Volledige versie bekijken : Verzenden - ontvangen met outlook



peenif
8 August 2008, 10:44
Heb een probleem met outlook, ik kan niets meer verzenden noch ontvangen.
Heb een neefje en nichtje op vakantie die zowat dagelijks op hi5 actief zijn.
Woensdag stonden dan plots in outlook onder concepten 2 te versturen berichten blijkbaar daar neergezet door hi5, ik heb die toen naar de map 'verwijderde items' gestuurd en verwijderd.
Deze morgen stond opnieuw in concepten een bericht met een link naar een foto met .gif extensie en heb die opnieuw verwijderd, toen ik nadien mijn post wilde controleren kreeg ik niets meer binnen - 'k heb toen een test bericht naar mijn gmail adres gestuurd en ook dit lukt niet.
Heb toen een systeemherstel gedaan naar afgelopen dinsdag zonder resultaat, ik heb tevens via te verwijderen programma's de reparatie van office uitgevoerd eveneens zonder resultaat.
Malwarebytes anti-malware vind niets, panda noch Spybot search&destroy ook niet : heeeeeeeeelp dus.

Kokki
8 August 2008, 14:54
Heb je je account nog eens getest? Zijn de servernamen nog juist?
Krijg je een foutmelding van Outlook?

peenif
8 August 2008, 15:20
Ik krijg geen enkele foutmelding en hoe ik mijn account moet testen mag Joost weten maar ik dus niet.

minoe
8 August 2008, 16:16
Staan er vinkjes bij: extra-opties-email instellingen-tablad verzenden/ontvangen dan kijken of er vinkjes staan bij 'deze groep opnemen bij verzenden/ontvangen', 'automatisch verzenden/ontvangen elke 1min '

peenif
8 August 2008, 16:24
Dag minoe, alles stond aangevinkt dus daar zit het probleem niet, toch bedankt.
Of zou dit toch een virus, worm of trojaan kunnen zijn die Panda niet vindt.
Ik zou ook verwachten dat mijn computer zich anders zou gedragen, trager opstarten of zo, maar dit is nu werkelijk niet het geval.

Pilote
8 August 2008, 16:42
Misschien eens uw internet account opnieuw ingeven.
ga daarvoor naar extra - accounts - e-mail.
en bij uw account als je telenet hebt: in.telenet.be. klik je op eigenschappen daar kan je kijken of al je gegevens nog kloppen.

bij algemeen vul je uw e-mailadres in.

bij servers vul je het volgende in ( zie afbeelding.) accountnaam is uw eigen nr en pas die je moet ingeven.
http://users.telenet.be/AngeloGarreyn/minatica/screen04%2008-Aug-08%2016.34.jpg

bij geavanceerd kijk eens na of de poorten nog juist staan die moeten voor inkomend op : 110 staan en voor uitgaand op 25 staan.

minoe
8 August 2008, 16:45
Ofwel is er een tijdelijk probleem met belgacom.

peenif
8 August 2008, 17:11
Sorry hoor maar ik heb office 2007 en dit tabblad als in uw voorbeeld heb ik niet.

Pilote
8 August 2008, 19:27
in office 2007 ga je naar extra - accountinstellingen - en dubbel klik daar op uw e-mailaccount. Volgend scherm zal openen:

http://users.telenet.be/AngeloGarreyn/minatica/screen02%2008-Aug-08%2019.16.jpg


Kijk na of deze instellingen kloppen.
daarna kan je klikken op accountinstellingen testen.
Wil je nakijken of de poorten juist staan klik dan op meer instellingen en de tab geavenceerd.

peenif
8 August 2008, 23:30
Dank voor de hulp, tot nu heb ik alles gedaan zoals voorgesteld, er stond bv. voor uitgaande server SMTP.skynet.be en heb die omgezet naar relay.skynet.be zoals de originele gegevens die ik heb van belgacom, zonder resultaat helaas. Wat moet ik doen? Uninstall office 2007? De laatste keer dat ik dit gedaan heb is het geƫindigd met een formatering helaas.

peenif
9 August 2008, 08:31
Ik had vannacht de ingeving om eens mijn Firewall instellingen na te zien en inderdaad hoor de verbinding met Outlook was uitgeschakeld maar door wat of hoe deze instelling gewijzigd werd is mij een raadsel. Mijn probleem is dus simpel opgelost en er mag dus een slot op.