Volledige versie bekijken : Bedrijfswebsite



Emtec
8 August 2008, 13:06
Mits onze website aan vernieuwing toe was, heb ik even zelf wat proberen te maken. Voordien werd de site beheerd door een externe dienst, maar dit was toch een beetje vervelend. Het is ineens ook mijn eerste site die ik gemaakt heb (met een beetje hulp van minatica, waarvoor dank :D).

Hier (http://www.lafosse-algemene-afwerking.be) staat hij.

Nog te doen:

Inhoud moet nog volledig worden aangepast en aangevuld (is nog de oude, maar moest nogal snel gaan door einde contract)
Bijwerken logo: indiepen van de tekst lijkt me mooier
Welkomspagina omzetten naar flash(?) - moet ik nog ff bekijken hoe ik dit best kan maken.
Formulier invoegen bij offerte
Nog wat afwerkingIk heb de site enkel bekeken in ff en ie.. dus weet niet of het overal gaat kloppen ;). Zeer benieuwd naar jullie mening.

AMD
8 August 2008, 13:25
Hoi Emtec,

Eerste indruk: schitterend werk. Heb je zelf bij die externe dienst gewerkt haha?
Nee ik zou zelf niet te veel meer veranderen. Het oogt mooi en professioneel.
Kleuren zijn mooi gekozen en passen echt goed bij elkaar.
Alleen de tekstkleur zou ik overal het zelfde houden. Nu zijn de links en hoofdteksten zwart maar de rest van inhoud is grijs als kleur.
Ik zou alles op grijs houden om het hele zaakje consistent te houden.

Logo zou ik niet veranderen. Op deze manier is het mooi geïntegreerd in de site. Anders gaat er uitzien alsof het er "op" gegooid is.
Of maak een 2de versie van je logo en kijk welk ontwerp het mooiste oogt.

GEEN flash gebruiken. Die dingen zijn enorm irritant en absoluut niet leuk als het langdradig wordt. Ik weet het met flash kan je superleuke dingen maken maar als je het 1x hebt gezien is het spectaculair, na 30x niet meer.

Formulier toevoegen kan je doen maar ik zie dat je met HTML werkt en geen php/asp. Dan is het al moeilijker om formulieren te laten inzenden.
Als je gewoon noteerd welke gegevens de klanten moeten meesturen met de email is het zeker ook goed vind ik.

Ik zie verder geen speciale dingen meer die afwerking nodig hebben dus toppie werk!
Ik heb gecheckt in FF, IE en Opera, alles in orde.

Dexter
8 August 2008, 18:22
Er zijn op het internet genoeg scripts te vinden hoor :)
Die het jobje perfect doen.
Trouwens zoiets maken is nu ook niet echt moeilijk....

@Emtec: Mooie kleuren, en verzorgde layout. Een mooie site dus ;)

compuchrisje
8 August 2008, 19:21
't Is idd eentje dat AF is, goed bezig, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Gertjeeuuhh
8 August 2008, 19:41
Awel man,

Als dat u eerste site is, nen dikke proficiat!
Ik volg op school Multimediatechnieken en daar leren we
websites maken. Voor uw contactpagina is het gebruiksvriendelijker
als je een formuliertje maakt:D da moet daarom nie me PHP of ASP als ge da nie wilt kunt ge nog altijd een CGI scriptje gebruiken, ge moet da dan gewoon inladen via u ACTION in uw <FORM> tag :D

Goe bezig! ;)

Emtec
9 August 2008, 10:31
Allemaal alvast bedankt voor de reacties!

Alle tekst in dezelfde kleur zal ik straks even aanpassen. Lijkt me ook wel beter. En mits ik me zelf ook mateloos erger aan flash intro's, ga ik dat maar laten.

Wat het formulier betreft, hier (http://www.lafosse-algemene-afwerking.be/offertetest.html) staat een testversie met php verzending. Maar ik sta nogal wantrouwig tov het laten meezenden van bijlagen via de website. En mits dit toch wel nodig is bij een offerte is het misschien beter om gewoon uit te leggen wat er moet worden ingezonden.. Of is dit te vertrouwen?

Wat ik ook net opmerkte is dat alle pagina's werken zonder een html extensie. Behalve de pagina projecten. ("../activiteiten" werkt, maar "../projecten" niet). Dus dit moet ik ook nog even proberen op te lossen.

