Live-Mail" de mail van alle ingevoerde accounts nu wel of niet op de HDD opslaagt ?... of op hun server ? Ze kunnen dan in principe de mail van iedereen inkijken ? Ze houden dit bij op hun server. Als ik me inlog onder Vista of onder XP of onder gelijk welke Linuxdistributie heb ik altijd toegang tot mijn contactpersonen. :good:
Ik wens je veel moed om dat soort zaken te achterhalen ! Verschiet niet als je correspondenten binnen 6 maand nog een bericht binnen krijgen van vandaag. Als je dan toch met linux online gaat , Thunderbird eens proberen ? Misschien minder problemen met de Dondervogel ? Dat is de bedoeling, van zodra ik een linuxdistributie vast heb, die mij goed ligt. :p

Alleszins Hotmail heeft mij nooit enig probleem gegeven. Wellicht komen je berichten als spam toe en worden ze meteen gewist ? Dit lijkt mij de enige juiste oplossing. Ik ga enkele telefoontjes plegen met een vertrouwenspersoon binnen in een firma. :wtf:

Met e-mail is alles mogelijk. Maar je mag me als test alleszins een "niet-toegekomen" bericht toesturen. Ik heb aan de inhoud hiervan toch geen zaken mee en het zal wel onschuldig zijn. Probeer anders ook eens postduiven. Valt dit niet onder vrouwelijke nieuwsgierigheid?? Ook al bent u nog niet geslacht ... :shy: :p :D