Deadangel
9 August 2008, 11:46
Wat ik ook net opmerkte is dat alle pagina's werken zonder een html extensie. Behalve de pagina projecten. ("../activiteiten" werkt, maar "../projecten" niet). Dus dit moet ik ook nog even proberen op te lossen.
mod rewrite ?

Joga
9 August 2008, 13:59
Mooie website. :)

Mosquitos
10 August 2008, 20:19
Mits onze website aan vernieuwing toe was, heb ik even zelf wat proberen te maken. Voordien werd de site beheerd door een externe dienst, maar dit was toch een beetje vervelend. Het is ineens ook mijn eerste site die ik gemaakt heb (met een beetje hulp van minatica, waarvoor dank :D).

Hier (http://www.lafosse-algemene-afwerking.be) staat hij.

Nog te doen:
Inhoud moet nog volledig worden aangepast en aangevuld (is nog de oude, maar moest nogal snel gaan door einde contract)
Bijwerken logo: indiepen van de tekst lijkt me mooier
Welkomspagina omzetten naar flash(?) - moet ik nog ff bekijken hoe ik dit best kan maken.
Formulier invoegen bij offerte
Nog wat afwerkingIk heb de site enkel bekeken in ff en ie.. dus weet niet of het overal gaat kloppen ;). Zeer benieuwd naar jullie mening.

Mooi gemaakt :good:
Welke tools heb je gebruikt?

Emtec
11 August 2008, 19:09
Css, xhtml in kladblok.

Die mod rewrite wilt wel niet lukken hier.. Ook vreemd dat enkel projecten een probleem geeft.

Emtec
17 September 2008, 15:29
okay.. ik heb er een simpel contactformuliertje met php verzending opgezet. Enige probleem is dat er nu al wat spam begint binnen te komen. Welke beveiligingen kan ik best inbouwen? Ik ben al op zoek geweest naar een goed werkende captcha test, maar voorlopig zonder succes.

Pjj
17 September 2008, 18:20
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar een gemakkelijke manier is om nog een extra invoervakje te geven, waarin ze bv. woensdag moeten typen.

Vb:
Welke dag komt na dinsdag?
*vakje*

En dan doe je in het PHP-bestand nog een check dat woensdag is ingegeven in het invoervakje.

Emtec
19 September 2008, 13:45
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar een gemakkelijke manier is om nog een extra invoervakje te geven, waarin ze bv. woensdag moeten typen.

Vb:
Welke dag komt na dinsdag?
*vakje*

En dan doe je in het PHP-bestand nog een check dat woensdag is ingegeven in het invoervakje.

Voorlopig heb ik dit ongeveer gedaan (wel met een afbeelding in de plaats van een vraag).

Het probleem dat ik met de captcha heb, is dat ik de juiste captcha nergens kan opslaan (normaal met een sessie/ cookie?... maar dit lukt dus niet).

TweakerJan
19 November 2008, 19:29
Zeer mooi gedaan! Wel een lange domeinnaam :D

Spoorzoeker
19 February 2009, 10:16
Ik wil graag nog even reageren op deze link:

http://www.minatica.be/showthread.php?t=55480

Ik heb namelijk nog wel enige verbeterpunten. :D

dat met u wilt samenwerken! De voorbije jaren hebben wij een ijzersterke reputatie uitgebouwd.

Het is opgebouwd, niet uitgebouwd. ;)

Een greep uit onze referenties kan u terugvinden kunt


Iedereen is bij ons welkom

Ik vind dit persoonlijk een rare zin, ik zou deze anders formuleren.

Pleister -en cementeerwerken
Pleister- en cementeerwerken

Hier kan u foto's van enkele van onze projecten terugvinden. kunt
Bij ons kan u rekenen op een motiverend salaris kunt

een email naar ???@telenet.be met volgende gegevens:
een email naar ???@telenet.be met de volgende gegevens:

Je contactgegevens
De hele tijd U U U en nu ineens jij ????????

En een php contactformulier, die spam die creeer je zelf.
Ja echt waar. In je php-code staat namelijk je emailadres en dat is kaasje voor de spamrobots.

Hoe je dat het beste oplost ? zo:


$recipient="info_.com";

$recipient = str_replace("_", "@", $recipient); Zo ziet de spamrobot geen emailadres, maar die wordt wel netjes gegenereerd op het moment dat de mail verzonden word. :good::bow:

En op de contactpagina het emailadres weghalen.
Er zijn verschillende programmaatjes en scripts die je emailadres kunnen verbergen voor een spamrobot, terwijl het wel gewoon zichtbaar is op de website.